Vannak-e megszorítások a magyar online piacon?

Az elmúlt hónapokban Amerikából sorra jönnek az arról szóló hírek, hogy az IT- és webes cégek leépítenek, racionalizálnak, bérbefagyasztanak, próbálnak felkészülni az ínségesebb negyedévekre.

Legutóbb például a WebGuild szellőztette meg, hogy az elmúlt fél évben immár másodszor készül titokban nagyobb leépítésre a Google.

Mindeközben a magyar IT- és webes piacon néma csend honol. Egy-két kósza pletykát lehet csak hallani hirdetési költések visszafogásáról, létszámstopokról, megrendelők elmaradásáról.

Ha van információtok hasonló fejleményekről, írjátok meg  emailben vagy kommentben. (Az információkat természetesen diszkréten kezeljük.) Ne csak más hazai szektorokról legyenek válságadataink. Szóval ti mit hallottatok?

Címkék: üzlet magyar válság
2009.02.10. 12:06. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tartok tőle, hogy ide még csak most fog elérni a dolog.
Az engem alkalmazó hardware-gyártó bizonytalan időre befagyasztotta a Közép-európai offline és online marketing keretét. Mondjuk nálunk amúgy sem folytunk a csapból...
Persze, ha nem megy az eladás, akkor a marketing-költségeket kell csökkenteni.
Szerintem pot ez az időszak, amikor nem kell félni invesztálni a fejlesztésekbe. Ha van "aranytartaléka" egy cégnek, akkor most kell kipörgetni.

Persze csak akkor, ha viszonylag erős konkurrenciáról van szó. A piac tisztulni fog, és azok nagyobb eséllyel maradnak meg, akik a válságban sem zuhannak össze.
@gphilip: egyetértek. ez most a gazdasági taigetosz. ezerrel kell nyomni a fejlesztést és a marketinget
Nekem ősszel ült le, januárig. Visszamondtak dolgokat, elmaradtak szokásos megrendelések. Elindult nyár végén a sales gépezet, egy kis odafigyelés, és úgy érzem, most egy csapásra egyszerre előkerültek meglévő és új megrendelők új feladatokkal. Lehet, hogy ha másnál most kezd ez előjönni, nálunk meg most kezd felállni, akkor tök független a jelenség a "válságtól". Vagy én vagyok optimista...
Egy fejvadász keresett meg nemrég, és hívott be tegnapra, aztán mire beértem, már az adott megrendelő az állásajánlatait visszavonta, de volt egy másik új cég aki embert keresett épp.

Szerintem is a hatásait, következményeit még 1-2 évig biztos érezzük, és csak utána fog megindulni a talpra állás, de csak a szórásból benn maradt cégekkel.

Ahol jelenleg dolgozom, itt átszervezés címszó alatt küldenek el sok-sok embert. Nem csak IT-ról...
média: vannak megszorítások, "elsőszámú testvér" nagy portáljánál százmilliós veszteségek, elbocsátások. a gyorsabban növekvő kisebb oldalak lendülete megtorpant az elmúlt 2 hónapban.

IT: a globális cégeknél bejelentett elbocsátások még csak most fognak begyűrűzni, noha várhatóan tompított mértékben.
A kisválallalkozásoknak is kevesebb a pénzük.
Én úgy látom egyre többen ismerik fel, hogy az interneten még mindig megéri hirdetni, jelen lenni, ha azt tervezetten csinálják.

Lehet hogy már ez is a megszorítások áldozata: www.valsagkalauz.hu :)

Egy kis elemzés: www.alexgraphics.hu/blog/valsagkalauz_hu_az_interneten
Engem most léptettek elő software engineer-é junior-ról, de nem kaptam se fizetésemelést, az ingyen ebéd a múlté, sőt tizenpár emberrel kevesebben is vagyunk már. Szóval nem mondanám, h nincs válság. Nálunk már októberben megtörtént az első cut-off kör. Nagy outsorcing multi=gyors reagálás. Napersze ez nem a magyar piac miatt van, mivel nemigen dolgozunk ide.
Egyre kevesebb a "fizetős" banner és egyre több a bartel.

Vagy csak nem tudunk róla...A kép amúgy nagyon találó a poszthoz.
Diszkréten? Kommentbe? :)
Jó látni, hogy aktív vagy... Akkor mondom. Egy gyógyszeripari cégnél dolgozom, de jelen állapotban (IT részlegre is értve) nem tapasztalható leépítés. Sőt jópár ember saját maga ment el a közelmúltban mert jobban fizető állásajánlatot kaptak. Jelenleg a gazdasági válság ebben az ágazatban még csak egy fekete árnyék ami vagy rávetül vagy nem. Béreket emelték, beruházásokat növelték, folyamatos a munkaerő felvétel, stb... Tehát ebből a szektorból rosszat nem tudok jelenteni. Kicsit az állami pénzek elvonásával a kórházak nadrágszíjján szorítottak (ha még lehetett), de ez az űr egyéb forrásokból pótólható volt a cégnél (gyógyszertárak, magánklinikák), így pozitív a mérleg. 1 év múlva újra jelentést teszek, és összevetjük a jelenlegi bejegyzésemmel, majd levonjuk a konzekvenciákat. :)
Na tessék. Én meg éppen most próbálok összegrundolni egy jó kis webkettes dolgot, ami első körben hirdetésekből és affiliate programokból kíván majd megélni...
A GTS-datanetnel konkret leepitesek at- es kiszervezesk voltak.
(kérdés, hogy a leépítések hány százaléka a világválság műve és mi az ami anélkül is bekövetkezett volna, amúgy is remek gazdasági helyzetünknek köszönhetően...)
A remek gazdasági helyzetünk is válságos, szóval szerintem mindegy :)

Btw, azt pletykálták, hogy győri IT cégeknél is vannak megszorítások, tanfolyami keretek lenullázása, elbocsátások, "alibi-munkák" kiosztása amíg lehet, stb. Nálunk (nem-IT cég) különösebben nincs probléma, pörög a gépezet, beszerzések, rendszerbevezetés, etc.
Most a legokosabb lépés a tőkeerős cégek számára az online költés növelése, célzott, jól irányzott kampányokon keresztül elérni a maradék vásárlókat!
Nem lenne túl okos a marketing területén leépíteni, mert akkor mitől is várunk változást?
Majd csak úgy magától minden helyrejön? :)
ÁÁÁ dehogy!
Ez nagyon jó, érdemes megnézni:
"A válság hatása a vállalati logókra:"
www.businesspundit.com/after-the-crisis-a-parody-of-15-corporate-logos/
@A Hannibal Lektűr-attitűd: fura, de nálunk is pont ez a helyzet. értem?