Web2.2 Symposium: blogszolgáltatók egymás közt

13.45–14.30 Blogszolgáltatók vezetői vita - Blogszolgáltatás, mint vállalkozás. Hogyan próbálják a civil tartalmat kiemelni? - Balog Márton (logout.hu), Barczi Imre (blog.hu), Bőle György (buzz.hu), Dobó Mátyás (blogter.hu), Papp László (freeblog.hu) - Moderátor: Szántó Gábor (Kirowski)

Kezdjük azzal, hogy nem sok mindent történt az egy évvel korábbi beszélgetéshez képest. Ja, de, van már logout meg buzz, a két kétlelkű blogszolgáltató, akik bár megvetik a web2-t, de csinálják, és mostanra már vállalják is.



Úgy általában mindegyik reprezentáns megállapodott abban, hogy ők tartalomszolgáltatóknak tartják magukat. (Félve jegyzem meg, hogy nem a bloggerek a blogszolgáltatók tartalomszolgáltatói? Na mindegy, lehet h én nem értem.)

Érdekes válaszok jöttek arra a kérdésre, hogy miért pont ennél vagy annál a blogszolgáltatónál nyisson az egyszeri netező blogot. Szó szerint ezt jegyzeteltem:

  • buzz: nagyobb nyilvánosság, minőségi: munkát kapsz, esetleg szakmai támogatás.
  • logout: it-bloggerekre számítanak, és a technikai lehetőségek "direkt szűkösek".
  • blogter: erőteljes a címlap, külső csatornák a t-online-ra, hírkereső.hu-ra, amiből sok. olvasót kaphat a blogger. a másik oldalról: több céggel vannak kapcsolatban, ergo van lehetőség a legjobbak szponzorálására.
  • blog.hu: "megkeresünk, ha jó vagy." meg kell várni, amíg beérik a blog. a döntés akkor van, amikor már látszik a siker.
  • freeblog: 50 ezer blogger nem tévedhet. a szabadság hívei. nincs megkötés.
Érdekes, én továbbra sem értem, hogy aki IT-ben otthon van, az miért nem blogol már eddig is? És az emberek tényleg a látogatottság miatt blogolnak? Rég rossz lenne, nem?

Abban mindegyikük egyetértett, hogy önmagában blogszolgáltatást üzemeltetni egy ekkora piacon, mint a magyar, hát nem direktben rentábilis vállalkozás. Máshogy kell megközelíteni. És persze a hirdetésekkel is vigyázni kell. Doransky szerint például az átlag blogger hallani sem akar a blogjára tett hirdetésről. És ha ő is kap pénzt? Na ezt a kérdés már nem hangzott el.

A jövőről is volt szó. A Buzz az anyalap átalakításához akarja felhasználni a bloggereit. Azt nem tudni, hogyan, de sejthetően úgy, hogy a blogtartalom beépül az új HWSW-be. Ami ezek szerint hamarosan redizájnol. A logoutnak nincs különösebb célja sajátmagával. A Blogter ráült az "aggregáló szerep" irányra. Vagyis szeretnék a blog.hu-s meg freeblogos tartalmakat is megjeleníteni maguknál. Ja, ezt csinálja a Blog.hu Címlap is elég régen. A tapasztalatokat majd eccer elmeséljük.

Ha már Blog.hu. Sztahanov szerint a blogszolgáltatás a jövőben nem lesz önálló szolgáltatás, hanem beépülget ide-oda. Diszklémer: önző okokból vele értünk egyet. A Freeblog volt a legoptimistább: a blogok vetekedni fognak a jövőben akár még a hírportálok látogatottságával is. Úgy legyen. Meglássuk jövőre.

Értékelés: a blogszolgáltatók nagyjából ugyanúgy látják a világot: nyilván van egy plafon, amit valamikor a homályos jövőben elérnek ezek a szolgáltatók. Mármint a felhasználótábor felülről korlátos ugye. Minél nagyobb szerletet szeretnének ebből a tortából, de ennyi. A hirdetések nyilván valahogy be fognak jönni ebben az évben ezekre a szolgáltatásokra. Kísérletezés lesz, hogy hogyan lehet visszahozni legalább részben a költségeket. De senki sem ebből akar majd Ferrarit venni.
Címkék: web2.2
2007.02.28. 23:06. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem konkrétan az IT blogolással kapcsolatosa az a véleményem, hogy ami magyar, az kb. olyan is, ami igazán jó, azt megírják angolul, fordítgatni meg kinek van kedve. Nem véletlen, hogy mennyire erős a marketinges irány, de a rögvalóságtól eléggé el van szakadva. Kicsit ezt érzem olvasgatva a szimpózium beszámolóit is. Különösen vicces a blogter: van még jegyünk c. helyzet, mondjuk összevetve a Techcrunch partyk jelenségével. Nem látom, hogy mitől nőne ki színvonalas magyar tartalom, és ezzel nem vagyok egyedül. A jó blogok nagy része profi újságírókhoz kötödik, nem?
Btw remélem tényleg írtok majd a blog.hu-s címlapról.
"Érdekes, én továbbra sem értem, hogy aki IT-ben otthon van, az miért nem blogol már eddig is?"

Ez IMHO hülyeség - miért kéne blogolnia egy IT-ben otthon levőnek? (Vagy nem értem a kérdést :))
Lehet, h hülye hasonlat, de ez kb olyan, hogy egy orvos biztos egészségesen él...
szintén a "Érdekes, én továbbra sem értem, hogy aki IT-ben otthon van, az miért nem blogol már eddig is?"

Tényleg lökött egy gondolat..

- mert ha kicsit is elfoglaltabb, akkor a háta közepére nem kíván még egy plusz napi munkát (amit elvileg a végtelenségig kéne csinálnia), minimális sikerélménnyel és visszacsatolással. Talál magának más dolgot amibe a maradék idejét, energiáját eltölti.

- mert úgy érzi felesleges egy n+1. blogként megjelenni a témában, a meglévőknek is be lehet dolgozni, fórumban írni dolgokat

- ha személyes jellegű, akkor pedig nem biztos, hogy nyilvánossá akarja tenni. Rendes naplót sem sokan írnak már.

(érik a Vonnengut-i vélemény hasonlat a blogokra is..)
Szerintem ez a mondat a buzz és a logout kapcsán jött elő. Ti. aki annyira blogolni akart volna az általuk felölelt célcsoportból, az már eddigis megtalálta volna a módját.