Exkluzív: néhány infó a Google új keresőjéről

Már írtunk ugyan a Google megújult beta1 keresőjéről, de maradtak bennünk kérdések. Úgyhogy egyből a legilletékesebbhez, a Google-hoz fordultunk. Íme néhány infó, amiről először itt olvashattok, a Webisztánon. Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője válaszol.

Elsőként nézzük, hogy mire is jó a PageRank, vagyis a Google keresőjének alapalgoritmusa.
A PageRank több mint 200 tényezőt használ a webszájtok rangsorolásához. A Google crawlerei minden egyes alkalommal a web 10-20 százalékát látják vadiúj tartalomnak. A Google keresőjében realizálódó lekérések 20-25 százaléka új. Minden egyes alkalommal 50-200 keresési kísérletet végzünk el.

A Google új, univerzális keresője használja még egyáltalán a PageRanket?
A PageRank megmarad azon több száz tényező egyikének, melyet a keresési eredmények rangsorolására használunk. Az univerzális kereső megjelenése nem változtatott a PageRank technológián.

Oké, és hogyan működik ez az univerzális kereső?
A Google olyan algoritmusokat fejlesztett ki, melyek automatikusan és objektíven hasonlítják össze a különféle típusú információkat, valamint besorolják az eredményeket, ahhoz mérten, hogy a felhasználó éppen mire kíváncsi. Kifejlesztettünk egy olyan új technikai infrastruktúrát, mely sokkal gyorsabban képes elérni a különféle típusú információkat és összeállítani ezekből a találatokat. A Google keresőjének találatait természetesen továbbra is számítógépek rangsorolják.
A legnépszerűbb keresések 2007. áprilisában a Google.hu-n:
1. emo 2. húsvét 3. tokio hotel 4. szerelem 5. hello kitty 6. vatera 7. 300 8. love.hu 9. APEH 10. lovebox 11. otp 12. szív 13. használtautó 14. locsolóversek 15. feliratok

Áprilisi buzz index a Google.hu-n:
1. lonsdale 2. heath ledger 3. nod 4. homokozó 5. headbanger 6. sophia bush 7. grace klinika 8. diplomakötés 9. supra 10. beryl 11. hujber ferenc 12. vagabond 13. brain 14. internetes munka 15. flyordie
Egyelőre csak beta az új kereső. Lesz teljes verzió is?
A jelenlegiek csupán az első lépések a valóban univerzális keresési eredmények felé vezető úton. A keresés a felhasználók információ-igényei szerint fog tovább tökéletesedni, vagyis nincs céldátuma a "teljes" verziónak. Folytatjuk a kísérletezést, annak érdekében, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsuk a felhasználóknak. A Google víziója az univerzális kereső kapcsán az, hogy az összes tartalomforrásban egyszerre keressen, és valós időben hasonlítsa össze, majd rangsorolja az összes információt. És ennek eredményeként egy olyan integrált találati listát állítson össze a felhasználónak, mely éppen azokat az információkat tartalmazza, amiket a felhasználó keres. Az univerzális kereső jelenleg a videókat, képeket, híreket, térképinformációkat, könyveket és weboldalakat elegyíti a találati listában. De idővel további információfajtákat is integrálni szeretnénk, hogy még átfogóbb legyen a keresés.

Hogyan rangsorolják a különöző forrásokat? Van olyan tartalom, ami nagyobb súllyal esik a latba a keresésnél?
Jelenleg azon dolgozunk, hogy kialakítsuk azt az új technikai infrastruktúrát, mely képessé teszi a keresőmotort arra, hogy kezelni tudja azokat a számítási szempontból intenzívnek mondható feladatokat, melyek az univerzális kereső találatainak előállításához szükségesek. Az univerzális kereső egy fejlettebb rangsoroló mechanizmust használ, mely automatikusan és objektíven hasonlítja össze a különféle információtartalmakat.

Notes. Június 19-én jelen leszünk a Google legfontosabb európai eseményén, a párizsi Google Press Day-en. Ha esetleg van kérdésetek a Google vezetőjéhez, Eric Schmidthez, vagy a Google kereső alelnökéhez, Marissa Mayerhez, küldjétek el ide emailben.
Címkék: google
2007.05.25. 08:39. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szamomra az amit Peresztegi Zoltán mond egyenlo a semmivel... Soha nem tud semmirol konkretumot es sajnos nem ismeri azt amirol az ember kerdezi.
Mikor megkezdte mukodeset az orszagban a gugli hozza fordultam segitsegert, a segitsege kb annyi volt, mintha a szomszedot kerdeztem volna meg, aki soha eleteben nem hasznalt szamitogepet... Kb ennyit a magyar gugli dologrol...
Szinte mindig csak ugyan annyit tud mondani mint amit az ember netrol siman ossze olvasgat, ha fordit egy kis idot a temara... Szoval... Eh...
Igen, sajnos eléggé keveset árulnak el ilyen témákról. Talán majd a Press Dayen...
Az hogy egy multinacionális vállalat magyarországi képviselője miről rendelkezik információkkal és miről beszélhet, az két nagyon különböző dolog. Hallottál már a kötelező titoktartás intézményéről és a bizalmas információkról, NagyPista?

További jó böngészést a neten:)

Üdv,
Igen, annyiban talán tényleg igaz, hogy annyit mondhat, amennyit engednek neki, hogy mondjon. Nyilván itt csak annyi van, hogy a Google nem utasít(hat) el egy érdeklődőt, akkor sem, ha nincs mondanivalója... :)
Az azert vicces, h tobb eeves szolgaltatasokrol annyit tud, h van... Semmi tobbet... :)
Ha jól emlékszem ő nem technikai szakember, hanem gazdasági. Vagyis tényleg csak annyit tud, amit a google hivatalos közleményeiben bárki elolvashat, de nem is ez a dolga.