Chrome-gyorsteszt, 1. rész

Megkértem a Chrome-konteszt két nyertesét, hogy foglalják össze első benyomásaikat a Google böngészőjéről. Elsőként Pozsi tapasztalatait kopipésztelem ide.

tetszik:

  • az omnibox elsőre ügyesebb mint az awesomebar
  • maximalizáláskor még kevesebb chrome
  • oldalon kereséskor a scrollbaron látszanak a találatok
  • gyors
  • amikor utoljára néztem a safarit még sokkal több oldalt renderelt másképp a webkit a mozillához képest mint most
  • tabok kitépését átrakását másik oldalba tudta már az opera is firefox is, de itt ügyesebben van megoldva
  • letöltések kezelése kellemes
  • átméretezhető textarea-k
 
nem tetszik:
 
  • nincs cache limit, kézzel kell üríteni időnként (ez max egy alfa verzióban lenne megengedett)
  • a kezdőlap jó ötletnek tűnik elsőre, de egy idő után idegesítő hogy változtatják a helyüket az oldalak, az opera megoldása jobb.
  • könyvjelzők kezelése gyakorlatilag lehetetlen (vagy nem találtam meg a módját, de az is elég nagy baj lenne)
  • az oldalak izolációja nem működik jól, egyszersem sikerült olyat produkálni hogy egy lefagyott tab mellett a többi működőképes maradjon, a feladatkezelőről nem is beszélve (pedig elméletben ez az egyik legnagyobb dobás a dologban)
  • elég random módon összesen néhány dolog van felvéve a beállításokba nagyon sok minden hiányzik, pl kikapcsolhatatlan a helyesírás ellenőrző, azt be lehet állítani hogy több tabbal induljon, de azt már nem hogy a home gombbal több tab nyíljon meg
  • add-on-ok hiánya
  • session kezelés hiánya
  • sidebarok  hiánya vagy legalább valmi lehetne helyettük, persze nem tudom mi.
  • rss kezelés hiánya
  • béna zoomolás


bugok:

  • about:% -ra elszáll (de legyen ez easter egg :)
  • több monitornál a primary monitor felbontását használja az összes monitoron maximalizáláskor
  • inspector nem az igazi, elem vizsgálatakor nem ugrik oda a kódnézetben

 

Vétek kihagyni az google alkalmazások integrációját, ugyanakkor érthető, hogy nem akarnak rosszfejnek látszani azzal hogy előnyben részesítik a saját webes szolgáltatásaikat. De legalább lehetne akkor letölteni valami google kiterjesztést (nem feltétlenül egy add-on-ra gondolok, inkább egy brand-elt verzióra, amilyet más szolgáltató is csinálhat a saját alkalmazásaihoz) készíteni ami külön letölthető. 

 

Néhány ötlet ehhez, persze minden pont opt-in lenne, minden privacy következményre jól láthatóan figyelmeztetve a felhasználót:
 
  • google account beállítása, apps for your domain támogatással
  • egy képet ráhúzva gmail tabra/ikonra lehetne emailben elküldeni ismerősnek.
  • szöveget kijelölést, vagy egész oldalt google docsban megnyitni egy gombnyomásra kb mint a Note in Reader bookmarklet a readerhez
  • email linkeket kezelje a gmail
  • könyvjelzőket lehessen a google bookmarks-ban tárolni
  • rss kezelés readerrel
  • gtalk widget működhetne minden oldalon
Címkék: google google chrome
2008.09.05. 15:57. írta: vendégblogger

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igen, gondolom a jobb integráció a G szolgáltatásokkal meg lesz oldva, hiszen ez a böngésző lényege.

A saját, böngészőbe épített PDF, audió- és videótámogatás is jól jönne, amit a Mozilla is akar (nem kéne plugint telepíteni, nem fagyna le a böngésző, nem kéne állítgatni, hogy akkor most töltse le a fájlt, vagy mi induljon el).

engem az idegesít a legjobban, hogy youtube videó nézése közben ha írok a videó feletti keresőmezőbe, akkor a suggestionök beszorulnak a videó alá. de lehet, hogy egyedül vagyok ezzel. elvégre az egyik legsikeresebb google termékkel csak kompatibilis...
1 napig használtam, aztán minden problémám volt vele.

Visszatértem a jóöreg IE7-hez.

Nekem is egy YouTubos probléma volt a döntő: nem tudtam bejelentkezni rá a google accountommal...

Azért végül csak sikerült feltennem ezt a videót:
www.youtube.com/watch?v=6LfJtHS2Efo

Hát az én véleményem is hasonló, nekem ami nagyon szemet szúrt:
-nincs könyvjelzőkezelés
-ügyetlen beállítások
-lassú és körülményes letöltéskezelő (normál sebesség ötödével tölt le...)
-beépített google cuccok hiánya

Hát szerintem 3. számú böngészőm lesz ha le nem törlöm, mert Firefox mérföldekkel jobb, IE meg egy kicsivel :)
Ezt tapasztalta már valaki: a Chrome indítása után pár perccel elkezdi vakarni a vinyót, egész addig vakarja, amíg hagyom. Tíz percig vártam, hátha abbahagyja, de nem... Úgyhogy klóz.
Én furcsa bugot találtam. Szövegdobozban, ha nem a sor végére írsz, hanem beszúrsz karaktereket, néha nem frissíti a tartalmat. Olyan, mintha felülírnád a kurzor mögötti részt.
Ha sort váltasz, lefrissíti, és megjelenik az "arrébbtolt" rész.
Elég vicces így dolgozni mondjuk a blog.hu CSSén.
Tapasztalta más is ?
EZ a flash plugin hibaja
persicsbalint:
ez ugye nem nekem szólt ?
nekem konkrétan egyetlen lapot se tudott letölteni, mindig lefagy, igaz, régi windows XP-m van, de akkor is... :)
Nekem a php oldalak kb. 90%-át nem tölti be. A következő hibát adja: Hiba: 320net::ERR_INVALID_RESPONSE): Ismeretlen hiba.
Szerintem taktikai okból nyomták most a képbe a browsert. A mozilla kapcsolat sokmindenre garancia, én bizakodom a sikerében.
Egy napja próbálgatom és az általam próbált részletekben inkább ezt, mint valami microsoft terméket.
A könyvjelzők között a FF-ben tudtam választóvonalat húzni. Eltüntette a Chrome ezeket, most ömlesztve jön + nem tudom editálni a könyvjelzőt

Nincs RSS és az feliratkzott RSS-eket nem is importálta be.

Maradt a FF2 (FF3-ra sem váltok, már próbáltam, de idegesítő, hogy a cmsorban mindenáron segíteni akar a linkjeimből előre - kösz, de nem kell, akkor majd a Seamonkey)
Menetközben ki fogják javítani a hibákat.
Én bízom a Google - ban
Hogy mikre nem panaszkodtok! :)
Nálam a felsorolt hibák közül egyik sem jelentkezett.
Könnyű, egyszerű és gyors, jöhetnek az újabb (és linuxos) verziók...
akár baró is lehetne, de mivel erről az oldalról – www.nfl.com – a lényeg hiányzik, még nem használom
pedig jól néz ki, gyors, szerethető
mielőtt megkérdeznétek: letöltöttem az oldalhoz ajánlott flash playert restart satöbbi
nekem egy dolog nagoyn tetszett: a szövegek a magyarításban. Hajam letettem amikor megláttam. Ötletes, vidám, fis, élvezetes. És vicces. Bár a gugli ezt régóta alkalmazza, de pla a motroháztető alatt megfogalmazás mint beállítások mélyebb sizntje, nagoyn tetszett. Amikor valami nem jön be, akkor is nagyon mókás a szöveg.

Ellenben: egyetlen oldalt sem sikerült betöltetnem vele, hiába próbáltam olyan bonyolultakat, mint index.hu pl. így esélytelen, hogy kezdjek vele valamit is
Mindenhonnan ez folyik. Kezd kicsit elegem lenni ebből a Chrome-ból. Még egy böngésző, és akkor még egy újabbra kell majd optimalizálni a weboldalakat. Hurrá, örüljön mindenki.
n-n-n
a FF3-ban ki lehet kapcsolni az ajálgatós címsort, ha csak emiatt nem válc, akkor itt az infó:
1. írd be, hogy about:config
2. ott írd be, hogy "urlbar"
3. ezt az értéket változtasd meg true-ra:
set browser.urlbar.matchOnlyTyped
4. ezt az értéket változtasd meg 0-ra vagy 1-re:
browser.urlbar.maxRichResults

előtte azért írd fel, mit változtattál meg és miről.

van FF kiegészítő is, ha úgy jobban tetszik:
addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227
"és akkor még egy újabbra kell majd optimalizálni"
Nem kell. Ha normálisan írod a html-t, akkor ebben cirka 99.8%-ig ugyanúgy fog kinézni, mint mozillában. Nyilván nem érdeke a google-nek sem, hogy olyan böngészővel jöjjön elő, amire újra kell írni a weblapokat. Vagy te nem így gondolod?
cégalapító, hagyd a francba, a céged se reagáljon a piac változásaira, tuti fent fogsz maradni, evolúciós zsákutca te
Nem rossz dolog a Chrome, de látszik rajta, hogy erosen béta.

Kár, hogy csak Windowsos, Ubin Winevel futtatva pedig haldoklik. :S

Mindegy, restart Windows, majd telepítés.
Az elso napos tesztek alapján egy darabig tuti nem váltok rá Operáról.
Esetleg Windows alól a feltoltések, amiket ezzel fogok végezni, de a letoltések maradnak Operára, mert az Opera letoltésileg gyorsabb...

Részemrol ennyi...
Nos nem is tudom. Asszem nálam átveszi az első számú böngésző posztját. A Firefox marad a gyerekeknek mert az ő igényeiknek az felel meg jobban. Legó oldalak, Minimax, meg legfőképp a cartoonnetwork magyar és amerikai oldala. Szóval nekik kell a sok beépülővel való kompatibilitás.
Az én igényeim viszont mások és ehhez sokkal közelebb áll a Chrome mint a róka.
Explorert meg ne is említsük. Hányok tőle.
Nálam nem fagy a chrome, minden oldalt amit megpróbáltam vele rendesen jeleníti meg, és piszok gyorsan.
Nem tudom mi a fenét csináltok vele vagy menyire van a szaros Windowsotok rendbe tartva, mert nálam egyetlen hiba sem jött elő amit itt olvastam a kommentek közt.
Xal részemről hajrá google. Azt hiszem az átlag netesnek pont ilyen browserre van szüksége. Úgy értem mikor majd kiadják a stabil végleges verziót.
Én elsőre beleszerettem, nálam nem fagyott, minden böngészőnél gyorsabb, persze a felsorolt hiányosságok miatt még várok a végleges verzióra. Nálam egyedül annyi a gond, hogy csak úgy random megáll 5-10 másodpercre, semmire nem reagál, majd megy minden tovább.
Az a gyanúm, hogy akik azt írták, bejön nekik a Chrome, tulajdonképpen éppen az Opera célcsoportja, és azért nem ez a kedvencük, mert még nem próbálták.
Operát próbáltam, de sok oldal van, amit nem hajlandó megjeleníteni, holott minden más böngésző megbírkózik velük (Chrome is) Szóval részemről az Opera eltűnt a süllyesztőben, Firefox ott pihen a Start menüben, hátha szükség lesz rá, és a Chrome a no1. Persze a szerencse forgandó:P
Sooge, Operával talán az a baj, hogy sok oldalt elég speciálisan írnak meg, leginkább pl IE- felé. És alap beállításnál az Opera nem hazudja magát másnak, memiatt a kód nem lesz neki jó. De ezt át lehet állítani valahogy. Ami oldlakat nézek, számomra midnen remekül bejön, egyedül a beépülő tecső és egyéb videok akadnak meg néha, oyankor böngésző újraindítása segít. Ez szerintem a flashnek lehet vlaami gondja, pl linux alatt nem sikerült beüzemelnem a flasplayert. :(
Az Opera oldal-meg-nem-jelenítés problémája a múlté, már jó ideje nem találkoztam hibás lappal. Megjegyzem, a fejlesztők némi önvizsgálatot tartottak, ezért mostanában van már a biztonság kedvéért egy menüpont a jobb-klikk menüben, amivel az adott lapot közvetlenül megnyithatjuk egy másik böngészőben. :)

Kopi, a videólejátszás hibája nem az Opera sara, hanem a Flash miatt van. Nekem fejlesztő/turkáló böngészőnek van fent FF is, és abban is előjön néha.
ott van mindjárt a gémél, az pl nem jó operában, meg úgy általában a guglés cuccok.
Ööö, mi nem jó a gmailben?
Én mondjuk az Opera beépített levelezőjét használom gmail accounttal, bár néha ránézek a webes felületre is, és még nem láttam hibát.
Szóval őszintén kérdezem.
_szakács_: Az www.nfl.com nálam semmilyen hibát nem produkál, minden flash fut rajta, hamar be is töltötte a böngésző.

Úgy nézem, a Chromenak sikerül a egyénre szabottan nem megjeleníteni a kedvenc oldalakat. :D
Té, mint Tamás 2008.09.05. 22:40:26

Nem akarok olyan böngészőt használni, ami rengeteg mindent tud önmagában, teljesen függetlenül attól, hogy ehhez milyen sebesség párosul. Az Opera célcsoportja vagyok?
Hm... nekem eddig bejön. Eddig minden oldal csont nélkül jött be, és nem fagyizott.
Persze nem teszteltem, csak napi használatban böngésztem rajta.

Érdekes, hogy többen a könyvjelző kezelést emelik ki, mint hibát. Nekem éppen ez jött be, ahogy a fontosabbnak tartott kategóriákat ki lehet tenni az eszköztár helyére. (ok, persze aki ömlesztve tarotta a könyvjelzőket, és címkézte, annak ez a megoldás használhatatlan)
Nekem is tetszik! van könyvjelző kezelés is igaz kicsit másképp (ctrl+B) lehet mappákban szortírozni meg hasonlók, nekem ez a megoldás nagyon kényelmes. A firefoxból egy szempillantás alatt beimportáltam a könyvjelzőimet, na és a letöltés kezelő is barátságos, főleg ahogy a letöltések előzményeit megjeleníti, szerintem franyesz.
nekem az a bajom, hogy a touchpad szélén levő scrollozós részt használva csak lefele tudom görgetni az oldalakat, felfele nem... elég idegesítő...
Té, mint Tamás 2008.09.06. 02:23:37
- eleve a bejelenzkezési oldal kissé el van torzulva
- szétszórja a leveleket: összevissza magasságú sorokban jeleníti meg őket
- a gombok (archive, delete, search the web, search mail ...) nem jól jelennek meg
- amikor tölt az oldal, akkor a "Loading...", amit sárga alapon ír ki fölül, az itt függőlegesen jelenik meg

- a google docsban csak a menüt meg a baloldali oszlopot hozza be, ahol a doksiknak kéne lenni, az tök üres
bakker, ez még csak béta :D de meg lehet akdályozni javascriptes felugró ablakok megjelenését. ez tök hasznos szvsz. főleg a szivatós oldalakon :D
Gravy_t, ezek a problémák nekem soha, egyetlen Opera verzióval nem jelentkeztek. Más böngészőkben tökéletesen működik neked?
A fentebb írt google-lal kapcsolatos opera gondok nálam sem jelentkeztek, de az opera mégsem jött be nekem...

Ami nem tetszik:
- a tabok füle állandóan megjelenik, akkor is, ha csak egy tab van nyitva.
- én elég sokat használom a meebo.com -ot mindenféle messangerek helyett a munkahelyemen. operán tragédia az oldal css-e, a javascriptje lassú
- az oldalon belüli kereső valahogy használhatóbb a FF-ban, mivel nem takarja ki az oldalt
- mindenféle csilivili csoda alapból bele van építve: torrentletöltő, irc stbstb. Minek? Ez egy böngésző kellene hogy legyen...
- és persze a huszonkettes csapdája: kevés használó, kevés fejlesztő, kevés widget. nem tud versenyezni a FF egycsillió extension-jével.
ja, minden más böngészőben jó. legfrissebb verzió van fönn egyébként. annyira nem nagy gond, mert ezeket a dolgokat úgyis FF-ban használom. ritkán használok operát - FF egyfolytában megy, ha valamit másik böngészőben kell megnyitnom, akkor inkább szafari, vagy ha ott nem megy, akkor ie.
nekem a youtube mindig lefagy a chrome-mal
csomóan írják, hogy a tecső lefagy nekik - nekem megy rendesen, gond nélkül. xp sp3 van.
TommyBravo,
Igen, az oldalon belüli keresés nekem is idegesítő, de azt hiszem, a többi pont nem okoz gondot. Torrentkliensnek én is mást használok, viszont a levelezője és a feed-olvasója jól használható.
Na mindegy, nem térítek, amíg egy-két százalékos a részesedése az Operának, addig legalább nem használják ki egyesek a biztonsági réseit. :)
tommybravo 2008.09.06. 19:45:32
Nem tudom, ha ennyi kieészítőt, extensiont kell a FF-höz karcolni midnenféle lelkes proggereknek, akkor az szerintem nem az alap alkalmazás tökéleteségét hirdeti.

Té, mint Tamás: nem tudom, nekem más böngészőkben remekül megy midnen video, csak operában akad meg néha.

Google szerintem tökéletesen működik operában, még az igoogle is azonnal és könnyen kezelhető. A jelszókezeléssel vannak néha döcögéek, konkrétan az a5.hu-n nem hajlandó a mágussal bejelentkezés után azonnal beugrani bejelentkezettnek, kell egy f5 neki. Minden máshol remekül megy, néha googlenál is maunálisan kell bejelentkezni a böngésző indításakor, mert nem minden esetben sikerül neki. De a manuális bejelentkezés a ctrl +enterrel le is van tudva.
tommybravo 2008.09.06. 19:45:32

Az operában van olyan kereső, mint a foxiban, sőt, még kompaktabb is! Csak fel kell rakni a toolbarra (jobb gomb, search engines -> find in page). Ez nagyjából egy darab editbox, amit akárhova helyezgethetsz, akár a tabfülek mellé is!