Egyelőre nem érzi (annyira) a magyar online reklámpiac a válságot

Diadalittas sajtóközleményt kaptam az Origo Zrt-től: 

A Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint a magyar online reklámpiacot nem csapta meg a globális pénzügyi krízis előszele: a január-szeptemberi időszakban 30%-ot meghaladó növekedést mutatott.

Nyilván a válság előtt nem éreztette hatásait a válság. Jó, hogy ezt is megtudtuk.

Aztán Levendel Ádám (Szonda Ipsos) mondja meg a tutit:

Mint általános érvényű törvényszerűség megállapítható, hogy a legkisebb és a legnagyobb cégek fejlődnek a legdinamikusabban, s hogy az online szektor katalizátorként a teljes reklámtortát hizlalja. Az amerikai elnökválasztás példája is mutatja, hogy a szegmentáltabb, más felületekkel az érzékelés szintjén sem elérhető közönség megszólításához pótolhatatlan megoldást kínálnak az online orgánumok.

A magyar online hirdetési indexből az is kiderül, hogy a növekedés a harmadik negyedévben több mint 6 százalékkal alacsonyabb volt, mint előtte. Persze ez a januártól számított összeadatból nem derül ki. Mindenesetre előrevetíti azt, hogy a kritikusnak számító negyedik negyedévben akár 25 százalék alatti is lehet a növekedés.

Találkozunk 2009 első negyedévének végén.

Címkék: marketing stat magyar válság
2008.11.11. 16:02. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Persze hogy, hisz az ügyfelek később, szeptember-októberben mondták le a kampányaikat..
ez egy uzenet a hirdetoknek, hogy ne mondjak le a kampanyokat, hat itt a bizonyitek hogy no a piac
kozben nem is

elso blikkre jo strategia (ha eleg buta a cimzett), de kesobb visszaut, a kliens bizalma megrendul, hazudtak neki, hosszu tavon ezek az atlatszo, inkompetens, oncelu trukkok az egesz szakma szavahihetoseget csorbitjak majd!
jo lenne kicsit komolyabban venni a dolgokat
Nem értem miért nem annyit mondanak, hogy 25%-os növekedés volt. Már a növekedés szó elviszi a hátán. Máshol elbocsátások vannak mert az eddigi szintet nem tudják tartani.
Tovabbra is extrem viccesnek tartom, hogy valsagrol papoltok mikor a NOVEKEDES 25%os... Vajon kiadta vasziliy, h naponta 7x meg kell jelennie a Valsag szonak az indexen? Gondolom az Elbocsátásszámláló is ezert alakult. Bar allitolag mindig van lejjebb.
joskafiser: A novekedes a multban volt 25%-os, ezen kivul visszaesest mutat. Ettol pedig parazni szoktak a gazdasagi szekemberek, mert igazabol senkinek nincs hasznalhato modellje, ami alapjan meg lehetne mondani, hogy egy valtozas mit jelent. Ezert van, hogy muszaj mindig novekedni, mert amig valami pozitiv, addig biztos, hogy nem negativ. Modell hianyaban ennyit lehet tudni.

Most viszont azert leven az egesz vilagon egyre durvabb a helyzet, azert nem kell tul okosnak lenni ahhoz, hogy a novekedes csokkenese az nem csak nnyit jelent, hogy a masodik derivalttal egy kis gond van, hanem azt jelzi elore, hogy ott is visszaeses lesz. Ezeknek a folyamatoknak ido kell, vegulis az egesz cirkusz tobb mint egy eve kezdodott. Ha lenduletben van egy agazat, akkor az nem 0 ido alatt fog visszaesest mutatni.

Persze hinni mindenki abban hisz, hogy majd az o keritesenel all meg a dolog. Igy volt ezzel az EU, aztan mar csak az orszag, most pedig az egyes szektorok.