Magyarok a weben: infokeresés, árösszehasonlítás, közösség

Minden ötödik magyar netező napi rendszerességgel lóg a közösségi szájtokon, és 12 százalék legalább havonta vásárol is a weben. A csetelés pedig leginkább az egyedülálló férfiakra jellemző gyakori elfoglaltság - ezek a legfontosabb állításai a KutatóCentrum friss, reprezentatív mintavételen alapuló felmérésének.

A legnépszerűbb netes tevékenység 2008-hoz hasonlóan továbbra is az általános információgyűjtés, ezt követi az elektronikus levelezés. Az elmúlt egy évben az e-mail címmel rendelkezők aránya 91-ről 95 százalékra emelkedett a legalább heti rendszerességgel internetezők körében.

A keresők használata és az emailcím tehát ma már tényleg alapdolgok. A közösségépítő szájtok és a blogok népszerűsége is növekszik:

Míg 2008-ban a rendszeresen internetezők 45 százaléka jelentkezett be hetente, és 14 százaléka naponta egy-egy közösségi oldalra, addig 2009-ben már minden második tette ezt heti, minden ötödik napi rendszerességgel.

A fórumokat, blogokat 2008 végén a netezők 51 százaléka olvasta, ez egy év alatt 56 százalékra nőtt, míg továbbra is 24 százalék azok aránya, akik blogot írnak, vagy aktívan részt vesznek fórumokon.

A kutatás legérdekesebb megállapítása, hogy idehaza is egyre népszerűbbek az árösszehasonlító szájtok. Ha nem is mindig vásárlásra, de információgyűjtésre már ma is gyakran használják az emberek ezeket a szolgáltatásokat: 

A (...) legalább hetente internetezők 12 százaléka havi rendszerességgel vásárol a világhálón, több mint 40 százaléka pedig hagyományos bevásárlás előtt is legalább havonta információt gyűjt, árakat hasonlít össze a neten. (...) Jellemzően a 18-29 éves korosztály, a felsőfokú végzettségűek, valamint a kisebb városokban élők vásárolnak online.

Számomra a fenti kutatás egyik tanulsága, hogy egy év alatt nem nőtt olyan számottevően a heti rendszerességgel netezők tábora, mint várnánk. Valószínűleg lassabb a váltás az alkalmi netezésről a rendszeres, rutinszerű böngészgetésre.

Címkék: blogok stat kutatás vásárlás üzlet magyar social network
2010.01.21. 17:08. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megmondom őszintén, hogy ezt a részt nem tudom elhinni: "e-mail címmel rendelkezők aránya 91-ről 95 százalékra emelkedett"

Eszerint van 5% aktív internetező aki nem rendelkezik email címmel, tehát nem lehet fent közösségi oldalakon, nem lehet tagja jóformán egyetlen egy közösségi szájtnak sem, nem chatelhet. Akkor kik ezek az emberek és mit csinálnak a neten? :)
@kisPocok: Közben rájöttem, hogy ingyen pornót töltenek le. Bocs.

Viszont jó olvasni, hogy nő azon emberek száma akik ha nem is a neten vásárolnak, de legalább összehasonlítják az árakat/termékeket.
Engem minden ilyen kommünikében elvarázsol, hogy azokat a kurva számokat miért nem lehet összehasonlítható formában közölni. Nem bírnak a keyboardjukkal.

Az én értelmezésemben a "minden második" az nem 50%, hanem "kábé 50%", ami éppen lehet 52 és 48, de akár a két sorral fentebbi 45 is.

Csinálnak egy kutatást, kapnak számokat, aztán jól szétbarmolják az egészt. Biztos, csak a fizetős arcok kapnak normális adatot, a többinek elég ez a gumicsont.
azért egy link jól mutatna a postban, nem?
@kepi_bacsi: linkeljek a gmailes levelre, amiben a kozlemeny jott?
"A legnépszerűbb netes tevékenység 2008-hoz hasonlóan továbbra is az általános információgyűjtés..." hm.
@kisPocok: :D :D
De amúgy ja, akinek nincs e-mail címe az max. főként információt tud gyűjteni, ők valószínűleg nyugdíjasok, de snszos h nem pornót töltögető vénemberek.
Magyarországon a blogot író userek aránya 24%?

Hmm, én ezt azért sokallom.
Ez csak akkor jöhet ki,ha a Twittert és és Tumblr-t is beleszámítjuk ill. ha az illető már legalább egyszer írt egy bejegyzést az életében.
Téves, az előző két linkem egy másik poszthoz kapcsolódik: webisztan.blog.hu/2010/01/26/a_magyarok_es_az_aukcios_szajtok