Gmail-változások: új verzió, IMAP-támogatás

Első körben mindenképpen meg kell említenünk, hogy elkezdték kiélesíteni a Gmail új verzióját. Az elmúlt napokban számos blogban olvashattatok már erről a fejleményről. Nekem sajnos még nem frissült be a fejléc. (Elvileg ugye a "Settings" és a "Help" menüpontok közt kellene megjelennie egy "Newer version" linknek.) Az első írások alapján a felhasználók jelentős része csalódottnak tűnik, hiszen az évek alatt felgyülemlett felhasználói igények és fejlesztési javaslatok nem igazán kerültek bele ebbe az update-be.

Ajnasznak közben befrissült az új Gmail, és írt is Twitterre pár sort az első tapasztalatairól.

A legnagyobb változás a kontaktkezelésben van. (Aki be van lépve az angol nyelvű Gmail-accountjára, az klikkeljen ide.)



Sőt, én már most megelőlegezném, hogy itt nem látunk mást, mint a Gmail kontaktlistájának felkészítését arra, hogy kapcsolati hálóként funkcionálhasson. Ez vagy az Orkuttal való szorosabb integrációt jelentheti, vagy a kontaktlistát használó Google szolgáltatások (Gmail, GTalk, GDocs, Google Groups, stb) jobb átjárhatósága felé vezet ez az út. Nem mellékesen az OpenSocial-kezdeményezéshez is lehet köze.

Na mindegy, ne szaladjunk ennyire előre. A Gmail nyilván nem áll meg ezen a szinten. Amíg azonban nekem is befrissül az új verzió, jöjjön egy legalább ilyen fontos fejlemény a Gmail háza tájáról. Olvasó jelezte, hogy megjelent egy post a Gmail hivatalos blogjában arról, hogy immár nem csak ígéret: megérkezett az IMAP-támogatás a Gmailbe.

(Mire jó az IMAP? Aki esetleg nem ismerné ezt a protokolt, az IMAP azt tudja, hogy több mailkliens közt teremt oda-vissza folyamatosan szinkronizált kapcsolatot. Tehát ha törlök egy levelet az Outlookomban, akkor ugyanez a levél törlődik a Gmail-fiókomban is. Ha válaszolok egy levélre a Gmail felületén, akkor ha bemegyek dolgozni, az Outlookomban is ott lesz az elküldött levelek között ez az email. A Gmail esetében arra is jó lehet az IMAP-protokol használata, hogy a gmailes leveleinket akkor is el tudjuk olvasni, amikor épp nincs net, de a gépen rajta van mondjuk az outlookos folderünkben a komplett, szinkronizált gmailes levelezésünk.)

(Az IMAP-beállítások csak az angol nyelvű Gmail-interfészen érhetők el jelenleg. Támogatott levelezők: Outlook Express, Outlook 2003 és 2007, Apple Mail, Windows Mail, Thunderbird 2.0 és egyebek. Működik iPhone-nal is. Gondolom hamarosan jön majd a magyar nyelvű Gmail-interfészen is, magyar nyelvű beállítási segédletekkel.)

Az IMAP megérkezése a Gmailbe sokak számára alapvető fontosságú fordulat. Mondhatnám úgy is: végre, bassza meg, végre!
Címkék: google gmail
2007.11.01. 10:08. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

most először estem bele a frissítés szórásba első körben? :) nekem older version jelent emg felül és automatice az új verzióval jött be egyszercsak. Persze a gmail notifier még nem bír vele, ami idegesítő.
Hali!

Lassan már tényleg nem használok mást, csak a gmail-t, a reader-t, a blogger-t, a docs-ot, és mindent el tudok végezni. :)
google egyszer még nagyon meg fog szivatni minket
IMAP nélkül eddig is lehetett látni az Outlookból elküldött e-maileket a gmail.com-on, ha SMTP szervernek a Gmail szervere volt beállítva. Bejövő üzeneteket meg mindig megtartom gmail-en, amolyan archívumként.
Ja, en is smtp-ztem eddig. Csakhogy az nem mindenkinek opcio. Pl annak, akinek a munkahelyen nem engedik ;)
Eddig nekem magyarra volt állítva, de amint átállítottam angolra, már nekem is az "older version" jelent meg felül, tehát elvileg az újban voltam benne jól :)

Ellenben ha a Contacts-ra kattintok, akkor egy szép üres felület fogad. se név, se bármilyen lehetőség, hogy hozzáadjak/elvegyek kontaktot...most akkor mi van? :(
Kis adalék:
Az IMAP működik a nem gmailes, hanem saját domaines, ám google levelezése alá zavart levelezében is.
Sok kis cég számára ez a végső lépés, ami miatt váltani fognak a saját mail szerverről gmail alá.
És még egy kis adalék: nem kezeli helyesen pl. a magyar á,é,stb. karaktereket, kérdőjelet rak a helyükre. Ismert bug, elvileg dolgoznak rajta.
Ja, hat ezt nyilvan majd a magyar nyelvi lokalizacionak kezelik. Mint mindig.
Átállítottam angolra, de nem kínál újabb verziót :(
gagyi.
Amelyik ilyen akármi nem kínál VoIP telkó lehetőséget, az nem teljes.

szerintem, ha egyesülne a google a skype-al, abból valami baromira jó sülne ki.
Epikurosz:
Újabb mamut konszern van már így is születőben, aki ráteszi a kezét mindenre, ami mozog, már csak a voip hiányzik.
Hátha ti okosabbak vagytok, mint én. Van egy régi gmail accom amit újra használnék, mondjuk xy.zz@gmail.com és van egy újabb, xyzz@gmail.com néven.
Az xy.zz jelszavát elfelejtettem, ezért kértem új jelszót, meg is érkezett a másodlagos címemre, a jelszót megváltoztattam, de amikor utána automatikusan beléptet már az xyzz accountba léptet be és a jelszavát is annak változtatta meg...
Többszöri próbélkozás után is ugyanezt produkálta.

Ötlet?
Opsz, én emlékeztem rosszul.

Because Gmail doesn't recognize dots as characters within usernames, adding or removing dots from a Gmail address won’t change the actual destination address. Messages sent to yourusername@gmail.com and y.o.u.r.u.s.e.r.n.a.m.e@gmail.com are all delivered to your Inbox, and only yours.

Akkor már csak azt nem értem miért nem lép be a .-os accal is..
@hírbehozó, 13:39:26

nem csak a magyar karakterekkel van gond, hanem kb. mindegyikkel, ami nincs benne az ascii-ban). Ráadásul a küldés elvileg jó, én még nem próbáltam.
A Google Talk kliensben vannak "Call" és "Send voicemail" gombok. Én nem próbáltam, de a "Call" az nem pont egy voip-hívást kezdeményez a célszemély felé?
levélforrás-szerkesztés van-e benne?
az elküldendő rich formatált levelek forrására gondolok. én ezt kértem tőlük, hogy tegyék bele, de borúlátó vagyok a dolog kapcsán.
Operával a guglidolgok meg szinte használhatatlanok, a gmail meg a kalendár szörnyen néz ki, a bloggerbe be se lehet lépni. Kíváncsi vagyok, ez változik-e, de nálam még minden úgy néz ki, mint eddig, semmi sem utal változásra (pedig angol az interfész).
_be_frissül, _ki_élesít -- muszáj az igekötőket tök feleslegesen használni?
nálam is az új verzió jelenik már meg, de az egyetlen újdonság kontaktlista helyett egy szép üres felület jelenik meg

fasza
hh, bocs a nyelvi kötekedésért, de minden trendiség-toleranciám ellenére is kezd tényeg hülyegyerekesen idiótának kihangzani már a sok beigekötőzésed...
fraki:
ez a jövő újságírói zsargonja!
valamint a segg a jövő pinája!
Azt figyeltétek, hogy nem mindegy hogy milyen angol esetén vált az új felületre? Ha UK angol, akkor marad a régi... :)
A contacts nekem is egy szép fehér háttérkép, de legalább van imap. Végre!
Igy vegre a gmailes leveleimet is elerhetem PINE-bol [:-]

Egyebkent kicsit ferditett definiciot irtal az IMAP-ra. Ez a protokoll csak annyiban kulonbozik a POP3-tol, hogy mig a POP csak letoltesre jo, addig az IMAP lehetove teszi a szerveren tarolt levelek kezeleset (mozgatasat, torleset, stb). Ezert az IMAP kliensek altalaban nem is toltik le a teljes levelezest, csak azt, amire eppen szuksege van. Azaz szinkronizalasrol szo sincs, helyette egy szerver-vekonykliens architekturat latunk.

Bocs, gondoltam szakmai blogrol van szo.
Kiprobaltam az IMAPot, de maradok a jo oreg POPnal. Az ok: korulbelul 30 labelt hasznalok, azokat is keresztbe kasul, ugyhogy az IMAP mappak nem a leghatekonyabb modszere ennek a tukrozesenek. Archivalni szinten nem nagyon lehet...

Viszont en szeretem offlineban is olvasni a leveleket. Eredmeny: tobb gigas postafiok, ahogy levelek megejelennek az all mailben, 3 mappaban es neha az inboxban is...