Még márciusban írtam a Strands versenyéről: startupok nevezhettek, és 100 ezer dolláros befektetési ajánlat volt a fődíj. Nos, a Webisztán-post felkeltette a figyelmét egy négy fős magyar startupnak, a Gravity R&D-nek. És a ReignSoft Kft-vel karöltve be is neveztek a versenyre.
Amint a post címéből már nyilvánvaló, ők nyerték a fődíjat. Úgyhogy most név szerint is gratulálunk a Gravity R&D fejlesztőinek: Németh Bottyánnak, Pilászy Istvánnak, Takács Gábornak és Tikk Domonkosnak.
Hogy mivel nyertek? A Gravity egy olyan keretrendszert dolgozott ki, mely az IPTV-t használóknak segít a programválasztásban. Az IMPRESS névre keresztelt fejlesztést egyébként a szeptemberi Meetupon is bemutatkozott. Íme:
Az IMPRESS lényegre törő prezentációja pedig itt látható:
A Gravity R&D, vagy épp az IndexTools példája is jól mutatja: egy jó ötlettel, okos kivitelezéssel, sok munkával, vállalkozókedvvel, meg szerencsével magyar induló cég is érhet el sikereket.
Longhand · http://longhand.hu 2008.10.29. 14:55:37
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.29. 15:04:38
Vén Márton 2008.10.29. 15:14:08
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.10.29. 15:58:27
Számomra a jövő netes televízójába a csatornák fogalma irrelevánssá válik, mert a user nem csatornát, hanem konkrét műsort fog megnézni.
Kit érdekel majd, hogy van olyan, hogy RTL klub, aki egymás után pakol műsorokat, ha én egyenesen azt a műsort fogom megnézni, amelyiket akarom.
Ezek után lesz még értelme a TV csatornák fogalmának a mai értelemben? Kifejezetten a műsorgyártók lesznek érdekesek, és nem azok, akik mások termékeit összegereblyézik, és egyben kínálják, nem?
is 2008.10.29. 15:59:22
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.10.29. 15:59:40
Ketszeri 2008.10.29. 16:09:28
Gratula!
btw: a csatorna fogalmának átdefiniálódása értelmes gondolat, de hogy a "csatornák" küzdeni fognak ellene mint az életükért, az biztos.
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.10.29. 16:12:42
Na ez ellen tényleg tiltakozni fognak a csatornák, akik most szedik a sápot.
puttomobili 2008.10.29. 16:16:13
Gratula!
bpelhos 2008.10.29. 16:25:52
agyvihar gondolatát továbbfűzve miért van szükség IPTV-re? Ha indulna egy profi tartalommal feltöltött oldal itthon is (ld. Hulu odaát), akkor ezt kell csak kivetíteni nagyképernyőre és kész.
sertésmájkrém 2008.10.29. 16:26:24
(Szvsz a döntést kéne segíteni a keretrendszernek, nem pedig dönteni a néző helyett. Sokkal több ilyen jellegű szolgáltatás kéne bele.)
Vén Márton 2008.10.29. 16:26:33
Az emberek túlnyomó többségének fárasztó az hogy neki kell választania az információtömegből, és örül, ha a leválogatást megteszik helyette. Ez a csatorna, aki a sok műsor és film közül kiválogatja hogy melyiket ajánlja neked.
Alkotói oldalról pedig a csatorna/kiadó tesz ismertté. Ha Britney Spears simán felpakolta volna a számait a netre, és csak a szájhagyományra számíthatna, akkor nem biztos hogy híressé vált volna. Ugyanígy rengeteg filmmel, zenével is így van.
A csatorna/kiadó sikeressé teheti az alkotót, és egy egyszerűbb utat kínál a fogyasztónak (nem kell gondolkodnia).
Szerintem ez sosem lesz kihagyható.
majdazténtudom 2008.10.29. 16:35:09
..de mikor lesz már payperview, ami amerikában teljesen elterjedt???
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.10.29. 16:37:50
Ez most igaz lehet, de igaz lesz ugyanez arra a generációra is, amelyik a neten nő fel, és természetes lesz számára, hogy ő keresi ki magának az érdekes tartalmat a netről, nem pedig elépakolják?
Ők is ugyanúgy igénylik majd a csatorna fogalmát?
Ismereteim szerint (amerikai vizsgálatokat olvastam erről) az amerikai tinik többsége a net és a TV közül egyértelműen a netet preferálja, mint szórakozási formát. Ők nem úgy nőnek fel, mint mi, és az ő szempontjaikkal kell gondolkozni, amikor a jövőről beszélünk.
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.10.29. 16:45:19
Ami pedig nem biztos hogy nagy baj lenne. A természetes szelekció szépen kiszűrné az igénytelen gagyit.
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.10.29. 17:22:23
Vén Márton 2008.10.29. 17:49:20
Bár nem tudom mi lesz 20 év múlva, de ebben van igazság.
Vén Márton 2008.10.29. 17:59:55
A példában nem Britney volt a lényeg, hanem az, hogy egy dolog valamit megalkotni, azt el kell vinni a vásárlókhoz. Meg kell ismertetni velük a terméket/alkotást. Ez pedig óriási összegekbe kerül.
Ezt csinálják a kiadók, és ezt csinálják a csatornák. Rengeteg műsor/film/könyv/zene van a világon, ami sikeres lehetne, de valamiért nem jutott el elegendő emberhez (mert nem volt mögötte tőke), és így sikertelen/veszteséges maradt.
Az embereknek kis töredéke kísérletezik, keres új zenéket a neten, néz meg ismeretlenül filmeket, stb. A többségnek kell az irányítás, hogy javasoljanak neki megoldást.
Hallgatom a kocsiban Britney Spearst, és persze eldöntöm hogy tetszik vagy sem. De pl. Amparanoia-t nem hallok a rádióban, és ezért - ha én nem teszek érte - el sem jut hozzám.
Ha mögöttük nagyobb kiadó lenne, akkor Amparanoia-t is játszana a rádió, írna róla a zenei magazin, meg játszaná a Viva. És akkor sokkal többen megvennék.
Nézd meg az Amazon-t, folyamatosan ajánlgat könyveket. Tuti, hogy sokan csak azért veszik észre (és veszik meg) a könyveket, mert ajánlották az Amazon főoldalán. Ha ez nem lenne, sokkal nehezebb, körülményesebb lenne a választás.
Benjamin · http://benjamin.hu/ 2008.10.29. 22:15:34
zstukacs (törölt) 2008.10.30. 10:22:13
az underground nem azért nem szól a rádiókban, mert a zenekarok mögött kis kiadók állnak, hanem azért, mert nem hallgatja őket a többség. vannak ugyanis rétegműfajok.
az alternatív zenei csatornák éppen a "web2" miatt nem tudtak létrejönni. a "web2" (1) összevegyítette az underground-ot, a mainstream-mel, és a home video-val. (2) mindent ingyessé próbált tenni, kivéve a reklámokat.
a lényeg az volt, hogy a média szervereken minél nagyobb forgalom alakuljon ki, és a reklámköltést felpörögjön. a propaganda (közte ez a blog) másról sem szólt, hogy osszál meg, osszál meg. ingyen lesz. ingyen lesz.
ha valami nem kedvezett az underground-nak, akkor ez.
tvk · http://kodzaj.blog.hu 2008.12.02. 14:08:25