A Forrester friss felmérését boncolgatja az RWW, s eszerint az instant üzenetküldésben látják az IT-szektorban dolgozó döntéshozók a legnagyobb értéket. Mármint ezt az eszközt érdemes leginkább implementálni a vállalati környezetben.
A második helyezett az RSS (pontosabban ugye a feed) elterjesztése és használata, és harmadik helyre futott be a podcasting. A blogok és a social szoftverek egyelőre nem tűnnek túl értékesnek vállalati környezetben. Miért is nem? És mire használható hatékonyan egy cégnél a podcasting?
A feed még oké, hiszen a munkatársak gyorsabban értesülhetnek az őket érintő fontos információkról, hírekről. Az instant üzenetküldést szintén nem kell magyarázni. És azért a vállalati, intranetes blogolásban is több előnyt gondolna az ember, mint a podcastokban. Bár az kétségtelen, hogy odaát picit másmilyen a vállalati kultúra. Meg ugye az sem teljesen világos, hogy akkor pontosan az IT melyik részein is dolgoznak a válaszadók. Vagy legalábbis a többségük.
Ami szintén meglepő, hogy a wiki, vagy úgy általában, a kollaboratív eszközök használata miért nem olyan fontos a vállalatok számára. Hasamra ütök, de nyilván sok olyan munkahelyzet, feladat, munkakapcsolat létezik, ahol jól hasznosítható lenne a wikialapú eszköztár. Például meg lehetne spórolni egy csomó időt a doksik ide-oda küldözgetésével, a verziók követése, a dokumentumok frissítése, az együttdolgozás is gördülékenyebb lehetne.
A második helyezett az RSS (pontosabban ugye a feed) elterjesztése és használata, és harmadik helyre futott be a podcasting. A blogok és a social szoftverek egyelőre nem tűnnek túl értékesnek vállalati környezetben. Miért is nem? És mire használható hatékonyan egy cégnél a podcasting?
A feed még oké, hiszen a munkatársak gyorsabban értesülhetnek az őket érintő fontos információkról, hírekről. Az instant üzenetküldést szintén nem kell magyarázni. És azért a vállalati, intranetes blogolásban is több előnyt gondolna az ember, mint a podcastokban. Bár az kétségtelen, hogy odaát picit másmilyen a vállalati kultúra. Meg ugye az sem teljesen világos, hogy akkor pontosan az IT melyik részein is dolgoznak a válaszadók. Vagy legalábbis a többségük.
Ami szintén meglepő, hogy a wiki, vagy úgy általában, a kollaboratív eszközök használata miért nem olyan fontos a vállalatok számára. Hasamra ütök, de nyilván sok olyan munkahelyzet, feladat, munkakapcsolat létezik, ahol jól hasznosítható lenne a wikialapú eszköztár. Például meg lehetne spórolni egy csomó időt a doksik ide-oda küldözgetésével, a verziók követése, a dokumentumok frissítése, az együttdolgozás is gördülékenyebb lehetne.
Aadaam 2007.07.30. 23:16:10
(Tudom, szpem, bocsi ;)
blind · http://blog.coramonde.hu 2007.07.31. 12:25:37
kristof.bardos 2007.07.31. 14:58:57