Az eBay a Google legnagyobb hirdetési partnere. Jó két hete mérgesedett el a két cég között a viszony. Az előzményekhez tudni kell, hogy a Google és az eBay is rendelkezik online fizetési megoldással. (Előbbié a Checkout, utóbbié a PayPal.) A PayPal pedig messze népszerűbb, mint a Google Checkout.
Szóval a két cég között a viszony nagyon jó volt két héttel ezelőttig, hiszen az eBay volt a legnagyobb hirdetőpartnere a Google-nak. (Adwordsös hirdetésekről beszélünk). Két héttel ezelőtt tartotta az eBay szokásos éves partneri konferenciáját Bostonban. A Google pedig éppen ebben a városban, éppen ebben az időpontban szervezett egy másik rendezvényt, melynek éppen az volt a célja, hogy lobbizzon a cég azért, hogy az eBay a jövőben a Google Checkout fizetési megoldást is támogassa. (A PayPal messze népszerűbb online fizetési rendszer mint a Google Checkoutja.)
Érhtető okokból az eBay komoly támadásként élte meg a rászervezést, és a Google később hiába törölte saját bostoni rendezvényét, az eBay döntött: "kísérleti jelleggel" befagyasztja google-os hirdetési költéseit.
A helyzet több mint forróvá vált. Oly annyira, hogy a párizsi Press Dayen is ezzel kapcsolatos volt az egyik első, Eric Schmidtnek szegezett kérdés:
Az eBay elkezdte marketingbüdzséjét átszervezni a Google riválisaihoz, az AOL-hez, a Microsofthoz és a Yahoo-hoz. A sértődés azonban valószínűleg üzletileg nem tűnt túlságosan hatékonynak, mert tegnap bejelentette az eBay, hogy mégis visszatér a Google-hoz: a jövőben is fognak hirdetéseket venni az AdWords-rendszerben. Igaz, már nem csak ott.
Az eBay célja nyilvánvalóan az volt, hogy befenyegesse a Google-t: nem fogják elsírni magukat, ha a jövőben máshol kell elkölteniük hirdetésre szánt pénzüket. Ugyanakkor a történetnek az is tanulsága, hogy az online marketingbüdzséből továbbra sem érdemes kihagyni a Google-t.
Szóval a két cég között a viszony nagyon jó volt két héttel ezelőttig, hiszen az eBay volt a legnagyobb hirdetőpartnere a Google-nak. (Adwordsös hirdetésekről beszélünk). Két héttel ezelőtt tartotta az eBay szokásos éves partneri konferenciáját Bostonban. A Google pedig éppen ebben a városban, éppen ebben az időpontban szervezett egy másik rendezvényt, melynek éppen az volt a célja, hogy lobbizzon a cég azért, hogy az eBay a jövőben a Google Checkout fizetési megoldást is támogassa. (A PayPal messze népszerűbb online fizetési rendszer mint a Google Checkoutja.)
Érhtető okokból az eBay komoly támadásként élte meg a rászervezést, és a Google később hiába törölte saját bostoni rendezvényét, az eBay döntött: "kísérleti jelleggel" befagyasztja google-os hirdetési költéseit.
A helyzet több mint forróvá vált. Oly annyira, hogy a párizsi Press Dayen is ezzel kapcsolatos volt az egyik első, Eric Schmidtnek szegezett kérdés:
Az eBay elkezdte marketingbüdzséjét átszervezni a Google riválisaihoz, az AOL-hez, a Microsofthoz és a Yahoo-hoz. A sértődés azonban valószínűleg üzletileg nem tűnt túlságosan hatékonynak, mert tegnap bejelentette az eBay, hogy mégis visszatér a Google-hoz: a jövőben is fognak hirdetéseket venni az AdWords-rendszerben. Igaz, már nem csak ott.
Az eBay célja nyilvánvalóan az volt, hogy befenyegesse a Google-t: nem fogják elsírni magukat, ha a jövőben máshol kell elkölteniük hirdetésre szánt pénzüket. Ugyanakkor a történetnek az is tanulsága, hogy az online marketingbüdzséből továbbra sem érdemes kihagyni a Google-t.
Overall the takeaway for us was that we weren't as dependent on AdWords as some out there may have thought. (Hani Durzy, szóvivő, eBay)A sztori vége, hogy a Google barátságos sajtónyilatkozatban tudatta, hogy a jövőben is számítanak az eBayre, és ők a partneri viszonyban érdekeltek. Az eBay pedig egyértelművé tette: a Google-on túl is van élet. Mégha az valószínűleg nem is túl egyszerű...
.mano 2007.06.23. 21:02:58
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.06.24. 11:38:30
fraki 2007.06.24. 16:30:03
tréfás kedvű felhasználó 2007.06.26. 11:00:19
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.06.26. 11:21:21
tréfás kedvű felhasználó 2007.06.26. 12:56:50