Vissza a könyvhöz

Ötletelő ötpercünk következik. A TechCrunch ír a JPG fotómagazinról, mely honlapján szavaztatja meg olvasóival, hogy mi kerüljön a következő számba. Gondoljuk csak meg, eleve a blogkönyvek kiadása is valami ilyen irányba mutat.

Nekem teljesen jó ötletnek tűnik egy olyan blogmagazin indítása, melynek honlapján lehetne beküldeni írásokat, a beküldött írásokat pedig a felhasználók szavazhatnának be a következő lapszámba. Persze lehetne koppintani a JPG modelljét is, mondjuk a hazai fotóbloggerek munkáiból merítve.

Az egész rendszert az előfizetők és a hirdetők tartanák fenn. Természetesen. Sőt, akiknek blogbejegyzése vagy fotója bekerül a következő számba, extra X hónap ingyen előfizetést kap. Lehet, hogy egyelőre mindez túl merésznek és elvetemültnek hangzik, de azért szánjunk erre egy percet. Gondoljuk végig.

A print média egy része azért vergődik mostanában, mert nincs olyan pontos visszajelzés az olvasóktól, mint az online média esetében. Nem lehet tudni, mi érdekli valójában az olvasókat, mit ugranak át, mit olvasnak el. Mik azok a témák, amiket unalmasnak tartanak, mik azok, amikből szívesen olvasnának többet. Arról nem beszélve, hogy az olvasói levél szekciót leszámítva a legkisebb esély sincs az interakcióra, közösség kiépülésére, és ezzel együtt egy erősebb brandhűség kialakulására. Vagyok én az olvasó, és vannak ott a távolban, az ismeretlenben, akik írják a lapot.

A netezők segíthetnek abban, hogy adott folyóiratokba olyan tartalmak kerüljenek be, amiket a netezők szeretnének. Ha lesz ilyen közösségi blogújság vagy közösségi fotóblog újság, én biztosan elő fogok fizetni rá.

Tisztában vagyok vele, hogy újságot, ráadásul minőségit, kiadni nem olcsó mulatság. De olyan kiadványért, mely valóban érdekes, újszerű, friss tartalommal jelentkezik, én legalábbis hajlandó lennék még valamivel többet is fizetni mint egy átlag magazin.

Akik látnak fantáziát a fenti elgondolásban, írjanak vagy szóljanak hozzá.
Címkék: média kommuniti
2006.12.03. 09:17. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jo otlet
csinaljuk meg
Nagyon jó ötlet, hajrá!
szivesen resztvennek ilyesmi elkesziteseben
Szerintem ez baromi jó dolog, és nem egyéb, mint az onlájn trend offlájn térnyerése. Szeretik a népek, ha beleszólhatnak, hogy mit olvassanak.

("Kéziratokat nem őrzünk meg és nem küldünk vissza!" Brrr...)

Minálunk a vakerdán mindig is hasonlóképp mentek és mennek a dolgok. Ebbe a soktémájú blog:magazinba gyakorlatilag bárki írhat, némi moderálás után persze.

Én Webisztánt is vennék offlájn! :D
a webisztannal - es sok mas bloggal - ez azert nem mukodik, mert sokszor nagyon aktualis, es nagyon rovid cikkeket/postokat/hireket kozol. Offline en szeretnek valami hosszabbat olvasni, ami nem veszti el aktualitasat kb egy het alatt.

En ugy kepzeltem el a dolgot, hogy egy blog.hu (vagy akarmelyik blogszolgaltato) szeru tematikus blogcsokrot kellene elinditani. es elso lepeskent pedig a kedvenc cikkeket egyutt, pdf-kent letolthetove tennem, kvazi a kesobbi kiadvany prototipusakent.
Én nem igazán fizetnék egy olyan újságért, aminek a tartalmát már elolvastam és szavaztam a cikkeire.

Könyvet is egyre inkább elektronikusan olvasok, ott már nem hiányzik annyira a nyomtatott matéria. Képregényeknél még igen.

Fotókra vonatkozóan el tudnám képzelni ezt a konstrukciót.
Miért vennék meg egy magazint nyomtatásban, amit online is elérhetek? A tartalmát már úgy is ismerem, hiszen részt vettem a szerkesztésben. Magazint az élvezeti érték miatt olvasok, és nekem fontos az is, hogy olyan dolgok legyenek benne, amikről nem tudok (eleget). Szerintem egy olyan magazin, mint a Wired elég komolyan figyeli a releváns online forrásokat, aztán nagyon profin elkészítik nekem ezekből az olvasnivalót. Olyan ez, mint hogy egy jó étteremben sem azokra az ízekre vágysz amit otthon el tudsz készíteni.
Szép dolog a fanzine meg a diy média, de azt mindig is máshogy fogyasztották az emberek, mint a magazinokat, más is a funkciója. A nyomtatott sajtó kialakulásakor még sokkal közelebb volt egymáshoz a hír fogyasztója és előállítója. Ezt a problémát az online média megoldja és ezzel teljesen más lett a print funkciója. Én nem vennék ilyen kollektív magazint, ahogy nem vennék papíron wikipediát sem.
szerintem fotóbloggerek képei nagyban, szépben, kinyomtatva nem rossz dolog. mint ahogy egy merítés egy hónap klassz blogpostjaiból. nyilván lennének sokan, akik ezt hülyeségnek tartanák. de azért nyilván nem mindenki.
A "nyilván nem mindenki"-re nem lehet üzleti vállalkozást alapozni, és hát ez bizony üzleti vállalkozás lenne. Emiatt aztán szóba jönne egy csomó kérdés:
-ki a célcsoport?
-hajlandó lenne elég ember fizetni ezért, ha online is olvashatja?
-kik döntik el, hogy kik írhatnak bele?
-hogyan jutalmazzák a jó írásokat?

Egy biztos, ha éppen nagyobb pénzösszeget szeretnék befektetni, biztos, hogy ebbe nem tenném.

Egy fotóblog-magazin viszont hívogató lenne hazai viszonylatban. (Azonban lehet, hogy kicsi a megfelelő minőségű képet előállító kreatív réteg, ezért belterjes lenne.) Egy próbát azért megérne.
Az egésznek van egy olyan - lényeges - vonulata is, ti. történelmi, ( nem tudom mennyire jó példa, de mondjuk /mégha egy cikk vagy hír el is veszti idővel az aktualitását/ ) , hogy pl. egy idősebb focirajongónak az 54-es magyar-angol meccs korabeli beszámolóinak olvasgatása napjainkban, vajon milyen élményeket elevenít fel benne.

--

"Miért vennék meg egy magazint nyomtatásban, amit online is elérhetek?"

Mert mondjuk pl. holnap le fogom formázni az internetet, vagy mert pl. 20 év múlva nem lesz ott.