A Vatera összesen négy ügynökséggel dolgozott együtt a verás kampány során.
Az online és offline is jelentkező buzz a kampány egésze során kiemelkedő volt, mely nagyban hozzájárult a sikerességhez. Ennek fenntartásában elengedhetetlen szerepe volt a közösségi oldalakon folytatott irányított kommunikációnak. A kampányötlet atyja és kreatív anyagainak kivitelezője a Cluso volt. A közösségi felületeken futó kommunikációt, a hagyományos online, illetve gerilla marketing feladatokat a Neo Interactive látta el. A 9 tévécsatornán, valamint a Sláger Rádión történő médiavásárlást a Maximize bonyolította. A Vatera első ATL kampányát az Avantgarde Business Communications, az aukciós portál állandó PR kommunikációs tanácsadója is támogatta. Emellett a Vatera saját felületein is intenzíven tájékoztatta a felhasználókat.
A fentiekből nekünk a Clusót és a neót kell megjegyeznünk. Vélhetően ez a két ügynökség játszott kulcsszerepet az utóbbi hónapok legsikeresebb magyar online marketingkampányának kiötlésében és kivitelezésében.
A Vatera szerint a Twitter és a Facebook kiemelt szerpet kapott a kampányban: itt közölték az aukciók indítását az érdeklődőkkel. A Facebookon több mint 4800, az iWiW-en több mint 4600 Vera-ismerőst regisztráltak, a Twitteren 1080-an követték nyomon a történet alakulását.
És ezek a számok nyilván csak az elsődleges elérést takarják. Közösségi szájtokról lévén szó, a másodlagos elérés, tehát az ismerősi hálókban való terjedése ennek valószínűleg a többszöröse.
A legintenzívebb kommunikáció Twitteren és a Facebookon volt megfigyelhető, itt a kampányhoz kapcsolódóan több ezer üzenet, hozzászólás keletkezett. A személyes kommunikációt az is erősítette, hogy nem csak hozzászólásokban, de akár chat-en is felvehették Verával a kapcsolatot. A legnagyobb online videómegosztó portál, a YouTube a kampány lezárásában kapott kiemelt szerepet: Vera utolsó üzenetét már csak itt lehetett megnézni. A YouTube-on több mint 165 000-en kattintottak a Vera-videókra, eddig csak az utolsó spotot 80 000-en látták
- írják a sajtóközleményben. Egyébként, ha minden igaz, a verás vírusvideókat Kostyál Márk rendezte. Néhány korábbi reklámja itt tekinthető meg.
Nos tehát, körülbelül ilyen számokat tud idehaza egy eredményesebb online kampány. (Korábban a svéd postaszolgálat tolt hasonló kampányt, hasonló sikerekkel. via mizughi)
A Vatera egyébként azt is megjegyzi, hogy a közösségi szájtok nélkül nem lehetett volna folyamatosan fenntartani a "buzz"-t.
Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2009.11.26. 16:48:36
Váraljay Gabriel 2009.11.26. 16:52:31
Kutyuu 2009.11.26. 16:53:23
És itt nem az ügynökségek ügyességéről van szó, hanem az emberek butaságáról, megvezethetőségéről.
Hiába a több perces (és milliós költségű) TV-spotok, a Vatera főoldalán nyomott hirdetés, a szabályoktól 180 fokban való eltérés, a Vatera látványos engedékenysége, az egész "lehetetlensége", stb. Állítom, hogy a többségnek talán még most sem kakukkolt.
Azért ez elszomorító.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2009.11.26. 16:54:07
Kutyuu 2009.11.26. 17:09:18
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2009.11.26. 17:27:46
Hanzy · http://bblogja.blog.hu 2009.11.26. 17:33:49
Kutyuu 2009.11.26. 17:35:03
Kutyuu 2009.11.26. 17:37:28
tvk · http://kodzaj.blog.hu 2009.11.26. 17:48:36
beneka 2009.11.26. 17:51:06
péterke 2009.11.26. 18:20:15
Merras · http://miyazakijun.hu 2009.11.26. 20:35:41
Disclaimer: a neo munkatársa vagyok.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2009.11.26. 20:38:01
es akkor meg nem vettuk ide a brand erosodeset. oktober ota csak a vaterarol van szo, ha online aukcio a tema. na ezt arazza be, keremszepen!
The Great Destroyer 2009.11.27. 00:24:45
Nekem spec inkább irritáló volt ez az egész, igazából egyetlen ismerősömnek sem tetszett azok közül, akik rendszeresen adnak-vesznek ezen a felületeten keresztül.
Ugyan mint magánszemély nagyon negatív a véleményem erről a kampányról, ettől függetlenül a koordináció hibátlan volt, illetve szakmai szempontból sem lehet sok kivetnivalót találni benne.
Ez mondjuk olyan, mint a hipermarketes bontottcsirkeretus, behányok tőle, de azért igyekszem hibátlanul megcsinálni (reklámgrafikával mókázok), általában össze is jön.
Minden elismerésem a kampányért!
CbbhuAdmin 2009.11.27. 01:52:01
wiener 2009.11.27. 06:39:34
soha nem vaterazok, nem is ertem ki vaterazik, idegen szamomra az egesz ciganykodas ami ott megy
(kicsit ugy erzem ez a "milyen jol sikerult kampany volt" cikkaradat is a kampany resze, mindenki ezt unnepli, pedig 4600 iwiwes ismeros nem sok)
assem 2009.11.27. 08:23:39
komoly létszám. a falurádiót is többen hallgatják
Szakyster 2009.11.27. 10:15:58
Amúgy szerintem érdekes volt a kampány. Vicces volt "szerepjátszani" Verával :)
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.27. 11:29:45
DeadBodiesEverywhere 2009.11.27. 14:43:50
Az gáz?
navracsacsi 2009.11.27. 15:18:20
akit ismerek vateras, azok mind kiakadtak hogy egy reklamert leszarjak sajat szabalyaikat es a btk-t is. azon csoldalkozom, hogy senki nem jelentette fel "azt a luvnyat" orgazdasagert.
egyebkent hajra BOLTAMARSON !!!
carstep 2009.11.27. 15:44:04
Jetlag79 2009.11.27. 15:53:35
Van némi hasonlóság a Vatera és az ebay kampánya között, a megcsalt ausztrál(!) feleség az ebay-t használja, hogy megalázza a csalfa férjét (Wife Uses eBay to Humiliate Cheating Husband and His Fat Lover) és aztán ott a a beígért folytatás: "The punishment doesn't end there: She plans to continue it by auctioning her husband's Harley for 99 cents."
Azért meglepődtem, úgy fest, nincs új a nap alatt, sőt, a vatera kampánya már erősen le is barnult így számomra... Új(szülött) piacnak minden kampány új? :)
zoozo 2009.11.27. 17:55:54
Bullocks 2009.11.27. 18:29:27
ergerberger 2009.11.28. 04:35:56
Kivéve azt a színészmufflont, akiből viszont ipari motoros punipunepával punepálnám ki a modoros, túljátszott színpadi beszédmódot, amit a Színművészetin égettek a csökött agyába.
KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.11.28. 14:04:34
2009.11.28. 16:42:28
Kíváncsi lennék, hogy a kampány milyen tekintetben lett sikeres. Mert szerintem a bevételek elmaradtak a kiadások mellett. Nem hiszem el h a Kiss gitár miatt vki gyorsan bevásárolt, vagy bevásárol 1-2 hónapon belül a Vaterás kacatokból.
Az h megnézte vki, vagy Twitteren rákattant nem jelenti azt h a Vaterára regisztrált is.
Nekik (Vatera) ebben az lett volna a tuti, ha rengeteg új regisztrálót szereznek, anélkül ez nekik egy csőd volt.
A készítők szempontjából sikeres volt, mert ez volt az első ilyen nálunk. A 2., 3., ... 100. már közelben sem lesz ilyen "sikeres".
pudliho 2009.11.28. 18:12:19
Merras · http://miyazakijun.hu 2009.11.29. 19:38:38
"Mert szerintem a bevételek elmaradtak a kiadások mellett."
miyazakijun.hu/featured-articles/nyereseges-volt-e-a-vatera-vera-kampany.seo
(Valami miatt nálam nem műxik a trackback)
"Az h megnézte vki, vagy Twitteren rákattant nem jelenti azt h a Vaterára regisztrált is.
Nekik (Vatera) ebben az lett volna a tuti, ha rengeteg új regisztrálót szereznek, anélkül ez nekik egy csőd volt."
Erre - nyilván nem elárula a pontos darabszámot -, valamennyire választ ad a Vatera sajtóközleménye, amit @hh is idézett a korábbi postjában:
"A kampány során az újonnan regisztrált felhasználók száma 67 százalékkal nőtt a megelőző időszakhoz képest, így naponta 1500 új felhasználó lett tagja a Vatera felhasználói körének. Ezen időszak alatt a napi licitek száma 14 százalékkal, míg a napi átmenő forgalom 15 százalékkal emelkedett. Napi átlagban 54 millió Ft értékben cseréltek az áruk gazdát a piactéren. A kampány következtében a napi eladott termékek száma is 14 százalékkal nőtt. Az eladók is érzékelték a megnövekedett keresletet, hisz a naponta feltöltött új termékek száma is 15 százalékkal lett magasabb."
kutyafules10 2009.11.30. 10:54:15
csehmatyi 2009.11.30. 11:35:36
Ettől még a vaterás megvalósítás szerintem nem "barnult le".
kutyafules10 2009.11.30. 12:40:45
Bohl · http://boly.lap.hu 2009.12.07. 12:32:54