Hány magyar költségvetést ér a Facebook?

Bár csacsiság lenne a Microsoft Facebook-részesedésének árából a Facebook valódi értékére következtetni, mégis, egyesek nem tudtak ellenállni, és mindjárt ki is számolgatták, hogy akkor bizony 15 milliárd dollár a közösségépítő szájt értéke. Nyilván a Microsoft 1,6 százalékos részesedése akkor és ott ért ennyit, plusz figyelembe véve a rivális licitálókat és a Facebook vállalatfilozófiai elképzeléseit (nem akarják eladni teljes egészében).

Ha csacskaság  15 milliárdra taksálni a Facebook valódi értékét, akkor vajon mit szóljunk a Venture Beat által megszólaltatott kockázati tőkebefektető észjárásához. Abból, hogy a Facebook nem csak a sessionöket, hanem a felhasználók cookie-ait is tárolja, következtethetünk-e arra, hogy a Facebook 100 milliárd dollárba, azaz - ha jól számolom - 17 billió forintba kerül?
Cookies could help advertisers target ads to individual Facebook users, because these cookies could  reportedly automatically identify each Facebook user as they surf the web, and then serve advertising relevant to their stated interests on Facebook. (...) Lorenzen has previously claimed that Facebook could be worth up to $100 billion because of its ability to drive relevant online advertising. Others scoff at his valuation.
Ja, amúgy múltkor kifelejtettem, úgyhogy most pótolom. Szóval a Microsoft Facebook-bevásárlásáról jutott eszembe, hogy anno Doransky vendégpostjában éppen azt boncolgatta, hogy a Facebook lesz-e a következő Microsoft. A fejlemények (Microsoft bevásárolta magát a Facebookba) fényében érdekes újraolvasni ezt a postot.
Címkék: üzlet social network facebook
2007.10.31. 08:56. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Válasz a kérdésre: körülbelül kettőt :)

A 2008-as költségvetési előirányzat bevételi főösszege 7,895 billió (kiadási főösszeg 9,034 billió).

forrás: www.mkogy.hu/irom38/03860/adatok/01_mell.pdf
Ez egesz blogoszfera ettol az 15 milliardtol hangos. Es eleg sokan leirtak mar, hogy az MS nem a Facebook 1.6%-akart fizetett 240 millcsit, hanem azert, hogy meghosszabbitsa (es az USAn kivulre kiterjessze) a kizarolagos hirdetesi partnerseget. Pl.: www.news.com/the-social/8301-13577_3-9803872-36.html Bar ok nem vonjak le a kovetkeztetest, meg is ott van az informacio a cikkben:
"Under the terms of the new agreement, Microsoft will be the exclusive third-party advertising partner for the Palo Alto, Calif.-based social-networking site, and the Microsoft ads will expand beyond the U.S. to Facebook's international presence."

Olvastam olyan velemenyt, hogy ez mondjuk er kb. $220M-t, vagyis az 1.6%-os tulajdon 20-at, ezek alapjan a vallalat pedig 1.25 milliardot. Gondoljunk csak bele: ha ekkora biznisz lenne a Facebook, akkor nem valoszinu, hogy csak 1.6%-ot vett volna belole az MS.

> akkor vajon mit szóljunk a Venture Beat által
> megszólaltatott kockázati tőkebefektető észjárásához.

Total hulye, kar volt idezni :). Az elso kommentben visszakerdez valaki, hogy hogy erne mar a FB otszor annyit magaban, mint az egesz online hirdetesi piac (de lehet, hogy az a faszi is elnezett egy nullat, nekem gyanus).

> a felhasználók cookie-ait is tárolja

Oooo... hat mar miert tarolna? Meg csak hasonlot sem irnak a cikkben. Jo is, mert az aztan nagy suletlenseg lenne :). A cookie kliens oldali adattarolasi megoldas. Minek tarolnak a szerveren? Csak arra spekulalnak, hogy a facebook is elkezdi kovetni a sajat cookijai segitsegevel a weben maszkalo felhasznalokat, es ez alapjan tolnak az arcukba a hirdeteseket. (Erre ugye tobb megoldas is van: vagy egy minden site-ra ervenyes cookie, vagy a facebookon keresztul beillesztett hirdetesek.)
atleta: ott a 2pont, én is pont ezt észrevételeztem. mi a fenének ír valaki egy üzleti lépésről, ha láthatóan semmi fogalma nincs alapvető közgazdasági kérdésekről?

az USD220 millió úgy jön ki, hogy USD1/felhasználó/év 2011 végéig, és 50 millió felhasználó, de egyrészt ez hasraütés, másrészt növekszik, harmadrészt viszont a MS-nek költségei vannak a hirdetéssel, tehát még inkább nem lehet megmondani a pontos tulajdoni értéket, de igen közel lehet a 0-hoz. az MS-nek csak azért kell a tulajdon, hogy kicsempésszen WEB2.0 know-how-t, és kívül tartsa a konkurenciát, és ez az, ami egyenesen az MS számára teszi kedvezővé ezt a dealt. Zuckenberg meglehetős amatőrségről tett tanúbizonyságot, hogy odaadta a tulajdont is ennyi pénzért. persze ajánljon először nekem valaki 240milliót, valamint az eddig angyalok és private equity investorok is lehet, hogy már pénzt akartak látni.