Kik csinálták a Vatera víruskampányát?

A Vatera összesen négy ügynökséggel dolgozott együtt a verás kampány során.

Az online és offline is jelentkező buzz a kampány egésze során kiemelkedő volt, mely nagyban hozzájárult a sikerességhez. Ennek fenntartásában elengedhetetlen szerepe volt a közösségi oldalakon folytatott irányított kommunikációnak.  A kampányötlet atyja és kreatív anyagainak kivitelezője a Cluso volt. A közösségi felületeken futó kommunikációt, a hagyományos online, illetve gerilla marketing feladatokat a Neo Interactive látta el. A 9 tévécsatornán, valamint a Sláger Rádión történő médiavásárlást a Maximize bonyolította. A Vatera első ATL kampányát az Avantgarde Business Communications, az aukciós portál állandó PR kommunikációs tanácsadója is támogatta. Emellett a Vatera saját felületein is intenzíven tájékoztatta a felhasználókat.

A fentiekből nekünk a Clusót és a neót kell megjegyeznünk. Vélhetően ez a két ügynökség játszott kulcsszerepet az utóbbi hónapok legsikeresebb magyar online marketingkampányának kiötlésében és kivitelezésében.

A Vatera szerint a Twitter és a Facebook kiemelt szerpet kapott a kampányban: itt közölték az aukciók indítását az érdeklődőkkel. A Facebookon több mint 4800, az iWiW-en több mint 4600 Vera-ismerőst regisztráltak, a Twitteren 1080-an követték nyomon a történet alakulását.

És ezek a számok nyilván csak az elsődleges elérést takarják. Közösségi szájtokról lévén szó, a másodlagos elérés, tehát az ismerősi hálókban való terjedése ennek valószínűleg a többszöröse.

A legintenzívebb kommunikáció Twitteren és a Facebookon volt megfigyelhető, itt a kampányhoz kapcsolódóan több ezer üzenet, hozzászólás keletkezett. A személyes kommunikációt az is erősítette, hogy nem csak hozzászólásokban, de akár chat-en is felvehették Verával a kapcsolatot. A legnagyobb online videómegosztó portál, a YouTube a kampány lezárásában kapott kiemelt szerepet: Vera utolsó üzenetét már csak itt lehetett megnézni. A YouTube-on több mint 165 000-en kattintottak a Vera-videókra, eddig csak az utolsó spotot 80 000-en látták

- írják a sajtóközleményben. Egyébként, ha minden igaz, a verás vírusvideókat Kostyál Márk rendezte. Néhány korábbi reklámja itt tekinthető meg.

Nos tehát, körülbelül ilyen számokat tud idehaza egy eredményesebb online kampány. (Korábban a svéd postaszolgálat tolt hasonló kampányt, hasonló sikerekkel. via mizughi)

A Vatera egyébként azt is megjegyzi, hogy a közösségi szájtok nélkül nem lehetett volna folyamatosan fenntartani a "buzz"-t.

Címkék: marketing magyar vatera ügynökségek
2009.11.26. 16:38. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó kérdés, az engem is érdekelne :-) A kampány szuper volt, gratula mindenkinek.
Nekem az egészben az volt a legérdekesebb - olvasva pl. a Vaterán az adott termék adatlapján a kérdéseket - hogy az emberek többsége ÉSZRE SEM VETTE, hogy egy reklámkampányról van szó.
És itt nem az ügynökségek ügyességéről van szó, hanem az emberek butaságáról, megvezethetőségéről.

Hiába a több perces (és milliós költségű) TV-spotok, a Vatera főoldalán nyomott hirdetés, a szabályoktól 180 fokban való eltérés, a Vatera látványos engedékenysége, az egész "lehetetlensége", stb. Állítom, hogy a többségnek talán még most sem kakukkolt.
Azért ez elszomorító.
@Szűcs Attila: majd ha úgy gondolják, hogy szeretnék az orrodra kötni.
Egyébként pedig addig furcsa sikeres kampányról beszélni, amíg nem látszódnak tisztán a kiadás/bevétel oldalak. Az előbbi gondolom még ok, de - a jellegéből adódóan - a bevételi oldal majd talán csak pár hónap múlva lesz mérhető.
@Kutyuu: nyilván ilyenkor abban az értelemben beszélnek sikeres kampányról, hogy sikerült-e az az elérés, azok a számok, az a figyelemmegtartás, amit előzetesen vártak.
Kit érdekel a kampány... ;-) Azt mondjátok meg, ki ez a csaj... :))
@hírbehozó: No persze, itt kétfajta siker lehet. Siker az ügynökségnek (a), és siker a Vaterának (b) :)
Ez a bejegyzés is a kampány része? :)
Kostyál Márk kiemelkedő tehetség. Kedvencem tőle: www.youtube.com/watch?v=eiKg30P0Q0Y
Csak azt nem értem, miért a Subbán hallottam először a kampányról. Pedig szerintem célcsoport lennék és sokat is netezek, valamint hosszú ideje rendszeresen használom a facebook-ot és a twittert is.
@Kutyuu: Egy kampány akkor sikeres, ha a kampány előzetesen kitűzött céljait elérte, netán túlteljesítette. Kampánya válogatja, hogy mi a siker, ez lehet CT szám, látogatás, X db oldalletöltés, regisztrációk száma - ezer különböző dolog.

Disclaimer: a neo munkatársa vagyok.
@Merras: orulok h egy neos is megszolal vegre.
es akkor meg nem vettuk ide a brand erosodeset. oktober ota csak a vaterarol van szo, ha online aukcio a tema. na ezt arazza be, keremszepen!
Én már egy ideje vaterázom, 100%-on állok pozitív visszajelzésekből rengeteg biznisz után...
Nekem spec inkább irritáló volt ez az egész, igazából egyetlen ismerősömnek sem tetszett azok közül, akik rendszeresen adnak-vesznek ezen a felületeten keresztül.
Ugyan mint magánszemély nagyon negatív a véleményem erről a kampányról, ettől függetlenül a koordináció hibátlan volt, illetve szakmai szempontból sem lehet sok kivetnivalót találni benne.
Ez mondjuk olyan, mint a hipermarketes bontottcsirkeretus, behányok tőle, de azért igyekszem hibátlanul megcsinálni (reklámgrafikával mókázok), általában össze is jön.
Minden elismerésem a kampányért!
AZ ilyen szerethető reklámok mennyivel hatásosabbak és élvezhetőbbek mint a gagyi mósoporos tv-s dinkaságok.
en sehol nem talalkoztam a kampannyal, azt hiszem indexen lattam valamit rola, de nem olvastam el csak a cimet
soha nem vaterazok, nem is ertem ki vaterazik, idegen szamomra az egesz ciganykodas ami ott megy
(kicsit ugy erzem ez a "milyen jol sikerult kampany volt" cikkaradat is a kampany resze, mindenki ezt unnepli, pedig 4600 iwiwes ismeros nem sok)
"Twitteren 1080-an követték nyomon a történet alakulását"
komoly létszám. a falurádiót is többen hallgatják
Assem: A magyarországi twitteresekhez viszonyítva inkább a volt Slágerrádióhoz hasonlítható.

Amúgy szerintem érdekes volt a kampány. Vicces volt "szerepjátszani" Verával :)
@Szakyster: vicces volt, amíg hiteles volt, és online. Depó is jól hergelte a sztorit.de az offline megjelenések nagyon nem kellettek volna már...szerintem sokkal kisebb %ban csábítják az oldalra a hallgattót/nézőt, viszont sokkal többe kerül, és már átélép a gerillán, túl nyilvánvaló, és sokakban unszimpátiát keltett...
Nem is hallottam erről :D
Az gáz?
marhara sikeres volt..pfffff
akit ismerek vateras, azok mind kiakadtak hogy egy reklamert leszarjak sajat szabalyaikat es a btk-t is. azon csoldalkozom, hogy senki nem jelentette fel "azt a luvnyat" orgazdasagert.
egyebkent hajra BOLTAMARSON !!!
hat en azutan hallottam az egeszrol, miutan lezajlott es a webes media kicsit felkapta. hmmm, lehet nem ertek el mindenkit!!!
Egy amcsi ismerősöm járt nálunk a hetekben, neki mutattam a mercit, hogy ez mekkora ötlet. Ő mondta, hogy ilyesmi volt az ebay-en is. Rákerestem a gugliban, hogy mi lehetett az, az "ebay campaign cheating husband" szavakkal. Kaptam egy rakás találatot, az első ez volt: gizmodo.com/5036936/wife-uses-ebay-to-humiliate-cheating-husband-and-his-fat-lover
Van némi hasonlóság a Vatera és az ebay kampánya között, a megcsalt ausztrál(!) feleség az ebay-t használja, hogy megalázza a csalfa férjét (Wife Uses eBay to Humiliate Cheating Husband and His Fat Lover) és aztán ott a a beígért folytatás: "The punishment doesn't end there: She plans to continue it by auctioning her husband's Harley for 99 cents."
Azért meglepődtem, úgy fest, nincs új a nap alatt, sőt, a vatera kampánya már erősen le is barnult így számomra... Új(szülött) piacnak minden kampány új? :)
HETI OFF: Ha belépek wawe-re akkor miért lesz a HH contactom? Lehet ez egy alapbeállítás guglinál? :) Nem emlékszem, hogy valaha levelet váltottam volna vele... De még az ismerőseim között sem szerepel sehol sztem. Nah mind1. Csak érdekelne a válasz rá. Majd én is jól kitiltom... Ezt soha nem fogom megemészteni...
@Jetlag79: Ha lekoveted a datumokat, az joval a vatera kampany indulasa utan keszult.
Az összes közreműködőnek sünbőr faszkorbácsot kívánok szeretettel ezért az irritáló gyökérségért.

Kivéve azt a színészmufflont, akiből viszont ipari motoros punipunepával punepálnám ki a modoros, túljátszott színpadi beszédmódot, amit a Színművészetin égettek a csökött agyába.
@Bullocks: nem tudom milyen dátumokat néztél, de én az összes ehhez kapcsolódónál 2008 augusztusi dátumokat láttam, azaz több mint egy éves a sztori... (de még ha idei lenne, is a vatera előtt történt volna)
Érdekes, hogy nálunk még mindig a Szedjünk össze pénzt, Eszmeralda szemműtétére típusú reklámok a nyerők.

Kíváncsi lennék, hogy a kampány milyen tekintetben lett sikeres. Mert szerintem a bevételek elmaradtak a kiadások mellett. Nem hiszem el h a Kiss gitár miatt vki gyorsan bevásárolt, vagy bevásárol 1-2 hónapon belül a Vaterás kacatokból.
Az h megnézte vki, vagy Twitteren rákattant nem jelenti azt h a Vaterára regisztrált is.
Nekik (Vatera) ebben az lett volna a tuti, ha rengeteg új regisztrálót szereznek, anélkül ez nekik egy csőd volt.

A készítők szempontjából sikeres volt, mert ez volt az első ilyen nálunk. A 2., 3., ... 100. már közelben sem lesz ilyen "sikeres".
lopott cuccal dicsekednek muhaha mint a geszti, mekkora dicsőség lol
@Hivatásos beszólóművész:

"Mert szerintem a bevételek elmaradtak a kiadások mellett."

miyazakijun.hu/featured-articles/nyereseges-volt-e-a-vatera-vera-kampany.seo

(Valami miatt nálam nem műxik a trackback)

"Az h megnézte vki, vagy Twitteren rákattant nem jelenti azt h a Vaterára regisztrált is.
Nekik (Vatera) ebben az lett volna a tuti, ha rengeteg új regisztrálót szereznek, anélkül ez nekik egy csőd volt."

Erre - nyilván nem elárula a pontos darabszámot -, valamennyire választ ad a Vatera sajtóközleménye, amit @hh is idézett a korábbi postjában:

"A kampány során az újonnan regisztrált felhasználók száma 67 százalékkal nőtt a megelőző időszakhoz képest, így naponta 1500 új felhasználó lett tagja a Vatera felhasználói körének. Ezen időszak alatt a napi licitek száma 14 százalékkal, míg a napi átmenő forgalom 15 százalékkal emelkedett. Napi átlagban 54 millió Ft értékben cseréltek az áruk gazdát a piactéren. A kampány következtében a napi eladott termékek száma is 14 százalékkal nőtt. Az eladók is érzékelték a megnövekedett keresletet, hisz a naponta feltöltött új termékek száma is 15 százalékkal lett magasabb."
@Bullocks: Elolvastam a cikkeket. 2008-ban hol is volt vatera vera?! Ugyan már, a kampány most nyáron/összel készült. Tehát 1 évvel az ebay után... hm
Hát... arról van a cikkben szó, hogy egy állítólag megcsalt nő felteszi az új maca XXXL-es randibugyiját az eBay-re bosszú (?) gyanánt.
Ettől még a vaterás megvalósítás szerintem nem "barnult le".
@csehmatyi: ja meg ezt: her husband's Harley for 99 cents. jó, hogy nem egy mercit! :)
A Facebookon már több Vera ismerős volt/van mint az iWiW-en. Érdekes.