Bye-bye, Netvibes

Kolléga szerint a greasmonkey szkriptekkel az a baj, hogy belassítják például a Gmailt. Ettől függetlenül a múltkor bereklámozott Better Gmail szkriptcsomag nekem nagyon bejött. Hogy egy példát mondjak, itt van ez a Gmailbe integrált Google Reader.

Annyit tudni kell, hogy ős Netvibes-felhasználó vagyok. A kezdetektől használom és szeretem ezt a webes nyitóoldal-alkalmazást. És bár ismertem a Google Readert is, valahogy nem merült fel eddig a váltás. A kritikus pillanat akkor következett el, mikor ráéreztem arra, hogy a levelezőből, jelen esetben a Gmailből történő feedolvasás valójában sokkal kényelmesebb, mint egy külön fület fenntartani a böngészőben egy start page-nek.



Valószínűleg ha anno nem váltok a régi YahooMailről Gmailre, akkor most ez a post arról szólna, hogy a YahooMail új betája mennyire zseniálisan implementálja a feedeket, és a feedolvasást magát.

Szóval a levelezőben igenis helye van a feedolvasónak. Legalábbis pár napja egészen komolyan érzem ennek előnyeit. És bár még nem szüntettem meg a Netvibes-accountomat, mindenesetre az opml-t már áthúztam a Readerbe. Kicsit lassabb Gmailért cserébe kicsit egyszerűbb online élet.

Annyit még, hogy önmagában az opml áthúzásával nincs vége a migrálásnak. Rá kellett jönnöm arra, hogy a Netvibesban - a felület miatt - sajátos szempontok szerint csoportosítottam a feedjeimet, s a Readerben, mely ugye a blogszerű, időrendi feedolvasást támogatja, ésszerűbbnek tűnt egy kicsit jobban szétkapni a feedcsoportokat. Hogy átláthatóbb legyen a hírcunami, ami percenként nyakonönt.

Vajon a Google miért nem integrálja maga a Gmailbe a Readert. Teljesen kézenfekvő lépés lenne...
Címkék: gmail netvibes feed
2007.04.28. 11:08. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attól füg mire használod a netvibes-t. ha csak feedre, akkor lehet, hogy tényleg jobb a gmailt, de ha másra is (projectek, napi teendők, egyéb dolog nyilvántartására), akkor a netvibes a legjobb :)
...nem beszélve a napi Kázmér és Huba képregényről : ). Részemről maradok a Netvibesnál.
detto. netvibes rulez!
egyelőre nem jöttem rá, hogy hogy lehet gmail alá integráli a readert, de lehet, hogy maradok a vibesnél. Az ugyanis megmutatja az összes gmail fiókom, míg gmail alól csak azt az egyet látom, amiben épp vagyok.
Ez hol van ez a Kázmér és Huba?
canarix.free.fr/netvibes/calvinhobbes.php

Ez az eredeti változat, nem tudom, hogy magyarul is elérhető-e.

Dobos Gyula 2007.04.29. 20:01:03

Reklámozhatnád a netvibes helyett a Google Personalized Homepage-t is (google.com/ig) amibe be lehet rakni az összes létező google szolgáltatást, gmail, reader, docs, calendar, gtalk, picasa, notebook, bookmarks, groups, stb, plusz persze feed-eket.
Ez csak nekem új? GMail-ből rendelhető (szigorúan április 1-től :) papír alapú archívum.

Katt: mail.google.com/mail/help/paper/more.html

azt nem értem, hogy miért nem lehet keresni a feedekben? ha feltételezzük, hogy olyan oldalakat veszünk fel, amelyeket többé-kevésbé átolvasunk vagy legalábbis láttamozunk, így értelme lenne ezekben keresni... majdnem annyira mint az összes emailünkben, nem??
osztom bla nézetét, nekem már n alkalommal hiányzott a keresés.. ugyanakkor a csillagozás kicsit enyhít a helyzeten, de messze nem oldja meg a hiányzó fícsört...
ooo netvibes-tol nem szabad elfordulni...hissz ott van benne a meebo is... ceges geprol ahol levan takaritva az msn (a rendszergazdanak hala) jobb mint egy falat kenyer:D
De ez a magyar gmail-lel nem lehetséges. Vagy tévedek?
Én valami olyat várok a gmail-től, hogy mindent egy kattra elérjek. Már a dokumentumokok és naptár is nagy dolog, de a csoportoknál még mindig nem jó helyre dob.