A Google új favikonja

Múlt héten először az AdSense nyitóoldalánál lettem figyelmes arra, hogy a szokásos színes keretes "G" helyett egy kis kék "g" betű töltődött be favikonnak. Többekkel együtt először én is azt hittem, hogy egy phising szájtra tévedtem. De miután az ikont a google.com/favicon.ico helyen tárolják, nyugodtak lehetünk: a Google akciójáról van szó. Sőt, a favikon egyre több Google-oldalon jelenik meg.

Próbáltam utánajárni, megtudakolni a Google-tól, hogy mi áll a faikoncsere hátterében. De egyelőre semmit nem sikerült megtudni. Hozzáteszem, szerintem az új favikon egyáltalán nem reprezentálja jól a Google logóját, úgyhogy vagy valami komolyabb dizájnváltás előtt áll a Google, vagy valami vírusmarketing-kampány áldozatai vagyunk. Harmadik lehetőség nem jut eszembe.
Címkék: google dizájn
2008.06.02. 10:13. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem is feltűnt a hétvégén.

Nagyon minimál-animál hangulata van, az eredeti jobb volt :)
ez a Google második g betűje ... google 2.0? összesküszöm ...
Én is megijedtem hétvégén :) Hiányoznak a színek...
szerintem jobb lett. csak meg kell szokni, mert a tabokon az ikont nézem, és a régi van megszokva, ezért keresgetni kell.. olvasni nem tudok. :D
viszont tobb ,eddig favico mentes google oldalon is feltunt (analytics)
A régi jobban látszott, kétségtelenül.

De ennek ellenére szerintem túl nagy fenék van kerítve a dolognak. Nem tökmindegy, hogy milyen a favicon? Úgyis megszokjuk előbb-utóbb, és elfelejtük a régit.
egy kicsit szemcsés így a kép ;)

amúgy én először §-nak láttam, nehéz lesz megszokni.
A harmadik lehetőség az, hogy egyszerűen lecserélték a favicon-t. Ennyi.
Amúgy szerintem is túlzottan hasonlít a paragrafus jelre ilyen kicsiben, és egyetértek, nem sok köze van a Google felirathoz.
én is először § jelnek láttam
régi jobb volt, nekem nem tetszik :/
Simán lecserélték.
Itt lehet olvasni róla:
googlesystem.blogspot.com/2008/05/new-google-favicon.html

(Azt hittem, HH olvassa azt a blogot.)
hehe, tegnapelőtti postomban ugyanazt a gondolatmenetet játszottam le magamban, mint HH :) és nem hiszem el, hogy a "kis g" csupán ilyen szimbolikus jelentőségű, ahogy a fent linkelt blogon írják. tudják azt a googleplexben is, hogy rohadtul nem szép ez így. ráadásul 3 napja nem tudom megszokni, sosem találom a tabokon meg a bookmark toolbaron a googlet.
A régi szerintem is jobban szimbolizálja a Google jellegét, stílusát. De ezzel az újjal sincs különösebb probléma, meg kell szokni, azt jó' van.
Nekem teljesen mindegy, hogy néz ki a favicon...
Én a Googlet keresésre használom, nem arra, hogy a képekben gyonorkodjem...
Yah, a régi ikon markánsabb volt, tiszta és kivehető. Nekem is zavart okoz, hiszen -néhány kommentelővel ellentétben- nálam is van oan, h 8-15 tab van, és a kattintásnál a millisec is számít.
Gív ász dö old favikon bekk!
Indítani kellene egy best of favicon szavazást.
Másik favicon "kaland": a kender.blog.hu (bocs, nem az enyém a blog, nem reklámnak szánom) faviconja nálam nem a beállított, hanem mindíg vmi más oldalét rendeli hozzá az IE7 (csak a kedvencek között, a tabon mezei explorer jel van). Na azmiévan?
;) nagyon durva szerintem is... kicsit szégyeltem is magam miatta
Itt egy Greasemonkey script, ami segít megőrizni a régi favicont. userscripts.org/scripts/show/27548
explorerben még a régi megy, csak a Mozillában van az új
egy pillanatra nekem is átfutott a buksimon, mi van, ha valami rosszaság valami rossz helyre irányított...
aZso, kösz a linket a változás ismeretéséről ;)
GYUSZI BACSI, akkor egy cache törlést javallanék :)
LOL, cache törlés...vicces :))

várom a következő hírt, remélhetőleg valami ilyesmit:

"Kiszedtek egy commentet a google forráskódjából"

vagy "két   -vel bővült a gombok közti hely"

Érdekes, hogy mire képes egy 16×16 ikon :)
code.google.com-nál maradt a régi, legalábbis eddig :)

code.google.com/favicon.ico
Ami minden újnál
- szokatlan
- visszasírjuk a régit
- aztán majd megszokjuk

Újabb változáskor akkor fogunk furcsán nézni, mint user a favicon.ra