Milyen legyen a TurulMeme logója?

Alig egy hetes a Google Reader-megosztásokon alapuló magyar startup, máris számos frissítésen van túl. Létezik már tartalomszűrő aloldal és api is. A jobb hasábban pedig láthatóak a friss, eddig még nem ajánlott feedek "Népszerű új oldalak" néven. Külső fejlesztésként pedig Gazs készített egy Wordpress plugint a TurulMeme-hez.

Ami még nincs, az egy klassz logó. Lévén a szájt fejlesztője nem dizájner, és a TurulMeme pusztán lelekesedésből jött létre, hozzátok fordulnánk segítségért. Pontosabban a webdizájner, és a webdizájnra fogékony olvasókhoz.

Készítsetek logótervet, és töltsétek fel ide. (Indafotóra, "turulmeme" címkével.)
A legjobb beérkezett logóterv fog kikerül a TurulMeme fejlécébe.

Az eddig beérkezett munkák:

(Végül pedig egy kis statisztika. Egy hét alatt több mint 300-an csatlakoztak a kezdeményezéshez, és osztják meg a TurulMeme felületén is kedvenc híreiket. Az elmúlt héten egyébként több mint 4700 látogatás volt a szájton. Az Analytics-adatok szerint a 2586 abszolút egyedi látogató összesen 21924 oldalletöltést hozott össze. Átlagban 4,66 az oldalletöltés, látogatásonként.)

Címkék: google reader magyar startup turulmeme
2008.11.24. 10:43. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigászi PR ugrás lesz ebből :D
Lehetne itt a kommentekben tartani egy kis brainstormingot, hogyan lehetne minél több embert rákapatni, mert akkor lenne igazán jó, ha minél több nem-geek hír is lenne rajta.

Geek hírekkel már így is el vagyok látva. :)
@agyvihar Próbálkozik az ember, de amíg a nem-geek felhasználók nem kattannak az újdonságokra - és a GReaderre sem -, addig nehéz lesz érdemi eredményt elérni...
Első körben az is jó lenne, ha azokat a GReader használókat be lehetne vonni, akik nem geek-ek (vannak ilyenek?), és ezért nem olvassák a webisztánt vagyis nem is tudnak arról, hogy van ilyen.
Nem lenne hülyeség angol változatot is csinálni, mert ott sokkal többen használnak greader-t. Konkurálhatna a digg-gel. :)
Köszönöm az első beérkezett tervet!

agyvihar: readburner.com, rssmeme.com

A readburner a múltkor még halottnak tűnt, de most tényleg megy. Cool.
Megnéztem az rssmeme-t, és rájöttem, hogy mi a fő bajom a koncepcióval: csupa olyan hírt látok, amit máshol (pl. a digg-en) már olvastam.

Megint az figyelhető meg, hogy a gazdag gazdagodik, mert ami már bekerült a digg-re, azt share-elik ki mások is, akik olvassák a digg-et, és az így eljut az rssmeme-be is.

Igazán egy olyan oldal lenne jó, ami az általam nem ismert forrásokból ajánlana érdekes dolgokat, mert amiket én is olvasok, ott úgyis belebotlom a hírbe én is.

Persze itt megint az jön a képbe, hogy csupa geek használja ezeket a webes megosztókat, ezért sajnos belterjes az egész.

Talán olyasmi segíthetne valamit, ha ki lehetne szűrni azokat a híreket, amik más megosztókon (amit a user amúgy is követ), már megjelentek.
Ez az oldal olyan mint a turulcsirip, nem?
Lehetne ebben a logóban is egy turul, mint a turulcsiripében.
agyvihar:
Ezt Yahoo Pipesszal könnyen meg lehet csinálni, mármint hogy két feddet úgy egyesítesz, hogy az olyan hírt, ami az egyikben benne van, a másik ne hozza le még egyszer.
agyvihar: Vannak itt nem gíkek. Pl. Én. Bár nem használom a GReadert meg nagyon semmit (only rss) annak ellenére összedobok vmi logót hamár közösségi megmozdulásról van szó. Meg amúgy is méne. :)
KGyST: a Pipes jó ötlet, de a belterjességen sajnos nem segít, és az a nagyobb gond (szerintem legalábbis).

tóbiás: éppen ez az, hogy nem vagy geek, és nem használod a GReader-t, vagyis tőled nem jönnek megosztások, csak geek-ektől, mert nálunk csak ők használnak reader-t.
De azért még ember vagyok remélem. :) Kész a logóterv. Ennyivel tudtam hozzájárúlni a dologhoz. Egyébként napi 8-10 oldalt olvasok RSS-ben. A webisztánra is csak akkor jövök fel a feedről ha jó a Tma vagy sok a komment. Merthogy azt is kijelzi mennyi a hozzászólás egy adott posthoz. Gérídert még nem használtam, dezen dolog kapcsán lehet belekukkantok. :)
Nehéz mit mondanom a lelkesedéseteket látva... Tényleg nagyon köszönöm!

"Igazán egy olyan oldal lenne jó, ami az általam nem ismert forrásokból ajánlana érdekes dolgokat, mert amiket én is olvasok, ott úgyis belebotlom a hírbe én is."

Az oldalom van egy "Népszerű új oldalak" doboz, ami nagyjából pont erre szolgál. Csináltam hozzá most egy saját RSS csatornát is: turulmeme.com/rss.ashx?m=newpop

Használjátok egészséggel!
juj. és amúgy ki és milyen szempontok alapján fog dönteni a végén?
"Az oldalom van egy "Népszerű új oldalak" doboz, ami nagyjából pont erre szolgál."

Ez jól hangzik, de mi a "népszerű" definíciója itt. Amit 2 ember szeret, arra szerintem még nem igazán lehet mondani, hogy népszerű. :D
agyvihar: nem is igazából a népszerűségen van a hangsúly szerintem (nyilván lehet játszani azzal, hogy 2-3-4), hanem a cél az, hogy olyan oldalakat mutassunk be ezen a listán melyeket esetleg kevesen ismernek. Meglepő, de én kb. minden tizediket ismerem a listáról...
Nekem az lenne a gondom(?) Vagy kérdésem, hogy a GReaderben hogyan lehetne egy egész oldalt automatikusan megosztani. PL van x oldal és annak a feedjei automatikusan megosztódnak a Greader publikus oldalamon. Vagy akár több oldallal ugyan ezt eljátszani.
MP33PORTAL : ez miért is lenne jó?
MP33PORTAL:
Beállítások alatt a Folders/Tags-ok bármelyikét teheted publikussá. Beteszel a forrásokra egy ugyanolyan tag-et, és utána ezt a taget osztod.
Azt nem írtátok meddig lehet tölteni a logókat. Most összedobtam kettőt, de ha lesz még pár szabad percem ötletelnék, csak mert ma már nem töltött fel senki.
Zsuzsanna.webdesign: köszi! HH írta kommentben, hogy "egyen elso korben 2 het."
Ja tényleg! A sok barom elsőző miatt az első kommenteken átsiklom. köszi
Agyvihar, vannak nem-geekek, akik használnak GReadert és részlegesen olvassák a webisztánt (mert egészlegesen magas lenne nekik:D), és az a bánatuk, hogy az ismerőseik hiába olvasnak blogokat meg efféléket és hiába gmailesek is hozzá, nem használják a GReadert, mert csak kipróbálás után látnák, hogy jó, de ki meg nem próbálják, mermosmér.
Turulmemere en is rakattantam, ha eppen van szabad percem, azt olvasgatom, de greadert en se hasznalok :)
"Agyvihar, vannak nem-geekek, akik használnak GReadert "

Nagyszerű. Remélem ők már minden regisztráltak a turulmeme-n.

Minél több nem geek-et oda! :)
Két ötletem lenne:
1.: A logóban (ha Benedek nem bánja) használjuk fel a turulcsiripes ikont, vagy a logós madarat, vagy legyen valami utalás, kötődés vele.

2.: Szerintem egy ilyen rendszerrel az a baj, hogy a sokak által látogatott oldalak, és olvasott témák általában mindenkihez eljutnak, így igazából az eredeti célt a rendszer kifordításával lehet elérni. magyarul lehetne egy gombot csinálni, ami a sorrendet-értékelést megfordítja, és aszerint listáz.
Pairg: egyelőre a szűrőgép próbálja ezt a funkciót betölteni.