A Google lenézte a MySpace-t

A Wired magazin legfrissebb számában hosszú cikket közöl a MySpace-sztoriról. Az írás iszonyatosan terjengős, viszont nagyon érdekes is, úgyhogy érdemes végigolvasni. Nagyjából arról szól, hogy egy ingyenes közösségi szolgáltatásból Murdoch a felvásárlást követően hogyan akar rentábilis, profitot termelő vállalkozást csinálni. A Wired nem is hagyja ki, és csípős megjegyzésekkel kommentálja a "régi média" császárának elképzeléseit:
MySpace fits into an old media portfolio like a skateboard in a Manhattan boardroom.
Ha egy kicsit általánosabban fogalmazunk, valójában arról szól ez a cikk a sorok között, hogy a sikeres webkettesekből (így például a social network szájtokból) lehet-e egyáltalán pénzt keresni vagy örökké a hatalmasra dagadt felhasználótábor kiszolgálása, a fenntarthatóság ingatag mocsarában kell-e egyensúlyozniuk dacolva a csődveszéllyel, a pénzszűkével, és végső soron a bebukással.
In plain English, audiences create hits. Make that happen more quickly, cheaply, and reliably, and you have a philosopher’s stone for media: a Net-fueled word-of-mouth machine.
Ha lehet ennél még érdekesebb Murdoch megjegyzése a Google-ról. Azt mondja, bírja azokat a srácokat, csak egy kicsit arrogánsak. "Megvehették volna féláron a MySpace-t három hónappal azelőtt, hogy mi vettük meg. De ők úgy voltak vele, hogy nincs ebben semmi különleges. Mi is tudunk ilyet csinálni."

Murdochnak ez a megjegyzése merőben újszerű megvilágításba helyezi a Google üzletpolitikáját, valamint az egy éve folyamatosan döglődő és vakvágányra tévedt Orkut ("a Google MySpace") mögötti megfontolásokat. Ha ez igaz, a Google valamit nagyon félreértett. És ez lehet, hogy tényleg inkább az arrogancia diadala a hidegvérű üzleti racionalitás fölött... Fura.
Címkék: social network myspace
2006.06.27. 19:57. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miért venne meg a Google egy spambotok által üzemeltetett, olvashatatlan, clickbotok által nulla reklámértékűre degradált, broadcastingoló, invitáló, promotáló botoktól elárasztott mindenféle 3th party által agyonhekkel, villogó, azonnal zenélni kezdő szeméttenger burjánt?
Kapcsolódó cikk: http://gigaom.com/2006/06/27/google-and-myspace-woulda-coulda-shoulda/
Babák, miért is erről szól a cikk?! Ha már így idéztek belőle meg "összefoglaljátok". Jó tudom én vagyok a hülye, miért kell idejönnöm zanzásított magyarítást olvasni az innen lopunk szájtok feedjei helyett, de így vécén opera minivel tök kellemes indexet olvasni. :P Nem erről szól a cikk! Lécci olvassátok már el mégegyszer.
Egyrészt ez nem az index, másrészt nem a cikket foglaltuk össze, hanem kiragatunk belőle egy minket érdeklő - a cikkben egyébként hangsúlyos - momentumot (uupsz, akkor ez biztos egy blog!) és ellamentáltunk felette, harmadrészt meg tényleg jobban jársz, ha az innen lopunk rovatot olvasod, bár a wired nincs odatéve. de a diggen biztos ott van már ez a link is. kérdés persze, hogy akkor hogyan tévedtél mégis ide. bármi is a válasz, megtisztelő.