Trükközik a Microsoft, harapja a hirdetési tortát a Google, csörög a mobilpersely

Júniusban ismét nem tudja elmondani magáról a Google, hogy uralja az amerikai keresőpiac több mint felét. A comScore mérése szerint ugyanis visszaestek 49,5 százalékra. Ami még mindig elég jó eredmény persze a második helyezett Yahoo 25,1 százalékos eredményéhez képest. A hónap nyertese a Microsoft keresője, mely 10,3-ról 13,2 százalékra emelte egy hónap alatt piaci részesedését.

Az elemzők szerint ez egyértelműen a Live.com keresőre építő játékkampányuk, a Live Search Club sikere. A keresőhasználattal egybekötött nyereményjáték májusban indult, és úgy tűnik, jelentős rászoktató erővel bír. Ugyanakkor erősen kétséges, hogy egy játék miatt váltanának-e tartósan az emberek keresőt. Inkább arra jó ez a Microsoftnak, hogy egyáltalán elvigye a hírt a netezők millióihoz: "nem vicceltünk, a Live.com tényleg egy kereső. Tudjátok, olyan mint a Google. Úgyhogy legyetek szívesek használni."

Némileg ide kapcsolódó hír, hogy az eMarketer ma publikált előrejelzése szerint a mobil keresőpiac még berobbanás előtt áll. És ha így nézzük, itt még mindenkinek van esélye, akár a Google megszorongatására is. Nem csak nyereményjtékokkal.

A mai másik mérőszerszámunk az online hirdetési piac. A negyedév végéhez közeledve ismétcsak az eMarketer tett közzé előrejelzést. A 2007-re vonatkozó jóslat szerint a Google az online hirdetési piacon folyamatosan ellép a Yahoo-tól, sőt, idén már 27,4 százalékot is elérheti, míg a Yahoo évek óta tapasztalható lejtmenete tovább folytatódhat, s idén 16,3 százalékra zsugorodthat részesedése a piacon.
Although net US revenue growth rates at both Google and Yahoo! have declined since 2004, eMarketer projects Google’s ad revenues to rise by 45% in 2007. Yahoo!, on the other hand, has struggled to keep up, with growth falling to 18%, even as the total US Internet advertising market expands almost 29% this year.
Az online hirdetések dinamikus növekedése, valamint a keresőpiacon tapasztalható változások együtt jelentik azt a mixet, mely alapján ma a sikerességet mérhetjük. Ez valószínűleg nem lesz máshogy jövőre sem.

Nincs abban tehát semmi meglepő, hogy ugyancsak a mai hírek szerint a Microsoft a merevlemezen található adatokat szeretné felhasználni a jövőben ahhoz, hogy releváns, targetált hirdetéseket jelenítsen meg felületein. (Trükközés #2)

Ha így lesz, újabb fejezetéhez érkezhet a Microsoft-Google háború. Máshogyan fogalmazva: a desktop vs. böngésző háború. A másik színtéren, a mobilfronton még nem ennyire élesek a frontvonalak, de hamarosan - főként a Google erőfeszítéseit látva - itt is komolyabb csatározások szemtanúi lehetünk.
2007.07.17. 20:12. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.