"Jó harmadik negyedévet zártunk minden fontos piacunkon, erős forgalommal és bevételnövekedéssel, köszönhetően a kereső- és hirdetési üzletágunk erősségének", nyugtatta a techpiacot Eric Schmidt, magyar idő szerint csütörtök este.
A Google vezérigazgatója fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy bár ők "realisták" a "gyengélkedő világgazdaság miatt", ám továbbra is a kereső- és a hirdetési megoldásaik jobbításán dolgoznak, valamint folytatják befektetéseiket "a jövő növekedési területein": a vállalati, mobil és display-hirdetési szegmensekben.
Schmidt a világgazdaságról annyit mondott még, hogy az szerinte sokkal rosszabb állapotban van, mint egy hónapja bárki is sejtette volna. Ez a képlékeny helyzet pedig a vállalatokat "ismeretlen területre" sodorta.
Van hova visszakapaszkodni... Bár az 590+ dolláros részvényár ma elérhetetlenül messze van.
Na de térjünk át a részvényesek és piaci szereplők megnyugtatásáról a számokra. A harmadik negyedévben a Google 5,54 milliárd dollár bevételt jelentett, ami az előző év azonos időszakához képest 31 százalékos növekedés. Az előző negyedévhez képest pedig 3 százalékot nőttek.
A profit most 1,35 milliárd, ami tavaly ilyenkor még csak 1,25 milliárd dollár volt. Ez pedig a várakozásokat felülmúló növekedés. Ami - tekintve a jelenlegi világgazdasági helyzetet - megnyugtatónak mondható. Annak ellenére, hogy az elemzők korábban visszafogták várakozásaikat, elsősorban a válság miatt bizonytalanabbá vált online hirdetési piac és az erősödő dollár miatt.
A mostani jelentés alapján igaznak tűnik, hogy a klikkelésalapú hirdetési modell jobban bírja az ínséges időket, mint a banner. A Google ugyanis növelni tudta paid click rátáját. (Az előző negyedévhez képest 4 százalékkal, az egy évvel korábbihoz képest pedig 18 százalékkal.) A keresőmarketing tehát egyelőre jól teljesít. Valószínűleg nem kis mértékben azért, mert a Google a mennyiség rovására elsősorban a paid clickek minőségére koncentrál. Egyszerűbben szólva: hatékonyabbá tette a targetált hirdetéseket, így valószínűleg a hirdetők - akik most kétszer is meggondolják, hogy mire költenek - egyre jobban bíznak ebben a hirdetési formában, a bannerhez képest.
A Google részvényára a zárás utáni kereskedésen több mint 10 százalékkal (!), 387,22 dollárra emelkedett. Ami azt valószínűsíti, hogy a holnapi tőzsdenyitáskor felfelé mozdul a cég részvényárfolyama.
A Google tehát, úgy tűnik, egyelőre tudja tartani hirdetési bevételeit. Bár nagy kérdés - elnézve például az eBay bukdácsolását -, hogy a karácsonyi időszakot követően a fontosabb, 2009 első negyedéves időszakig is kitart-e a webes cég lendülete.
is 2008.10.16. 23:07:00
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2008.10.16. 23:11:46
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.10.16. 23:18:39
Ami engem érdekel, az a Yahoo, ők túlélik-e a dolgot úgy, hogy valamelyik nagy ne vette volna meg őket.
izolda · izolda.freeblog.hu 2008.10.16. 23:19:08
Félig off,
de nektek is akadoznak a Google szolgáltatások (reader, calendar, mail, gtalk)? Új Firefox-szal próbálkozom, de rendszeresen sz*rakszik (kb, mióta kijött a Chrome. Vagy csak én vagyok paranoiás?)
zm 2008.10.16. 23:39:02
poTomek 2008.10.17. 00:27:58
NagyGa1_ 2008.10.17. 05:25:38
NagyGa1_ 2008.10.17. 05:27:33
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2008.10.17. 08:11:04
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.10.17. 08:53:34
zstukacs (törölt) 2008.10.17. 09:03:54
is 2008.10.17. 20:50:17
bunk0 2008.10.26. 15:49:32