TinEye: képösszehasonlító kereső, Firefox-kiterjesztésként

Mindenekelőtt vegyük elő AI-szkeptikus szemüvegünket, és nézzük végig a szoftver demóját...
Nos, mint láthatjuk, a TinEye nem tesz mást, mint megkísérel metaadatok nélkül, pusztán a képi információra hagyatkozva képeket összehaosnlítani. Igen, jól hallottátok, azt állítják, hogy nem használnak fel metaadatokat. A "képfelismerő" szoftver bétáját még nem próbáltuk, de az már eleve gyanús, hogy olyan karakteres képeken demózzák a szoftvert, mint amilyen a Mona Lisa.

Ha a Mona Lisát akarjuk megtalálni a weben, tökéletesen megfelelő, ha a Google képkeresőjébe beírjuk ezt a kifejezést. A "képfelismerő" szoftver igazi értelmét az adhatná, ha nem triviális képekhez is lehetne keresni hasonlókat. Például nagyon érdekelne, hogy mi történik, ha egy céges logót töltök fel a TinEye-ba. Vajon megtalálja-e a hasonló logókat a weben?



Ha a rendszer jól működik, elvileg ugye képes lehet megállapítani, hogy egy avatarkép eredeti-e vagy valahonnan elcsenték. Tippadónk, KaeL - akinek ezúton is köszönet a találatért - éppen ezt várná a TinEye-tól.

Én meg kicsit szkeptikusabb vagyok, és azt állítom, hogy az ilyen rendszerek hatékonyásga nagyon korlátos. Csak olyan egyértelmű, jól sematizálható képeknél működhet jól, mint amilyen a Mona Lisa vagy az iPhone reklámfotója. Valamint számomra érthetetlen, hogy miért nem kísérlik meg felhasználni a képek metaadatait a kiértékelésnél.

A képi információk kiértékelésében nyilván elengedhetetlen szerepe van a metaadatok figyelembevételének.

Mint a demóból is kiderül, a TinEye FF-addonként is elérhető lesz valamikor a jövőben. Olvasói demó itt:


TinEye demo from tapir on Vimeo.
Címkék: videó vizuális keresők
2008.06.07. 11:34. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaptam meghívót és már van firefox addon is, csináltam egy kis demót: vimeo.com/1090080
A webisztán fejlécére keresve pl ezt találta:
web20.blog.hu/2006/12/12/webisztan_7
:-)
A metaadatok akkor lennének hasznosak, ha a tineye kulcsszavak szerint keresne, mint a google. De ha a keresési feltétel maga is egy kép, akkor a metaadatokat nincs igazán mire felhasználni.
szerintem állat a technológia... és van benne jövő.

nem igazán hittem a médiában alkalmazott digitális ujjlenyomatok hatékonyságában, de miután a sonyericsson trackid-s telefonom (felismeri a zenéket pár másodperces részlet alapján) felismert egy olyan zenét, ami az autórádióban szólt és közben dumáltunk meg röhögtünk... hát... na akkor azért leesett az állam.

és hát mint tudjuk, ugyanezt a technológát használjáj a legnagyott vidómegosztók, hogy hang alapján kiszűrjék a szerzői jogsértő tartalmakat.

ezek után ennek átültetése képekre nem hiszem, hogy gondot okozna.

nekem tetszik, már nagyon kell egy ilyen! persze akkor fogok csak igazán ujjongani, ha a két módszert egybegyúrják, és kulcsszó alapján, de képi azonosítás után fogok releváns képtalálatokat kapni.
Próbáltam.. A moszkvai Vörös térről nyomtam be pár klasszikus túristafotót, amin szépen látszanak az épületek.. Nem hozott eredmény a keresés :(
De pl. egy albumborító kapcsán voltam kíváncsi a kép szerzőjére, azt megtaláltam :)
Ilyesmi technológiáról volt már itt is többször szó, meg pl. a Scientific Americanben is volt M$-technológiáról írás, csak ott "egyirányú" volt a dolog (lefényképezett tárgy képe alapján más entitást talált, pl. a róla szóló termékinformációkat), itt meg kép alapján képet. Ha az ottani dolgoknak a fele igaz, akkor ez a gerét sem elképzelhetetlen.

Más, nyelvészeti jellegű kérdés: a csaj tényleg azt mondja, hogy ici-pici? :)
Jaja, egyelőre nem nagyon tud elvonatkoztatni a konkrét képtől, inkább ugyanannak a képnek találja meg több előfordulását a weben, azt viszont, ahogy néztem, meglehetősen megbízhatóan (már amennyit a bevallottan apró adatbázisa tárol).
Vége a stockphoto lopkodásnak!
Pedig milyen szép idők voltak... :)
Üdv,
Ha nem korlátolt a meghívók küldése, akkor megkérhetek valakit szépen, hogy dobjon meg eggyel: szedjani kukac gmail pont com

Előre is köszi
hi!

nekem nagyon bejön a cucc! eleinte én sem akartam elhinni, hogy ez valóban működik.

a legjobb keresésem egy 70es évekbeli filmposzterrel volt (not of this earth), amire kiadott találatként egy party-flyert, amin ugyanaz a női arc volt erősen overlayelve.

az a meglátásom, hogy ha ez egyszer valóban beindul, tehát kibővül az indexelt oldalak száma és megszűnik ez az invájtolgatás, erősen pályázhat egy gúgli méretű cég felvásárlási szándékára :)

@szedjani, inviteom nincsen, pedig már szerintem egy hónapja reggeltem. a főoldalon viszont lehet request invite-ot nyomni, aminek hatására max egy héten belül küldik is a mailt.