Kelt ajánlotta a figyelmembe, és az egyik gondolatilag legfrissebb és leglényegretörőbb videó Guy Kawasakitól. A téma: milyen filozófiát kövessenek az induló vállalkozások. Negyven perc, de megéri annak, akit érdekel a téma.
Jegyzeteltem:
A legjobb módja a startup indításának, ha valóban meg akarjuk változtatni a világot az ötletünkkel. Ennek kell lenni az elsőnek, s nem a pénzkeresési vágynak. Ha van értelme csinálni, az hozza majd a pénzt.
Legyen mantrája a cégnek. Egymondatos cél, amit minden dolgozó magáénak érezhet, megjegyezhető és érthető, egyszerű. Vagyis egy belsősöknek szánt egymondatos kiáltvány.
Üzleti modell: egyszerűek és pontosak legyünk. Etéren mindenképpen a nőkre hallgassunk, mert a férfiak célja mindig az, hogy lenyomják, kinyírják a rivális cégeket. És ez a hozzáállás sokszor káros.
Cégműködés: másként gondolkodni mint a riválisok, állásfoglalásra késztetni az embereket a termékkel, azonos lelkületű embereket találni a cégnél.
Milestone szükségessége: kell, hogy fel tudjon mutatni egy induló vállalkozás olyan részeredményeket, melyeket hangosan ki lehet mondani, eredményként lehet elkönyvelni.
Legfőképpen és mindenekelőtt pedig óvakodjunk a bozoktól! A lefitymáló, pesszimista, demotivált embereken nézzünk át. Még akkor is, ha nagyon "szakértők". A kishitűség és a gyávaság sosem eredményez jó szolgáltatást és pénzt sem hoz. Röhögjük ki őket. Ők azok, akik azt mondják, mindenen túl vannak, mindent láttak már, és nem érdemes belefogni semmibe. A startupok és a sikerek gyilkosai.
Az előadás prezentációja innen tölthető pdf-ben.
Jegyzeteltem:
A legjobb módja a startup indításának, ha valóban meg akarjuk változtatni a világot az ötletünkkel. Ennek kell lenni az elsőnek, s nem a pénzkeresési vágynak. Ha van értelme csinálni, az hozza majd a pénzt.
Legyen mantrája a cégnek. Egymondatos cél, amit minden dolgozó magáénak érezhet, megjegyezhető és érthető, egyszerű. Vagyis egy belsősöknek szánt egymondatos kiáltvány.
Üzleti modell: egyszerűek és pontosak legyünk. Etéren mindenképpen a nőkre hallgassunk, mert a férfiak célja mindig az, hogy lenyomják, kinyírják a rivális cégeket. És ez a hozzáállás sokszor káros.
Cégműködés: másként gondolkodni mint a riválisok, állásfoglalásra késztetni az embereket a termékkel, azonos lelkületű embereket találni a cégnél.
Milestone szükségessége: kell, hogy fel tudjon mutatni egy induló vállalkozás olyan részeredményeket, melyeket hangosan ki lehet mondani, eredményként lehet elkönyvelni.
Legfőképpen és mindenekelőtt pedig óvakodjunk a bozoktól! A lefitymáló, pesszimista, demotivált embereken nézzünk át. Még akkor is, ha nagyon "szakértők". A kishitűség és a gyávaság sosem eredményez jó szolgáltatást és pénzt sem hoz. Röhögjük ki őket. Ők azok, akik azt mondják, mindenen túl vannak, mindent láttak már, és nem érdemes belefogni semmibe. A startupok és a sikerek gyilkosai.
Az előadás prezentációja innen tölthető pdf-ben.
Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2007.03.29. 09:06:08
csikszem · http://www.agyampark.hu 2007.03.29. 09:17:40
McKinley 2007.03.29. 10:02:59
freak 2007.03.29. 10:41:53
Legfrissebb? Tavaly nyari :)
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.03.29. 10:53:40
maul 2007.03.29. 14:00:18
atleta · http://www.atleta.hu 2007.04.30. 14:24:43