Online feedolvasók: várjuk a messiást

Fura, azt gondolná az ember, hogy biztosan van a világon legalább egy nagyon jó, szép, szofisztikált megoldásokat felvonultató feedolvasó. A múltkoriakban, mikor a Netvibesról írtunk egyik-másik hozzászóló meg is jegyezte, hogy azért az sem a kánaán.

Mert például nem archiválják a linkeket, nem lehet külön pakolni a kedvenceket. Én ehhez már csak annyit tennék hozzá, hogy nem eléggé személyre szabható a Netvibes: én jobban át szeretném gyúrni a megjelenítést. Ha tehetném, nagyobb betűket, letisztultabb oldalt hegesztenék, és  nem bíznám a Netvibesra a feedcsatornák frissítését sem. Hadd állítsam be én.



Szintén jó lenne egy olyan fejlett eszköz, melynek segítségével feedekből lehetne okosan szuperfeedet csinálni. Miként mondjuk a FeedBlendr teszi. A FeedBlendrrel az a baj, ami az Fwickivel is, hogy tudniillik nem szereti a magyar karakterkódolást.

Már múltkor jeleztem, hogy én Netvibes-használó vagyok, ugyanakkor azt nem tettem hozzá - de most itt az alkalom - hogy ezt az alkalmazást kizárólag a gyors információszerzésre használom.

A feedek olvasgatása, mint kikapcsolódás továbbra is a Kinjával a legjobb. (Mások a Bloglinesra esküsznek.) Ja, és itt lehet szépen kódolt szuperfeedeket is csinálni, melyekből akár opml-t is generálhatunk. Lehet a feedeket megosztogatni, címkézgetni, van bookmarklet és feedmenedzsment.



A Kinjában generált szuperfeednek csupán annyi baja van, hogy csak a címeket (title) szedi ki a feedekből, a leírást (description) nem. A feedekről kapunk hasznos statisztikákat is: mint például hogy a felhasználók átlagban mennyire tartják jónak, vagy hogy mennyi átlagosan a friss tartalom az adott feedben.

Fentebb említettem az Fwickit. Ami sokáig azzal kecsegtette a hozzám hasonlókat, hogy ez majd egy igazi, mindentudó feedmenedzselő szolgáltatás lesz.



Nem így van. Bár nagyon egyszerű gyűjtögetni, felcímkézni, csoportosítani felvitt feedjeimet, mégsem találtam benne egyetlen olyan mozzanatot sem, mely másodszor is visszacsábított volna a login ablakhoz.

Szóval Netvibes+Kinja kombó. Ne habozzatok jobbakat ajánlani. (Holnap folytatjuk a témát...)
2006.09.17. 16:19. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Goowy.com-on is van beépített feedolvasó, még csak egy magyar rss-el próbáltam, tudja az ékezeteket. Annyira még nem néztem bele. Teszteljétek. www.goowy.com/webtop/
Az UFÓK nem szeretik ha nem tiszta a Windows registry

saveyourselfbyasoftware.blogspot.com
így jár, aki nem a www.google.com/ig -t használja reader.google.com -al integrálva kényelmesen. Egyetlen nagy testvér accounttal mindent.
NewsFire

nem online, viszont működik és megad mindent ami kell.
Én olyat szeretnék ami netvibes like és megy ssl-en keresztül is háborús erősségű titkosítással.
Végig próbálgattam itt az ajánlott cuccokat, de én maradok a Netvibesnél. :) Egyszerű, letisztult és ha a beígért fejlesztéseket is megcsinálják akkor igazán szuper lesz.
Azok a dizájn csicsák amiket a többi oldal tud szerintem teljesen feleslegesek, de nyilván kinek a pap kinek a pogácsa.
A netvibes magyar fordítása is elkészült egyébként majdnem 100%-osan, következő nagyobb frissítéssel talán be is kerül (gondolom attól is függ a többi nyelvel, hogy haladnak majd).
Ha a Mooglets támogatná az ékezeteket ,akkor azt használnám, egyelőre marad a netvibes.

mooglets.freewebsfarms.com/
Gyulus!
A newsalloy.com tényleg jó, csak egy baja van, hogy sokszor karbantartás miatt nem elérhető ezért én a www.google.com/reader-t használom, mivel ennek is van pda-s változata.
Az új Google reader user interface szerintem megér egy misét. Legalábbis nekem tetszik.