A Google-ra egyelőre nem hat a válság

"Jó harmadik negyedévet zártunk minden fontos piacunkon, erős forgalommal és bevételnövekedéssel, köszönhetően a kereső- és hirdetési üzletágunk erősségének", nyugtatta a techpiacot Eric Schmidt, magyar idő szerint csütörtök este.

A Google vezérigazgatója fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy bár ők "realisták" a "gyengélkedő világgazdaság miatt", ám továbbra is a kereső- és a hirdetési megoldásaik jobbításán dolgoznak, valamint folytatják befektetéseiket "a jövő növekedési területein": a vállalati, mobil és display-hirdetési szegmensekben.

Schmidt a világgazdaságról annyit mondott még, hogy az szerinte sokkal rosszabb állapotban van, mint egy hónapja bárki is sejtette volna. Ez a képlékeny helyzet pedig a vállalatokat "ismeretlen területre" sodorta.

Van hova visszakapaszkodni... Bár az 590+ dolláros részvényár ma elérhetetlenül messze van.

Na de térjünk át a részvényesek és piaci szereplők megnyugtatásáról a számokra. A harmadik negyedévben a Google 5,54 milliárd dollár bevételt jelentett, ami az előző év azonos időszakához képest 31 százalékos növekedés. Az előző negyedévhez képest pedig 3 százalékot nőttek.

A profit most 1,35 milliárd, ami tavaly ilyenkor még csak 1,25 milliárd dollár volt. Ez pedig a várakozásokat felülmúló növekedés. Ami - tekintve a jelenlegi világgazdasági helyzetet - megnyugtatónak mondható. Annak ellenére, hogy az elemzők korábban visszafogták várakozásaikat, elsősorban a válság miatt bizonytalanabbá vált online hirdetési piac és az erősödő dollár miatt.

A mostani jelentés alapján igaznak tűnik, hogy a klikkelésalapú hirdetési modell jobban bírja az ínséges időket, mint a banner. A Google ugyanis növelni tudta paid click rátáját. (Az előző negyedévhez képest 4 százalékkal, az egy évvel korábbihoz képest pedig 18 százalékkal.) A keresőmarketing tehát egyelőre jól teljesít. Valószínűleg nem kis mértékben azért, mert a Google a mennyiség rovására elsősorban a paid clickek minőségére koncentrál. Egyszerűbben szólva: hatékonyabbá tette a targetált hirdetéseket, így valószínűleg a hirdetők - akik most kétszer is meggondolják, hogy mire költenek - egyre jobban bíznak ebben a hirdetési formában, a bannerhez képest.

A Google részvényára a zárás utáni kereskedésen több mint 10 százalékkal (!), 387,22 dollárra emelkedett. Ami azt valószínűsíti, hogy a holnapi tőzsdenyitáskor felfelé mozdul a cég részvényárfolyama.

A Google tehát, úgy tűnik, egyelőre tudja tartani hirdetési bevételeit. Bár nagy kérdés - elnézve például az eBay bukdácsolását -, hogy a karácsonyi időszakot követően a fontosabb, 2009 első negyedéves időszakig is kitart-e a webes cég lendülete.

Címkék: google üzlet válság
2008.10.16. 22:17. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a hirdetés egy negyedévvel el van maradva, mert azt már megrendelték, kifizették, és most fut. azokat az AdWords számlákat még hónapokkal ezelőtt töltötték fel. kérdés, hogy szeptember óta mennyit töltöttek utána.
igen, hat ez negyedeves, es nem ketheti jelentes. ezert irtam a vegen, h a kovetkezo negyedevben tisztabban latszik majd a helyzet.
Nehéz olyat elképzelni, az atomháborún és a kisbolygó-becsapódáson kívül, ami nem a Google malmára hajtaná a vizet. Egy csomó potenciális konkurens, már ha van ilyen, kivérzik, és olcsón felvásárolható, kivéve az M$-t.

Ami engem érdekel, az a Yahoo, ők túlélik-e a dolgot úgy, hogy valamelyik nagy ne vette volna meg őket.
Azzal egyetértek, hogy az igazi eredmény a köv. riportban lesz valid.

Félig off,
de nektek is akadoznak a Google szolgáltatások (reader, calendar, mail, gtalk)? Új Firefox-szal próbálkozom, de rendszeresen sz*rakszik (kb, mióta kijött a Chrome. Vagy csak én vagyok paranoiás?)
csak Te vagy paranoias
Zárás utáni kereskedés? Erről hol tudok bővebben olvasni?
Tegnap 5 dollárért adták a 320/310 ma lejáró októberi put spreadet. :) Zsákoltam 30-at... :)))))
Mármint shortoltam 30-at. :)
Volt a gugli 700 USD felett is...
a válság nem gyűrűzik be. miért is?
NagyGa1_: hol, hol? én is szeretnék ilyenekkel biznicelni. dobj egy webcímet, vagy bármi infot, légyszi. kösz.
Ami zajlik, az a természetes kiválasztódás; az életképtelen hirdetési formák (banner, TV, nyomtatott) kipusztulnak, mert nincs több olcsó pénz amit szabadon el lehet pazarolni ezekre a baromságokra. Helyette tarolnak a hatékony, mérhető megoldások. Remélhetőleg a reklámszemét (uranbocsá, még a spam is) visszaszorul egy kicsikét és akkor mindenki csak nyer a dolgon. Mármint a hozzáértő, keményen dolgozó egyedek, a szerencselovagoknak és az ingyenebédnek leáldozott.