Sziasztok, én vagyok a másik szerző, aki HH-t helyettesíti a következő hetekben. Vágjunk is bele...
Járjuk egy kicsit körül, mit is jelent a Microsoft ajánlata a Yahoo felvásárlására. Az alaphírt már mindenki hallotta: a Microsoft 44,6 milliárd dolláros ajánlatot tett a Yahoo-ra, vagyis részvényenként 31 dollárt fizetne, ami kábé 60 százalékkal több, mint amennyi a részvények előző napi tőzsei árfolyama volt (a cég részvényei 20 dolláron zártak, ez a legalacsonyabb érték 2003 óta). A Yahoo még mindig adós a válasszal.
A Slate-en olvasható, hogy 24 órán belül két lehetséges óriásüzletet is bejelentettek (a másik, hogy az Amazon.com megvásárolná az Audible-t). Ilyen vagy akkor történik, amikor a megvásárlók rettentő optimisták a jövőt illetően, vagy valami nagyobb zuhanás után, amikor olcsón felvásárolhatják a másik céget. Ebben az esetben azonban mégsem erről, gondoljunk csak a Google utolsó negyedéves eredményeire, melyek csalódást okoztak a piaci szereplőknek, azt mutatva, hogy a a Web 2.0 világában először lassulásnak lehetünk tanúi.
A Yahoo és a Microsoft ádáz küzdelmet folytat egymással (és másokkal) az online piacon. Ha a két cég utolsó negyedéves jelentését nézzük, azt látjuk, hogy a Yahoo nyolc százalékos bevételnövekedés tudott produkálni az előző év hasonló időszakához képest, miközben a nyeresége 38 százalékkal csökken. A Microsoft kedvező eredményeiben pedig pont az online divízió volt a sötét folt, a második félévben 510 millió dollárra nőtt a veszteség az egy évvel ezelőtti 236 millióról annak ellenére, hogy a bevételek növekedtek. A Slate elemzése szerint a Google letarolja a piacot, mely nem nő olyan ütemben, hogy a versenytársaknak is elég hely jusson.
Mint említettük, a Yahoo részvényei 2003 óta nem voltak ennyire alacsonyan, ez pedig remek lehetőséget adott a Microsoftnak, hogy gálánsnak tűnő ajánlatot tegyen. (Azt se felejtsük el azonban, hogy a Microsoftnak nem ez az első próbálkozása, tavaly és tavalyelőtt is tárgyaltak a Yahoo-val a felvásárlásról, sikertelenül).
A Yahoo megfontolja az ajánlatot, amin senki nem lepődik meg, hiszen így karöltve vehetik fel a versenyt a Google-lal szemben. Kevin Johnson, a Microsoft egyik fejese szerint az online piac ma egyszereplős, ha a Microsoft és a Yahoo egyesíti erőiket, az jót tesz a piacnak, többszereplőssé válik a kereső- és hirdetési piac.
De vajon a Microsoftnak mennyit tud hozni a Yahoo, hiszen a Google az online keresőmarketing 75 százalékát birtokolja. Az egyesülés egyik célja egyesíteni az adatbázisokat, szervereket. A másik, hogy egyesítsék a kereső- és nem keresőalapú szolgáltatásokat egy plattformba, a két cég fejlesztői pedig készítsenek egy új, szuperszoftvert az online hirdetésekre.
Tim O'Reily szerint a Microsofttól a legnagyobb hiba az lenne, ha azon a területen szállna versenybe a Google-lal, melyben ez utóbbi a legerősebb. A Microsoftnak és a Yahoo-nak inkább azokba a területekbe kellene fektetnie, ahol erősebb a nagy riválisnál. Az is megfontolandó, amit a New York Times ír, hogy az ajánlat azt jelenti, hogy a Microsoft kifáradt. Egyszerűen elbukott abban a versenyben, amit a Google ellen folytat és ezért vásárolná fel a rivális legközelebbi versenytársát.
A helyzetet bonyolítja, hogy iparági pletykák szerint egy másik óriás, a NewsCorp is bejelentkezett a Yahoo-ra, ők is arra készülnek, hogy ajánlatot tesznek a vállalatért. A két cég régóta szemez egymással, elég csak a Yahoo és a MySpace körülötti ügyletekre gondolni.
A végére még egy érdekesség: a TechCrunch összeszedte, hogy a két cég alkalmazásai hogyan viszonyulnak egymáshoz.
Közben a Google is reagált az ajánlatra: miközben az internet a versenyre épül, a Microsoft vajon ugyanazt a monopoliumot akarja megteremteni itt is, mint a PC-k világában?
Járjuk egy kicsit körül, mit is jelent a Microsoft ajánlata a Yahoo felvásárlására. Az alaphírt már mindenki hallotta: a Microsoft 44,6 milliárd dolláros ajánlatot tett a Yahoo-ra, vagyis részvényenként 31 dollárt fizetne, ami kábé 60 százalékkal több, mint amennyi a részvények előző napi tőzsei árfolyama volt (a cég részvényei 20 dolláron zártak, ez a legalacsonyabb érték 2003 óta). A Yahoo még mindig adós a válasszal.
A Slate-en olvasható, hogy 24 órán belül két lehetséges óriásüzletet is bejelentettek (a másik, hogy az Amazon.com megvásárolná az Audible-t). Ilyen vagy akkor történik, amikor a megvásárlók rettentő optimisták a jövőt illetően, vagy valami nagyobb zuhanás után, amikor olcsón felvásárolhatják a másik céget. Ebben az esetben azonban mégsem erről, gondoljunk csak a Google utolsó negyedéves eredményeire, melyek csalódást okoztak a piaci szereplőknek, azt mutatva, hogy a a Web 2.0 világában először lassulásnak lehetünk tanúi.
A Yahoo és a Microsoft ádáz küzdelmet folytat egymással (és másokkal) az online piacon. Ha a két cég utolsó negyedéves jelentését nézzük, azt látjuk, hogy a Yahoo nyolc százalékos bevételnövekedés tudott produkálni az előző év hasonló időszakához képest, miközben a nyeresége 38 százalékkal csökken. A Microsoft kedvező eredményeiben pedig pont az online divízió volt a sötét folt, a második félévben 510 millió dollárra nőtt a veszteség az egy évvel ezelőtti 236 millióról annak ellenére, hogy a bevételek növekedtek. A Slate elemzése szerint a Google letarolja a piacot, mely nem nő olyan ütemben, hogy a versenytársaknak is elég hely jusson.
Mint említettük, a Yahoo részvényei 2003 óta nem voltak ennyire alacsonyan, ez pedig remek lehetőséget adott a Microsoftnak, hogy gálánsnak tűnő ajánlatot tegyen. (Azt se felejtsük el azonban, hogy a Microsoftnak nem ez az első próbálkozása, tavaly és tavalyelőtt is tárgyaltak a Yahoo-val a felvásárlásról, sikertelenül).
A Yahoo megfontolja az ajánlatot, amin senki nem lepődik meg, hiszen így karöltve vehetik fel a versenyt a Google-lal szemben. Kevin Johnson, a Microsoft egyik fejese szerint az online piac ma egyszereplős, ha a Microsoft és a Yahoo egyesíti erőiket, az jót tesz a piacnak, többszereplőssé válik a kereső- és hirdetési piac.
De vajon a Microsoftnak mennyit tud hozni a Yahoo, hiszen a Google az online keresőmarketing 75 százalékát birtokolja. Az egyesülés egyik célja egyesíteni az adatbázisokat, szervereket. A másik, hogy egyesítsék a kereső- és nem keresőalapú szolgáltatásokat egy plattformba, a két cég fejlesztői pedig készítsenek egy új, szuperszoftvert az online hirdetésekre.
Tim O'Reily szerint a Microsofttól a legnagyobb hiba az lenne, ha azon a területen szállna versenybe a Google-lal, melyben ez utóbbi a legerősebb. A Microsoftnak és a Yahoo-nak inkább azokba a területekbe kellene fektetnie, ahol erősebb a nagy riválisnál. Az is megfontolandó, amit a New York Times ír, hogy az ajánlat azt jelenti, hogy a Microsoft kifáradt. Egyszerűen elbukott abban a versenyben, amit a Google ellen folytat és ezért vásárolná fel a rivális legközelebbi versenytársát.
A helyzetet bonyolítja, hogy iparági pletykák szerint egy másik óriás, a NewsCorp is bejelentkezett a Yahoo-ra, ők is arra készülnek, hogy ajánlatot tesznek a vállalatért. A két cég régóta szemez egymással, elég csak a Yahoo és a MySpace körülötti ügyletekre gondolni.
A végére még egy érdekesség: a TechCrunch összeszedte, hogy a két cég alkalmazásai hogyan viszonyulnak egymáshoz.
Közben a Google is reagált az ajánlatra: miközben az internet a versenyre épül, a Microsoft vajon ugyanazt a monopoliumot akarja megteremteni itt is, mint a PC-k világában?
Címkék: microsoft google yahoo filozomatika
20 komment
2008.02.04. 11:27. írta:
WoodenS
Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.02.04. 12:16:14
Kow 2008.02.04. 12:22:16
Freevo · http://delta.blog.hu/ 2008.02.04. 12:36:49
www.reuters.com/article/technologyNews/idUSN0362915520080204
Vezir 2008.02.04. 12:38:49
Én a Yahoo widget engine-t sajnálnám nagyon, egyre profibb (gondolom a Vistával csomagolt gadgetek mellett lekukáznák). A mobil platform is ígéretes, kérdés mi lesz vele.
Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2008.02.04. 12:43:54
Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.02.04. 13:48:24
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.04. 13:55:23
a tőzsdei cégek vezetőváltásait mindig nagy figyelem kíséri, különösen akkor, ha ilyen kirakat cégekről van szó, én feltételezem, hogy az MS vezetésébe a szakma legjobbjai közül válogatnak
attól még mehetnek dolgok a gatyába, de azt hiszem, ha itt bármelyikünknek le kéne ülnie Steve Ballmer-rel egy TV vitára, kicsit azért remegne a lába előtte és az előző nap 120-szor menne a WC-re
bbenoe 2008.02.04. 14:27:37
Nekem az IT sajtó folyamatos figyelése alapján az a sejtésem, hogy megelőző felvásárlás volt. Nehogy má' tönkremennyen a jó kis Yahoo, és megegye Murdoch vagy éppen a Google. Most meg szaladgálnak mindenhova, de hiába. Nagyon jó árat kínált az M$
Kow 2008.02.04. 14:28:53
Gyuszi bácsi, csak a maga nevében irogasson ilyeneket :) Én leülnék vele egy "Talk-it-live" beszélgetésre.
Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.02.04. 14:29:18
Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2008.02.04. 14:46:51
egyebkent az akviziciot lehet olyan szemszogbol is tekinteni, hogy pont a sok kudarc miatt van szukseg egy kis agyfrissitesre, akar a vezetoi retegben is..
persze ezek csak egy naiv, korporate vilagban sosem dolgozo ember gondolatai.
FTeR_ 2008.02.04. 15:38:54
azért nem ártana pár arcnak önkritikát gyakorolnia, amikor leszólják a világ egyik legsikeresebb vállalatának a vezetőit, akik közül nem egy a leggazdagabbak között van már jóideje.
a vista akkora bukás, h a diviziójának sosem látott rekord bevételei vannak belőle.
silverlight meg mostanában lesz 1 éves, pár hónap múlva jön a 2.0. ez az amit, még az egyébként ms kritikus szakik is mint pozitív ms fejlesztést értékelnek.
a live meg egy szolgáltatás család van sikeres és kevésbé sikeres része. többnyire kevésbé sikeres. de ez is csak pár éves próbálkozás és jó irányba haladnak.
ie7-el kb 5 évet késtek. de azzal is inkább fejlesztői oldalon vannak gondok. ám az ie8 már abban is jónak ígérkezik.
ezeken felül ms-nek úgy 150 terméke van még. ebben vannak húzó és kevésbé huzó cuccok is. ott az új ofisz hatalmas sikerekkel, win server 2 éve vált piacvezetővé és azóta már a piac fel az övé, sql server sok stat szerint a legjobb a kategóriájában. ott a VS, a .net , asp.net. stb. stb. és még csak felszínt karcoltuk.
Kow 2008.02.04. 16:03:26
Én csak az utóbbival kötekedek amit írtál: news.netcraft.com/archives/2007/08/06/august_2007_web_server_survey.html
Az MS féle sql pedig egyszerűen rossz. MySQL mindent üt. www.mysql.com/why-mysql/marketshare/
xstranger 2008.02.04. 16:23:33
aha, ezek epp nem tamasztjak ala a mondanivalodat.
Kow 2008.02.04. 16:32:08
(a trend mindenesetre látszik),
Tény 2: még a mysql vezet.
bahaar 2008.02.04. 21:25:32
Watchman 2008.02.05. 08:20:02
A "szakértők" már évek óta egyetértenek, hogy sosem volt jó MS termék.. Szar a Vista, szar az XP (persze ha a Vistat kell szidni, akkor hirtelen megszépül az Xp is..), szar az XBox, szar a .Net (különben is a Java-t koppintották.), szar a VS (bár a hozzászólók töredéke sem ismeri), szar az Office...
Ennek ellenére valahogy mégis a Sun állt a csőd szélén alig pár éve, és a semmit-nem-csinál-jól MS most is profitot hoz...
A MySql picai részesedését az ára befolyásolja, de teljesítmény szempontjából még mindig az Oracle a jobb (MSSQl bevallom keveset használom).
Olyan szakértők nyilatkoznak itt, akik egy keretrendszert hasonlítanak egy IDE-hez (najó rcp).
Gyerekek... ne legyünk már mind szakértők..
kutacs_ (törölt) 2008.02.05. 09:39:20
nehéz általánosságban az összehasonlítás. az oracle eszköztára jóval bővebb, mint az my sql eszköztára. a my sql fejlesztői tábor ennek ellenére, vagy tán éppen ezért, népesebb az oracle szakértők táboránál. sokféle szempontból lehet értékelni, valójában az almát hasonlítgatjuk a körtével.
az ms, a yahoo és a google üzleti modellje alapvetően különbözik, ebből aligha lesz felvásárlás. azoknak a táborát gyarapítom, akik azt mondják, h a yahoo árfolyamát felhajtották, mert az túl alacsony volt, és senki sem akart most egy új belépőt.
Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.02.06. 02:10:33
de miért?
És ez jó? mert akkor csak az a 10-20 ember írhat, akinek teccik a hsz-e?
Bahh...ilyen kezekre adni a blogot...hol vagy HH????
2008.02.08. 14:20:14
Az Eclipse meg a .NET hogy jön össze? Talán a Visual Studio-ra gondoltál. Eclipse-ben is lehet .NET-re fejleszteni.