A Gmail 30 új zsírkrétakészlete

Nagy lépést tett a Google levelezője a geekeken túli világ felé. Magyar idő szerint szerda este elkezdték kiélesíteni a Gmailben a Témák (Themes) menüpont. Vagyis hamarosan bárki* lecserélheti a megszokott, dominánsan fehér-kék dizájnt például ilyenre is:

(Amúgy a Google cselesen egy új dizájnt tett be alapértelmezettnek. Valószínűleg az új regisztrálók már ezt kapják meg alapbeállításként. Úgyhogy ha váltogatunk a szkinek között, majd vissza szeretnénk térni a jó öreg minimál kékhez, ne a Default, hanem a Classic szkint válasszuk.)

Többször jeleztem már, hogy alapvetően nem értek egyet a Google egységes look'n'feel-jének megbontásával. Eddig ugye az iGoogle-nél láttuk elsősorban ezeket a Google filozófiájához képest igencsak merész szkineket. De úgy tűnik, hogy a kaliforniai cég eltökélt szándéka, hogy termékeit olyan netezőkkel is megszerettesse, akiknek a Gmail eddig túlságosan hideg, funkcionalista-minimalista volt. És ha egyszer van rózsaszín iPod, akkor miért ne lehetne nindzsás Gmail?

Az persze nagyon is sajnálatos fejlemény lenne, ha valaki pusztán azért váltana Gmailre, mert milyen jó ez vagy az a téma. Lehet, hogy a Google-nál tényleg úgy gondolják, hogy a Gmailben ennyi volt, és mostmár csak színes mázzal lehet újabb netezőket elcsábítani a sok egyéb (tisztelet a kivételnek) méltán lesajnált webmail-szolgáltatótól?

Én mondjuk nem igazán tudom, hogy hogyan lehet ilyen színkompozícióban naponta több levelet megírni...

...de ez nem is az én bajom. Egy pillanatra mondjuk meginogtam a "Desk" témánál, de végül a "Green Sky" "Tree" mellett döntöttem, aztán majd pár nap múlva meglátjuk.

Ja, igen. A Gmail témák a "Settings/Themes" fül alatt érhetők el. És ne felejtsétek el megírni, hogy ti váltottatok-e. És ha igen, melyik szkin mellett döntöttetek.

* A Google a már megszokott módon, lépcsőzetesen frissíti a felhasználók Gmail-felületeit. Így akár az is előfordulhat, hogy valakinek csak napok múlva fog megjelenni a Témák menüpont a Gmailjében.

Címkék: google dizájn gmail
2008.11.20. 01:47. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekem sem jelenik meg semmi "téma" menü a beállítások fül alatt... nem tudom miért lehet ez, biztos vmi munkahelyi korlátozással vagyok megáldva!:( mondjuk ha váltok US English nyelvre, akkor ott figyel a "Labs" fülecske, de ugye ott egész más cuccokat lehet beállítani...
Nem jó, csak ha van könyvtár (fiók, bármi). :)

Azért, mert így címkézhetek minden levelet, aztán válogathatok a címkék közül, vagy a címkézetleneket. A "hagyományos módszerrel" meg szétdobálhatnám az összeset a helyére, a fő helyen meg maradnának a még nem elrakottak és az ideiglenesen maradók.
szerintem nagyon elvetemült az, aki a webes felület miatt vált szolgáltatót, ez az újítás valóban nem rossz ötlet, de csak cicoma. aki arra használja a gmailt, amire való (levelek küdése meg fogadása) annak sztem tök mindegy milyen felületen teszi azt.

sok hűhó semmiért...
Én a bolygókat választottam. Legnagyobb megdőbbenésemre megkérdezte, hol lakom, mert "a téma a lakóhelye szerint változik". Mondom mifene. Most a háttérben figyel a Jupiter és előtte egy holdja, meg csillagok stb. Kíváncsi vagyok, változik-e valamit!
jól látom, hogy egyre több téma lesz?
az előbb még nem volt planets téma! sőt, Tea House sem
Szuper, milyen kellemes meglepetés!
Nagyon tetszik!!!
Nekem bejön.Nem emlékszem a skin nevére de ilyen vízalatti kép jelent meg,ami mellé elkérte a lakóhelyem nevét.
Isten ments váltani - meggyőződéses konzervatív vagyok, legalábbis ilyen szempontból.
Na, erre kíváncsi leszek. Ha elérhető lesz végre nálam is.
Én a cseresznyevirágot állítottam be az egyik mailben, a másikban a tengerpartot.
Azért ha már lehet válogatni, én szívesebben láttam volna több fajtát is, illetve egy stílus alatt több szín közül ha lehetett volna választani.
PioDVD 2008.11.20. 11:05:15

ha archiválod azt, amit felcímkéztél, akkor csak a címkézetlenek maradnak az inboxban. a címkézetteket meg megtalálod a címkedobozban baloldalt.

olyat is lehet, hogy rákeresel azokra, amiken több címke is van, tehát pl. azokra, amik munka, és új és a főnöktől vannak: a keresődobozba írd be, hogy
l:munka l:új l:főnök
(a l az kis L betű, mint label) ez kábé olyan, mintha belemennél a munka\új\főnök mappába.
én a fényest választottam :D
Számomra roppant hasznos szolgáltatás...

Én speciel a letisztult, egyszerű felületeket kedvelem, mint amilyen a gmail-é vagy a chrome-é. A desktopom pl. homogén fekete. :-)
Ha sikerül még tovább egyszerűsíteni a felületet, akkor lecserélem. :-)
De lehet áttérek a terminálra :D
A Terminál téma az gyilkos.

A lakohely kérdés meg lehet hogy csak szopatásnak van ott, hogy jobban tudják majd a célzott reklámokat az arcodba nyomni.
maradok az outlook pop3nal :)
Elsőnek a fényest választottam, de áttértem a busz megállóra :)
PioDVD: FF ala van egy Better Gmail extension, az megcsinalja neked amit szeretnel, es a skinekkel is mukodik.
ménincs nekem témák fülem??? kérek! most!!!
Én az Éjszakai árnyéknál kötöttem ki, mert annál halványszürke lett a levelezés háttere a fehér helyett. A Bolygókat is próbáltam, de a nagy feketeség nem jött be.
Előszöris, ha már veszi a fáradtságot a google, hogy lefordítgatja a programjait, akkor miért használ az ember itt angolnyelven progit? Menő? Mindegy, az is csak ízlés.

Szerintem ez a téma-cucc pöpec dolog és láttam, sokan élvezettel játszanak a színekkel..nincs ebben semmi rosz.
Persze-persze, gigaszánalmas LENNE, ha valaki emiatt lenne gmailos..
..de ez a fejlesztés is hozzájárul a gmail fejlődéséhez. Nem _ezért_ lesznek gmailosok az emberek, de ez is egy újabb reklámot csinál neki.

Az teljesen más téma, hogy néha még értelmesnek tűnő emberek is, freemailokkal meg a legalja legszemetebb sz.rokkal leveleznek. És értetlenül pislognak, mikor az ember sírvafakad ennek láttán. Meg panaszkodik, hogy nem engedi be a rendszer. Meg, hogy lassú. meg, hogy ne küldjek neki most, mert betelt a postafiókja.

Nekem a Bolygók jön be nagyon, de jó lenne, ha a levél háttérszíne nem fehér, hanem valami kevésbé vakító lenne, mert ez mindig bántja a szememet. Vannak viccesek és vannak színösszeállítások, melyek szinte azonnal megnyugtatjáka szememet. Újabb jó pont a google-nak.
akiknek már vannak témáik, mióta használnak gmailt? én kb. 2006 óta, de még nem jelent meg a cuccos.
Vagy nem ezzel függ össze?
én a cukorkasat allitottam be egyelore :D

nagyon durva abban a Gmail felirat :D

íme : noob.hu/07/1119/lolgmail.png
nem olvastam végig a threadet, de egy biztos, ahol megkérdezi a locationt, azt azért teszi, mert időjárásfüggő a téma (a fára esik az eső, stb..)
Hmm most latom befelhosodott kint, erre befelhosodott a Tree-s hatter is :)
hogy van az, hogy a frissen regisztrált címemnél működik, amit meg már 2 éve reggeltem ott meg nem?
Nekem még mindig nincs, de várok. A legjobb az lenne, ha a felhasználó szabhatná testre teljesen az egész felületet, mert egy csomó kihasználatlan hely van gmailben (pl. felül a kereső mezőtől jobbra).

az időjárás és a grafikus téma összekapcsolása szerintem baromi jó ötlet, én tuti vevő lennék rá. :D
"Lehet, hogy a Google-nál tényleg úgy gondolják, hogy a Gmailben ennyi volt, és mostmár csak színes mázzal lehet újabb netezőket elcsábítani"

Ez szerintem abszolút nem így van. Egyrészt szerencsére nem mindenki egyforma, ergo a világos dizájnt is sokan lecserélnék valami sötétebbre. Másrészt meg szerintem 2008-ban szerintem elvárható lenne egy Google-méretű cégtől, hogy a felhasználó személyre tudják szabni a saját felületüket. Persze, ez a tíz téma sem váltja meg a világot, de mindenképpen több lehetőséget ad, mint az egy szem classic theme.

Szóval szerintem ez nem a GMail halálát jelenti, épp ellenkezőleg, látszik hogy dolgoznak rajta.
Egyébként nekem a Tea House nappali és éjszakai színei is bejönnek, szóval váltottam.
a legfaszább az lenne, ha eltűnne végre a beta felirat a Gmail logóból.
sixx: egyetértek a béta eltüntetésével, szerintem sem kellene összemosni a folyamatos fejlesztést az új termék tesztidőszakával. Szerintem a verziószám sokkal informatívabb lenne: ez most pl. a Gmail 2.4 lehetne (2.0 az új ((és már igazán eltüntethetnék az older versiont), a 2.1 a labs megjelenése, a 2.2 a videó+chat, a 2.3 az sms, stb.
Lett nekem is "Themes" fülem! :)
Most kavicsos vagyok.
Na, most már van nekem is! Éljen, éljen!

Már csak azt nem értem, hogy miért kell megadni a lakhelyet, amikor kiválasztom a "fát", és az a nyamvadt fa tök ugyanúgy néz ki Budapesten, mint mondjuk Szváziföldön vagy Kelet-Timoron... :)
A terminal életveszélyes, a Contrast Black zavarja a szemem, a többiben meg mindben fehér vagy nagyon halvány világos a levél háttere, így maradtam a Classicnál. Aztán rájöttem, hogy hülyeség az egész témázás, mert a neten még mindig túlnyomórészt fehér alapon fekete betűk vannak, így kénytelen az ember ehhez alkalmazkodni, mert 20-30 perc mailezés után a világos hátterű weboldalak mégjobban zavarják a szemet, mint amúgy.

Egyébként nekem is a régebbi accoutomban nincsenek még témák, a pár hónaposban már vannak.
szbszig: De az már nem, hogy a fa mögött lemegy-e a nap, vagy éppen felkel.
Egyébként én sem értem, mert elvileg az IP-ből az országot és a minimum a megyét, de van, hogy a várost is ki lehet derítni. Mondjuk akkor meg azért paráznának, hogy honnan tudja a Gmail, hogy hol lakik az illető. :D
nekem meg ménincsmá b+ ménincsmáááá
má a haveromnak is van
tankosat akarok!!!
"We'll be rolling out themes to everyone over the next couple of days, so if you don't see them yet, check back soon."

"A következő néhány napban vezetjük be a témákat mindenkinek, úgyhogy ha neked még nincsenek meg, nézz vissza kicsit később!"

gmailblog.blogspot.com/2008/11/spice-up-your-inbox-with-colors-and.html

nem tudom, ebben mit nem lehet érteni.
Többen kérdeztétek: Azért kérdezi, hogy hol laksz, mert ez megváltoztetja a kiválasztott képet (bizonyos esetekben) Grönlandnál a Fás háttérre kattintva havas lesz minden még a gmail felirat is... jól néz ki:)
Én a Hegyvonulatot választottam ÚjZélandal...
Na végre nekem is aktiválódott. És még ki sem kellett hozzá jelentkeznem, csak visszatértem a másik tabra és már láttam is változást. :)
A Minimalist volt a legszimpatikusabb, aztán észrevettem, hogy a linkek színe is szürke, ami meg nem jó. Végül a Classic mellett döntöttem.

Az a baj, hogy tetszenek ezek a témák, meg skinek, de végül mindig rájövök, hogy amellett, hogy szép, zavar is, mert elvonja a figyelmem. A desktopom is így lett kép nélküli sötétszürke. Mindegy.
Inkább beépíthetnék végre a GGearst a Gmailbe...
Ettől függetlenül nekem a "sájni" jön be =D
Beléptem ma először a gmailbe és örömmel láttam, hogy végre frissült egy kicsit a téma. A régit sosem szerettem igazán, de egy apró mosolyt csalt az arcomra az új default skin. Nem valószínű, hogy most váltok egy citromsárga/neonzöld kombóra, de egy kis változás jól jött már szerintem :)
Navégre, megjött. Shiny, egyelőre.

Meglátom milyen reakciót vált ki belőlem, amikor reggel bekapcsolom a gépet, és először ránézek... :D
Emlékszem, az 1920-as években magam is úgy gondolkoztam, mint HH, és azt mondtam: "itt van egy jó, egyszerű, kiváló jármű, a Ford T-modell, rendkívül praktikus fekete színnel; de könyörgöm, miért kell ezt elrontani azzal, hogy már színeset is gyártanak belőle?! Már ennyire nem tudnak mit fejleszteni az autón?! Úristem, csomó divatautós is ezzel fog furikázni, pedig azt sem tudja, mi fán terem a karburátor!"
annyi a kulonbseg h itt (web) a dizajn a mukodesbe is beleszol: also known as usability. szoval a te peldad kb ugy allja meg a helyet h kell-e a t-modell ha a rozsaszin karburatorert cserebe korulmenyesebb lesz a valto hasznalata.
Na, a fásra rájöttem végre: az időjárás szerint változik, mert most Budapesten esik az eső, és vízcseppek vannak a fejlécben, alul meg fújja a fa koronáját a szél.

Örülnék, ha a többit is tudni lehetne, mondjuk ők kigyűjtenék egy listába, és elérhetővé tennék, és nem nekem kéne végigpróbálgatnom...

Egyébként pedig én úgy vagyok most a témákkal, hogy ha már lehet választani ilyen természeti képek és hasonlók között is, akkor ezekből fogok hagyni egyet, és nem valami nonfiguratívra térek vissza, amilyen az eredeti is volt. Konkrétan ez a fás tetszik. Nem túl giccses, és a szövegek is olvashatók rajta.
Illetve hogy a piros vagy a fehér Suzuki lesz rózsaszín, ha sokat van a napon?
Vagy a fekete vagy a fehér klíma nélküli Suzukiban döglesz-e meg jobban a melegtől egy nyári délután? :)
A témák nagyobbik része nem érinti a használhatóságot, mert nem változtat az elrendezésen, sem a funkciók elérésén. Ha pedig arra gondolsz, hogy bizonyos színkombinációk kevésbé használhatók, mint a klasszikus téma, akkor jelzem, hogy ami a te szemednek kényelmes, kontrasztos, az másoknak talán nem az. Ahogy váltóból is van aki szerint a kétütemű Trabanté állt leginkább kézre, megint más az automatára esküszik. Vagy ha "usability-ről" beszélünk, akkor már nincs "long tail"?!
penge: Illetve, hogy a piros vagy a fehér Suzukit könnyebb-e észrevenni rosszabb látási körülmények között, vagy a fekete vagy a fehér Mercedes elegánsabb-e. Az emberek szempontjai különbözőek, és arra akartam utalni a Ford példájával, hogy a legtöbb vállalt már rég megtanulta, hogy nem elég egyetlen jó terméket kitalálni, hanem különböző igényű csoportoknak a számukra megfelelő terméket kell kínálni. Ha Google úgy látja, hogy a színek tekintetében (ami egyfajta testre szabás, személyessé tétel, és eleve javallt minden termék esetében) megválaszolandó igény-sokféleség lép fel, akkor miért volna ördögtől való ezt az igényt kielégíteni?
Miközben az előző hozzászólást írtam, a másik ablakban magától frissült a Gmailem, egyszer csak újraszínezte magát! Most valami sajátos átmeneti állapotban van, mert a Webclip témák például világoskék csíkon fehér színnel vannak. (...) Egy ki- és belépés ezen persze segített.
Szinte az összes nagyon tetszik. Jófélék! ;)
Nem nagyon tetszenek, túlságosan csicsásak nekem.
A Terminál igen vicces, de kicsit macerás, kevésbé átlátható, így a Zöld ég mellett döntöttem. De az sem igazán tetszik.

És miért kell hozzá megadni a település nevét?
Ja, látom már. A Fa témát kiválasztva, tegnap még egy napocska volt a sarokban, most felhők.
Sziasztok!
Segítsetek már, légyszi, hol lehet megtalálni a Témákat?
Most nekem is csak átmeneti állapot van, mint Morpetnek, világoskék az, ami eddig sötét volt, és a leveleim listája körül van egy szélesebb sötét keret, de ennyi...
:( :(
Meddig kell erre várni?
nekem a fa témánál most is nap van, pedig esik az eső
nekem ma reggelre megjött (a Témák)
Szerintem sokkal jobb az új Default design. De én inkább mégis a Teaházat választottam :)
Tegnap még voltak témáim, mára eltűntek... nice...
Beállítottam egy QuickLinks-et a témaválasztásra, így még egyszerűbben tudom félpercenként meggondolni magam. Jelenleg trees megy :D
mzs 2008.11.21. 07:59:53

görgess kicsit felfelé, az én korábbi hozzászólásomig, abban pontosan benne van, kinek mikor lesznek témák.
bámulatos hol tart már a tudomány :)
Nekem most éjszakai árnyékom van, de nem ér, hogy a pajtásomnak 31-, nekem meg csak 26-féle, és neki bolygós is van, nekem meg pont az maradt ki. Mondjuk úgyisronda, de akkor is, az elv! ;-))))

Jó ez a superstars, köszi, ezért nyíttam háromévvel ezelőtt, hogy ezt mirt nem lehet, de az én két balkezemhez kissé macerás a használata.
MacGyver · www.zivatar.hu 2008.11.21. 06:56:42

De jó,átállítottam,nálam is felhők vannak,ezt megtartom, pedig az éjárny is jó volt :D
Gravi_t, NViktor, kösz!
nálam az igoogle is megújult.
de egy darabig csak ezen a címen volt elérhető az új felület: www.google.com/ig?referrer=ign
hírbehozó, finnyogsz az új fícsörön, de azért Te is lecserélted a design-t a "Green Sky"-ra, holott a régijó default templae is ott lapul még ;)
azota angelday rabeszelt a Tree-re. ugyhogy most idojaras-erzekeny a gmailem.
Csúnya, gonosz google :)
Mára meglett nekem is az összes, most épp bolygós, de nem szeretem az ilyen setétet. Megint fa. Münchenben havazik. :D
Nekem is tetszik, hogy tudok saját ízlésemnek (szememnek) megfelelő témát/hátteret választani.

Szeretem a gmail-t. Próbálok mindenkit átterelgetni ide, mert bevallom, tele van a törpöm a sok panasszal, hogy freemailes, citromailes, vipmailes, stb. levelező társaim nem tudnak belépni a fiókjukba, nem kapják meg a levelet.....

Jelentős levelezést folytatok, mivel neten kereskedek. Így aztán maximálisan ki tudom használni a gmail előnyeit. A címkézés fantasztkus dolog, pláne, hogy már a címkéket is színezni lehet.

De van egy észrevételem és egy panaszom:
Nagyon sok címkém van, komoly feladat mondjuk a z-betűs címkékhez eljutni. Jó lenne, ha - úgy, mint a További műveletek-nél -, egy lenyíló ablakban jelennének meg a címkék, s a kívánt betűt leütve odaugrana.
A panaszom: több fiókom van egybe irányítva, s be van állítva a funkció, hogy a címzett nevében tudjak válaszolni. Igen ám, de elég sűrűn megtréfál a program, nem azt írja be feladónak, aki kapta a levelet. Rá is fáztam már így, mert baromira nem akartam, hogy a címzett tudja, az enyém a másik cím is.

Mindezt azért írom le itt, mert egyszerűen nem találok kapcsolatafelvételi lehetőséget, ahova megírhatnám észrevételeimet a gmail-nek. Talán ti tudtok segíteni.
A címkekezelésen tényleg lehetne fejleszteni. Mondjuk a z betűhöz pont el lehet jutni könnyen (klikk a legördülőre, aztán egyszerűen nyomsz egy z-t a billentyűzeten, illetve talán egy Gmail Labs szolgáltatás is van erre. De én örülnék, ha ki lehetne választani a címkéknek egy rövidebb listáját, amik alapból megjelennek és gyorsan áttekinthetőek, míg a kevésbé gyakran használtakat egy "további" címke alá dugni. Jó lenne egy drag-and-drop címkézési lehetőség a Címke mezőből, vagy ha az ott lévő címkéknél lenne egy gomb, amivel az aktuális/kijelölt címkékhez könnyen hozzáadhatók lennének. Mert a legördülő így is, úgy is marhaság.
morpet1 - neked legördülős a címke listád? Mert nekem nem. Az egész bal oldal azzal van tele, hosszan nyúlik le, és utálom, hogy sokat kell görgetni, mire eljutok egy kívánt betűhöz.
Mi az a Gmail Labs? nem értek hozzá. A drag-and-drop-ról nem is beszélve:))
Szerinted a legördülő miért marhaság? Nem foglal sok helyet, s ha reagál a leütött betűre, kényelmes és gyors lehet a munka. Nem?
rozika_te

Nincs legördülő lista, de van megoldás arra, amit szeretnél. Ez a megoldás a Labs egyik kis kiegészítője. A Labs a Beállításoknál érhető el, plusz kiegészítőket ad a Gmailedhez. Ha neked nincs, akkor válts át angolra, és úgy menj a Settings --> Labs-hoz. Na, ott "enablézd" a "Go to label" cuccot, és alul mentsd el. Ezután még be kell kapcsolnod a billentyűparancsokat, és innentől ha lenyomod a "g" utána a "l" (kis L) betűt, kapsz egy mezőt, amibe beírhatod, melyik címkéhez akarsz menni. Ja, miután ezt bekapcsoltad, visszaállíthatod magyarra, akkor is műxik.

Van Gmail fórum, ahol kérdezhetsz (angolul):
groups.google.com/group/Gmail-Help-Discussion
(hamarosan új külsővel jelentkezik majd a fórum)

Javaslatokat meg itt küldhetsz be:
suggest a feature:
mail.google.com/support/bin/request.py?contact_type=suggest
gravi_t
Hú, ez így egyszerre agyoncsapott, de máris megpróbálom. Ha valami nem megy, sikítok:))
gravi_t
Megcsináltam, mentettem. De hogyan kell a billentyűparancsokat bekapcsolni? Itt állok...
gravi_t
Köszönöm, rájöttem, megtaláltam, engedélyeztem a billentyűparancsot. Valóban a g + l beütése utána kijön egy kicsi ablak, ahova beírom a keresett nevet, enter, és már előttem is van a keresett teljes levelezés. Ez már nekem nagy segítség. Persze az ideális - továbbra is az a véleményem - az lenne, ha lenyíló ablakban lenne a sok címke.
Gondolom, vannak még billentyűparancsok, amikkel további segítséget kaphatok a munkához. Ezeket megnézhetném valahol?
Na, ha már a billentyűparancsok be vannak kapcsolva, egyszerűen megnyomod a kérdőjelet (shift és vessző egyszerre), az ad egy listát a leggyakoribbakról.

Van teljes lista is, azt csak angolul találtam, itt van:
mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=6594
Legördülő menü alatt a "More actions-t" értettem, ami természetesen a címke alkamazásához, és nem pedig az adott címkéjű üzenetek megtekintéséhez kell.
gravi_t
Köszönöm! Nagy kedves és segítőkész vagy. Ezért bátorkodok feltenni még egy kérdést: nem tudod, miért nem sikerül az msn messengert az új gépemre telepíteni? Ha letöltöm a progit, installálom, belépéskor kiírja, hogy megjelent egy újabb verzió, amit telepítenem KELL. Rákattintok az igenre, akkor kötelez, hogy legyen a gépemen legalább explorer 5, aztán újabb és újabb dolgokat kér, de ha végig csinálom, csak nem enged belépni! Kezdi előről az utasításokat.
Tudom, sokan nem kedvelik ezt a csevegőt, de a mi családunkban mindenki ezt használja. Átmenetileg feltettük nekem a mirandát, de azt nem kedvelem, mert csak akkor tudok írni, ha a másik fél is online. Nem veszi be és tárolja az üzenetet a másik fél következő belépéséig, mint az msn messenger.
Amennyiben próbálsz nekem segíteni, hajlandó vagyok újra végig járni az utat, hogy konkrétan leírhassam mindazt, amiket menet közben kér/utasít a rendszer.
Egyébként felmerült bennem a gondolat, hogy ez egy újabb sz-ás, hogy amíg nem kapcsolom be az automatikus frissítést, ami persze többek között hozza magával az eredetiségvizsgálatot is, nem engedi feltenni az msn messengert. Véleményed?
Ha nem tudsz, vagy nincs kedved ezzel foglalkozni, természetesen megértelek...
Miért tűnt el mára a zsírkrétakészlet?! :(
Eltűnt a Témák fülecske...
rozika_te,

msn-nel még nem volt ilyen gondom, amikor kiírta, hogy frissítsem, akkor mindig meg is csinálta. Ha jól emléxem, NET keretrendszer kell az msn-hez, ha nincs a gépeden, innen töltsd le és rakd fel előbb ezt:
www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=hu&FamilyID=262d25e3-f589-4842-8157-034d1e7cf3a3
aztán ezt:
www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=hu&FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5

Utána próbáld meg innen letölteni a messengert és ezt felrakni:
get.live.com/messenger/overview
itt vedd ki a pipákat a bal oldalon, miután az "ingyenes letöltés"re kattintottál.

Hát ha ezután sem megy, nézz körül, hogy van-e vmi msn-es fórum vagy ilyesmi, hátha ott is tudnak valamit mondani.
gravi-t

Köszönöm, hogy próbálsz segíteni. Letöltöttem az elsőt, amit ajánlottál és telepítettem. Eközben kaptam ezt a hibaüzenetet:
Hiba 1935. An error occurred during the installation of assembly „Microsoft.Vsa.Vb.CodeDOMProcessor,Version=7.0.5000.0”,PublicKeyTo ken=”b03f5f7f11d50a3a”,Culture=”neutral”,FileVersion=”7.10.3052.4””…


Ezt követően „Visszagörgetett művelet” keretében mintha leszedte volna, mert a csík visszafelé haladt, elfogyott a Rendszerleíró értékek-nél.

Majd ezt írta ki:
A Microsoft .NET Framework. 1.1 telepítése a vártnál korábban fejeződött be. Ha ez továbbra is így történik, forduljon a terméktámogatási szolgálathoz.

Végül ezt:

A Microsoft .NET-kerestrendszer telepítése sikertelen. Ha probléma továbbra is fennáll, forduljon a terméktámogatási szolgálathoz.

Sajnos én ebből egy szót sem értek. Bízom benne, hogy te igen:)
Ezek után a másodikat, amit küldtél, már le sem töltöttem, gondoltam megkérdezlek előbb téged, hogy most mi is történt?

Google Témák a Gmail-ben:
Napi sok levélhez a legjobb valamelyik pasztell szín (halványkék, halványzöld). A "hegyvidék" esetében kéri a lakóhelyet, aztán Budapest helyett nem a Budai-hegyek, hanem a Budaörsi kopárok jelentek meg. Szivesebben vettem volna a Gellérthegyet. Ha már hegy... De maradok a síma pasztell színeknél.
Ha valaki kételkedik a megoldás bomba sikerében, annak ajánlom figyelmébe, hogy egyesek egyszerűen megörülnek az egyes témákért, szabályos megszállottak vannak a neten. Ezt a barátnőmtől tudom, aki ma nem fekszik le még, hogy megnézhesse hajnali 3.14-kor hogyan fog majd átváltani a TeaHouse témán a kép ott lent, mert állitólag a szellemek a képen nem csak egyszerűen megjelennek, hanem történik is majd valami.
Sziasztok!

Én is váltottam témát (bár hozzáteszem, h. jobb híján hónapokig a BetterGmail 2 Firefox plugin "Redesigned" skinjét használtam)
Emiatt meg is örültem, de nagyon az új lehetőségeknek.
Több gmail fiókom is van, van h. elfelejtek ki loggolni, de a fiókönként állítható témáknak köszönhetően hamarabb kiszúrom a hibát.

Amiket használok:
- "Fényes"
- "Cseresznyevirág"
- és "Éjszakai árnyék"

Az Én ízlésemnek ez a három téma a leginkább megfelelő, de akadnak nagyon durvák (pl.: Terminál, Kontrasztos fekete)

Ami miatt még tetszik:
- végre nem kell mindne gépre feltelepítenem a már fentebb említett Firefox plugint (otthoni, Anyumnál lévő gép, munkahelyi gép, stb.)
- IE és Safari alatt is ugyan az a felület fogad
- és egy kis színt visz a már amúgy rémesen egyhangú Gmail-be. :)
Hali,
Hát, van idejük szórakozni. Bár biztos kiszámolták, hogy jobban megéri egy szines izé mint mondjuk valami funkcionálisabb jellegű fícsör.
Ami poén, hogy a belvárosban már nekem is volt csini "bőröm", de itthon nyoma sincsen. Valahol lemorzsolódott a szerverdzsungelben.
Kedves gravi-t, vagy bárki, aki megérti, amit most majd elmakogok és tud segíteni:

korábban (lásd feljebb) segítettél, hogyan tudom a címkéimet gyorsan kezelni.
Sajnos a gépem behalt. Amíg nem tudok venni egy újat, átmenetileg kaptam egy vacakot. Szörnyen lassú volt, én még ilyet életemben nem láttam, hosszú percekig tartott, mire át tudtam lépni egyik oldalról a másikra. Az XP helyett feltették nekem a 98-at, hogy attól majd gyorsabb lesz. Így is történt, csak éppen a firefox nem futott el rajta, így ennek egy kezdetlegesebb változatát kellett telepíteni (2.0.0.20). Tragédiám, hogy ez a változat nem tudja kezelni a gmail-t. Csak a html verziót tölti be (az opera is!!! az explorer pedig egyáltalán nem tölti be a gmail.com oldalt!) És a html verzióban nincsenek színes címkék, nem lehet feladót váltani (több fiókom egybe van irányítva), és ami a legfontosabb, az általad tanácsolt g+l billentyűparancs sem működik. Gondoltam új telepítés, hát újra beállítom a billentyűparancsot, de a html verzióban még Labs sincs.

Szóval mindenkitől, aki csak egy kicsit is megszánja szegény tudatlan fejemet azt kérdem, nincs-e valami beállítási trükkötök, valami letölthető kis segédprogi, vagy bármi, amivel ezt a gépemet rábírhatnánk, hogy kezelje normál nézetben a gmailt.

Előre is köszönöm a figyelmeteket!
Hát a HTML verzióval nem sok mindent lehet kezdeni, ahhoz nincsenek "szuperítások".

Esetleg azt próbáld meg, hogy a "standard" nézet régebbi verziója bejön-e.

Lépj ki a Gmailből, ha benne vagy, és menj erre a belépőoldalra:
mail.google.com/mail/?ui=1

Ha így be tudsz lépni, akkor legalább a küldési opciók meglesznek (küldés más néven). Az extrább dolgokat -- Labs meg színes címkék -- ez sem támogatja.

Ha nem tudsz a fenti címmel belépni, akkor sajnos a HTML-nézetet kell használnod. Sajnos a régi progikra (Firefox 2, Win98) már nem fejlesztik az új cuccokat.
Kedves
-d(-_-)b- !!!

Nagyon köszönöm ezt a segítséget. Erről a linkről belépve egy, a normál verzióra nagyon hasonlító megjelenésű levelezőbe érkeztem. A címkék ismét nagy méretűek és megtaláltam az új címke létrehozásának módját is. Ez már azért előrelépés. Egy laikus kérdés: proxi, cooki, kerio, stb. beállításokkal nem tudunk a problémámon segíteni?
Heló,

A Keriohoz annyit ír a Gmail súgó, hogy
1. a mail.google.com oldalat hozzá kell adni a kivételekhez
2. ki kell lépni a Kerióból és megint elindítani
3. törölni kell a böngésző gyorsítótárát (ctrl-shift-del a Firefoxban)

Ha ez megvan és még így sem jön be a legújabb Gmail-verzió, akkor sajna ez a max, amit a jelenlegi felállásból ki lehet hozni.
@-d(-_-)b-:
Nagyon köszönöm. Meg fogom próbálni. Rendkívül sokat segítettél nekem!
@-d(-_-)b-:

Képzeld, vendégségben beléptem a gmailemre, hát dobtam egy hátast, olyan klassz újítások történtek. Megvalósult, amit korábban itt felvetettem, a címkéknél lenyíló ablakban már nemcsak a kezdőbetűt lehet beírni, folytathatjuk a címkenév beírását, míg megjelenik a listában, amit keresünk. Szóval nagyon klassz.

Amit javasoltál utoljára, megcsináltam a saját gépemen a Kerioval, sajnos nem vezetett eredményre.

Annyit szeretnék még kérdezni, tudja-e valaki, miért jön ki percenként a gmailben, hogy "Ezen az oldalon parancsfájl dolgozik vagy nem válaszol, leállíthatja, vagy folytathatja" és választanom kell 2 katt. közül. Hogyan lehetne ezt megszűntetni?
Igen, sok új dolog lett a Gmailben az utóbbi időben, én is használok jó sokat az új "Labs"-cuccok közül is (Beállítások --> Labs). Persze ezek csak az új verzióban láthatóak.

Ha a Kerio-dolog nem segytett, akkor valszleg jól van beállítva, és a Win98 meg a régi verziójú böngészők miatt van.

A hibaüzenetest nem tudom, nekem nem volt még ilyen.

Próbáld meg, hogy a Gmail címét úgy írod be, amikor be akarsz lépni, hogy a "http" helyett "https"-t írsz -- de ez csak tipp.
-d(-_-)b-

Köszönöm a figyelmedet és segítő szándékodat. Mióta kaptam a belépéshez linket, azóta https-sel léptek be. Szóval tuti, hogy a gépem miatt van ez a sok kellemetlenség:( De hát így marad, míg nem tudok venni egy újat...
Szívesen. Remélem, hamar összejön az új gép.
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy egy körlevelet egyszerre hány címre lehet elküldeni? Ennek megfelelően kell összeállítanom a gmail címlistájában a csoportokat. Nekem most pont aktuális lenne, de nem mindegy, hogy 20 címet vagy 100-at teszek egy csoportba.
Nagyon kérem, ha valaki tudja, írja meg!
S.O.S.

Segítsetek kérlek, mert az idegösszeomlást szélén állok.
Szeretném törölni a gmail-es postafiókomat, de egyszerű HTML nézetben nem látom a teljes kezelői felületet, de nem vagyok hajlandó elhinni, hogy akinek lassú internet kapcsolata van, nem tudja magát törölni.

Kérlek, segítsetek, hogy milyen módon tudok megszabadulni a postafióktól!

Előre is köszönöm.

Azért én átgondolnám, hogy kitörlöm-e a fiókomat, mert akkor elveszik az az emailcím, ugyanis nem lehet újra regisztrálni.

Kitörlés:
beállítások - fiókok - "Google fiók beállításai". Itt nyit egy új ablakot. Abban az ablakban "Termékeim szerkesztése", és "Fiók és minden hozzá kapcsolódó szolgáltatás törlése".

Ez az egészet törli: Gmail, Blogger, Google Docs, Picasa stb. - mindent, amit ezzel a bejelentkezéssel használtál. A törlés után nem lehet visszaállítani.