Míg múltkor - itt és itt - másokkal egyetemben mi is az oldalletöltés diktatúrájának végéért imádkoztunk, a comScore már eggyel előrébb tart. A minap jelentették be, hogy egyrészről ismerik és tisztában is vannak vele, hogy az oldalletöltés-alapú látogatottság-mérés egyre gázabb, torzabb, félrevezetőbb. Másrészről meg nem restek kidolgozni egy újfajta mérési módszert.
Még akkor sem, ha tudjuk, hogy a comScore-t nem feltétlenül csak a jobb jövő maga, hanem a versenytársakkal - mint például a HitWise - szembeni piaci előny megszerzése is motiválja. Jóhogy.
A webes szolgáltatások láthatóan nagyon két irányba tartanak: vannak a notórius PI-imádók, mint például a MySpace, mely kifejezetten a minél több oldalletöltésre hajt. Mindne klikkért elszed egy PI-t, de néha kettőt is. És további PI-generálásra buzdít a zinterfésze. És van a másik fajta szemlélet, mely leszarja, hogy most akkor kevesebb lesz az oldalletöltés, ha ezzel együtt egy klasszabb, felhasználóbarátabb cuccot tud adni felhasználóinak. (Például Gmail.)
A két teljesítményt meg kell tudni mérni, össze kell tudni hasonlítani. Mert egyre inkább csak a bűvészkedés megy a weben a tök más alapokon összeszedett statisztikákkal. És ez középtávon a hirdetőknek is fel fog tűnni. Úgyhogy hajrá comScore. És hajrá Hitwise. Történjen valami jövőre.
Ne feledjük: ha pontosabb, relevánsabb statisztikáink vannak, a sokaknak úgy fájó re:hájp is kezelhetőbbé válik. Valamint nyilván láthatunk majd nagy lelepleződéseket is. Meg nagy vitákat. De egyszerűen nincs más lehetőség: előrefelé kell menni. Ha valami nem működik jól, akkor meg kell változtatni, vagy le kell cserélni - tartja a régi geek etruszk mondás.
While page views will not altogether cease to be a relevant measure of a site's value, it's clear that there is an increasing need to consider page views alongside newer, more relevant measures. comScore is proud to continue carrying the torch as an industry innovator with the development of a new suite of metrics that will effectively address the Web 2.0 landscape by including enhanced measures of user engagement and advertising exposure. We will be introducing these new metrics to the industry in 2007.Szóval még nem sokat lehet tudni arról, hogy hogyan akarja igazságosabbá, megmérhetőbbé, összehasonlíthatóbbá tenni a webes teljesítményeket a comScore, mindenesetre az látható, hogy szerintük sem marginális problémáról van szó.
Még akkor sem, ha tudjuk, hogy a comScore-t nem feltétlenül csak a jobb jövő maga, hanem a versenytársakkal - mint például a HitWise - szembeni piaci előny megszerzése is motiválja. Jóhogy.
A webes szolgáltatások láthatóan nagyon két irányba tartanak: vannak a notórius PI-imádók, mint például a MySpace, mely kifejezetten a minél több oldalletöltésre hajt. Mindne klikkért elszed egy PI-t, de néha kettőt is. És további PI-generálásra buzdít a zinterfésze. És van a másik fajta szemlélet, mely leszarja, hogy most akkor kevesebb lesz az oldalletöltés, ha ezzel együtt egy klasszabb, felhasználóbarátabb cuccot tud adni felhasználóinak. (Például Gmail.)
A két teljesítményt meg kell tudni mérni, össze kell tudni hasonlítani. Mert egyre inkább csak a bűvészkedés megy a weben a tök más alapokon összeszedett statisztikákkal. És ez középtávon a hirdetőknek is fel fog tűnni. Úgyhogy hajrá comScore. És hajrá Hitwise. Történjen valami jövőre.
Ne feledjük: ha pontosabb, relevánsabb statisztikáink vannak, a sokaknak úgy fájó re:hájp is kezelhetőbbé válik. Valamint nyilván láthatunk majd nagy lelepleződéseket is. Meg nagy vitákat. De egyszerűen nincs más lehetőség: előrefelé kell menni. Ha valami nem működik jól, akkor meg kell változtatni, vagy le kell cserélni - tartja a régi geek etruszk mondás.
TheElf · http://www.enerla.net 2006.12.27. 00:25:51
A másik fő gond pedig, hogy a hirdető felméri, hol érte meg hirdetni: A sok letöltött banner eredményeképpen hogyan változnak az eladások. Így az adott oldal, és a hasonló oldalak reklámértéke csökken, a hirdetési bevételek is csökkennek.
Természetesen a használhatóságra is akad negatív következménye a PI hajszolásnak ami ismét visszaüt az eredmények terén.
Azt pedig mindannyian ismerjük, ha a PIre hajtó oldal a bevételek várt (igen nagy) mértékű növekedését technikai eszközökkel akarja megoldani. Akadt rá példa, ki is durrant a lufi. Magyar példa is volt: Pl. korridor.
Viszont igen komoly problémát jelent az is, ha egy szolgáltatás egyszerűen nem használható. Pl. mióta inda pass van, nem sikerül regisztrálnom (Index fórumra előtte sem). Nem én bénázom el...
A legtöbb nagyobb hosting control panel, (Plesk, cPanel) esetében alap config része, hogy bizonyos esetben eldobja az emailt, még a spam szűrőig sem jut el. Nem véletlenül. Egyre több linux disztribúciónál hasonlóan működnek a dolgok alapban.
Pl. ha nagyon nem létező e-mail címről jön a levél :) Mert hiába nem ellenőrzik, a from mezőben valós email címet kellene feltüntetni (úgy szabályos) aki itt trükközik az vagy spammer, vagy ...
Szintén nagyon sok levelet küld ki, és így akar spórolni a visszapattanó levelek forgalmán, a válaszon, stb. van jobb megoldás a noreply-re és senki sem fog n+1-szer próbálkozni újabb és újabb néven: Inkább hagyja a fenébe az egészet.
No ilyenkor jön jól a feedback.
Ha a regisztrációs űrlapot 10000 ember tölti ki, és lesz belőle 500 új felhasználó (mert a többi meg sem kapja a levelet, stb) akkor gond van.
De ha a regisztrációs űrlap egy PI generátoron megy át, és nem tudod, hogy a 10000 mért PI (ugyanennyi session az ideális, stb. és lehet ugye becsült user számot is cheatelni) az valóban hány kitöltő, akkor nem tűnik fel az aránytalanság.
Megjegyzem: A kép / iframe segítségével megoldott mérés olcsó, de lehetne pontosabb, jobb megoldást csinálni, igen könnyen.