Három magyar startup: bemutatósdi, újságírósdi és álláskeresősdi

Kezdjük mindjár a lemaradásokkal. Nemrégiben elindult a mutasd.be, ami tök röviden arról szól, hogy három srác kitalálta, mi lenne, ha készítenének egy olyan webes szolgáltatást, melyben a felhasználók ismerőseiket mutathatnák be. Mi? - kérdeztem a szájt egyik alapítóját, Pőcze Balázst. Aki GTalkon azt magyarázta, hogy például az iWiW-en csak az emberek önbemutatkozását találhatom meg. És mennyivel érdekesebb, és bizonyos szempontból hitelesebb, hogy ha az embert a barátai mutatják be. A mutasd.be tehát arra az egyszerű koncepcióra épít, hogy mások hitelesebben beszélnek rólam, mint én magam.

A szájt egyelőre erős beta állapotban elérhető. Nekem ennél is fájdalmasabb, hogy például jelszóemlékeztető nincs. Vagyis pikk-pakk kizártam magam a szolgáltatásból :)

A második szájt, amiről pár mondatot szerettem volna írni, az a CivilMedia. Nem ez az első Newsvine-klón kezdeményezés idehaza. Ha valaki emlékszik még a Virtusra, akkor nem lesz új a dolog. Amúgy a szájt egyik vezetője körbeemailezett mindenkit, akit csak ért. És olyan hízelgő, ámbátor meglehetősen átlátszó trükkel próbálták felhívni a figyelmünket, mint például "Olvastam Hogy néz ki egy behálózott ország? című cikkét, melyet rendkívül érdekesnek találtam." Ja, persze semmi köze a cikknek a CivilMédiához, de mégis, legalább megpróbáltak valami marketingfogással bekerülni az Indexbe. Ez is jobb, mint az "írjatok má valamit rólunk, baze"-jellegű kifakadások.

Pedig a szájt önmagában is érdekes, hiszen a Newsvine-típusú közösségi hírportálok lehetnének éppen sikeresek is. Más kérdés, hogy a CivilMédia sem külalakra, sem tartalomra (mi köze a civil médiához az mti-hírek bemásolgatásának?) nem egy olyan hely benyomását kelti, ahova szívesen publikálna az ember ingyen és bérmentve, mások hirdetési bevételeit növelendő.

Azért szurkolunk, hogy összejöjjön nekik is a kritikus tömeg, hiszen a közös blog, vagy közös hírportál ötletekben mindig benne van annak lehetősége, hogy végre egyszer lelkesedésből és elszántságból is épül sajtótermék a piacon. (Vannak pozitív példák. Bár nekem inkább közösségi blogok ugranak be elsőre. Nyilván azért, mert a blog a szerzőké, jobban gondozzák, jobban ügyelnek rá, sjaátjuknak érzik. A portál kicsit nehézkesebb formátumnak tűnik közösségépítésre. Bár ott a Newsvine kiváló ellenpéldának. Le is csapott rá az MSNBC.)

Harmadik bemutatandó szájtunk nem új, de mostanában újult meg. Az Állás.ma oldalról beszélünk, mely - mint a nevéből kiderül - álláskeresőknek és álláskínálóknak készült szolgáltatás. Az Állás.ma fejlesztőit személyesen is ismerem, és nagyon pozitív benyomásaim vannak velük kapcsolatban: lelkes csapat, ígéretes ötletekkel. Szerintem az ilyen közösségi karrierszájtokban amúgy van potenciál. Elsősorban persze a LinkedIn jut eszebe pozitív példaként. Egy igazán jó álláskereső oldal persze kapcsolati hálón alapul.

Az Állás.ma egyik legjobb funkciója talán a CV-kereső, és hogy az álláskínálat megadásánál egy nagyon szofisztikált, zárt listás űrlapon adhatjuk meg, hogy pontosan milyen jelölteket is keresünk adott pozícióra. Saját fejlesztésük az önéletrajz-felismerő, és az adott állás után érdeklődőkről statisztikákat is kapunk.

Szóval három jó ötlet, három lelkes fejlesztőcsapat. Nincs más hátra, mint hogy sok sikert kívánjunk. És még több kísérletező kedvet.
Címkék: magyar startup
2007.10.09. 13:45. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az allas.ma faviconja pedig a Gaim instant messenger logoja - azért azt még a béta állapotba haladás előtt kicserélhették volna...

www.actsofvolition.com/images/screenshots/gaim.png
www.actsofvolition.com/images/screenshots/gaim_icons.png

persze a Gaim-nak már más a neve, de az a logo valakinek a szellemi tulajdona, vagy mi...
CV feltöltés: XML error: not well-formed (invalid token) at line 1

A Virtus talán olyan hely benyomását kelti ahová szívesen publikál az ember? De legalább ők nem küldenek szemetet.
Azoknak kéne újságot írni, akik szenvedélyből teszik, nem azoknak akiknek ezt osztotta a család. Attól még hogy pár kényszerújságíró (pl. te) kineveti az ilyen kezdeményezéseket, könnyen lehet hogy az egyik majd beindul.
Nem az első (virtus), nem a második (indymedia), nem is ez a sokadik, hanem majd az, amelyik normálisan van kitalálva.
Juteszembe: a kerkin nevű borzadványt láttad már? Vatera/TeszVesz klón az ajax minden átkával fűszerezve. Nekem most küldtek spamet hogy nézzem meg. Van rajta 81 családi aukció. Kicsit zsúfolt. :) Felesleges a külön layerre pakolás termékre kattintásnál.
Megint egy writeonly kommenter...
Megjegyzem viszont, hogy a Virtus honoráriumot is fizet, igaz, csak jelképest.

Van erről egy fórum is ott, ahol az adminisztrátor részletezi ennek anyagi körülményeit:

www.virtus.hu/index.php?id=room&aid=t_1_20070921180647&blmt=50
allas.ma: safari2 elhasal rajta, azonnal bezar :(
már többeket kérdeztem, de senki nem tudta elmondanin ez a mutasd.be tulajdonképpen tényleg mire jó? tényleg csak a bemutatás?
En ebben a CivilMediaban latok fantaziat. Lehet, hogy meg nem erett meg ra a tarsadalom (Te is csak a design-on ugralsz), de sok embernek van mar elege a fizetett ujsagirok elfogult cikkeibol es ez oda fog vezetni, hogy a civil media oldalak elore fognak torni!!

A virtus se rossz, de az inkabb irodalmi, a civilmedia meg aktualis. Speciel csak itt van fent a Horn Gyula tegnapi halalhire eloben leveve a nol-rol...
(www.civilmedia.hu/index.php?p=news&act=show&cid=1341&sub_act=add)
Hu, 'lenyultak' az ikont. Nem lehet, hogy az is szabadon felhasznalhato, mint az egyebkent GPL-es szoftver...? Ez csak annyit jelent szerintem, hogy sporolni akartak a designon, mert jo dolog, ha szep, meg fontos is, de ha szukosek az eroforrasok, akkor inkabb egy kodert erdemes etetni, mint egy designert.
"ahova szívesen publikálna az ember ingyen és bérmentve, mások hirdetési bevételeit növelendő."

PR cikkek publikálására elmegy, mint a sok angol nyelvű article directory.

cadmagician:
mutasd.be azokat a dolgokat mutatja meg amit az ismerőseid érdekesnek, jónak találnak benned, egyszerűen. Mi a baj ezzel?
Emberek meg kiváncsiak egymásra, hogy hogyan ismer valakit a környezete.
értem én, de enyhén bulvár szerű, nem? csak "jónak találnak benned" oldalról. Én személy szerint nem szertem az ilyen, pláne nem mások "ilyenjébe" turkálni.
Ha a dizájnon ennyire spórokni akartak, akkor miből telik hirdetésre a wiwen? :D
cad: Nem a dicséret a lényeg, ha seggnyalás akkor az úgyis látszik.
Szerintem az érdekes része az a dolognak, hogy kicsit közelebb hozza egymáshoz a virtuális és személyes környezetet. Az embernek a személyes környezete nagyon gyakran más mint az internetes közösség amelyben mozog, teljesen más halmaz néha a kettő, ezen a részén kezd majd érdekesebbé válni, ahogy bővül majd gyarapodik a felhasználók a száma.
És tényleg olyan ambíciók derülhetnek ki emberekről amit esetleg soha nem tudtál volna meg, tekintve, hogy általánosságban azért elmondható, hogy az emberek kiváncsiak egymásra, ez mindenképp' érdekes és értékes tartalmat jelenthet.
HH légyszives avass be a részletekbe, és mondd el, hogy mi is a közösségi abban az álláshírdetési alkalmazásban! Mert én ugyan egyetlen olyan funkciót se találtam benne, amit annak mondanék, de nem reggeltem, szóval lehet hogy más többet lát belőle. (Itt jelzem, hogy ez nem egy szokványos értelemben vett "Ez ugyan mitől lenne közösségi?" kérdés.)
Hát mi: az álláskeresők és kínálók közössége látogatja, ettől közösségi. ;)
longhandcoder: Ilyen módon bármelyik weblap az. De a kínálók egymás között, vagy a keresők egymás között, vagy a keresők a kínálókkal a (munkába) felvételen kívül (gondolom egy pipa az egész) kerülnek még valamilyen interakcióba?
Oké, bocsi. De a kérdés még mindig megválaszolatlan...
A CivilMédiában a legkomikusabb az impresszum:

www.civilmedia.hu/index.php?mid=15

A Civil Média felelős kiadói olyan magánszemélyek, akik nem kívánják magukat megnevezni, a portált pedig egy olyan, állítólag non-profit szervezet működteti, amelyik a nevét, illetve a bírósági nyilvántartásba vételi számát nem kívánja az olvasó tudomására hozni.

Ez tulajdonképpen felháborító is lehetne, de az, hogy számlaszám nélkül keresnek anyagi támogatókat is, az már inkább csak vicces.

Frissítés: A CivilMédia becsületére szolgál, hogy írtam a megadott e-mail címükre, és egy napon belül egy alapos, bár nem teljesen lényegre törő választ kaptam, amiből kiderül, hogy a CivilMédiát egy olyan alapítvány fogja kiadni, ami bejegyzés alatt áll. Ez persze nem válaszol arra, hogy akkor most kik adják ki, és az sem derült ki a levélből, hogy kik az alapítványtevők, de a közhiteles nyilvántartásokból előbb-utóbb ezt is biztosan meg fogjuk tudni.