Túléli-e a válságot a Google Reader?

Steve Rubelnek igaza van. Egyrészt a Google (nagyon helyesen) soha nem hezitált sokat, ha egy, az elvárások alatt teljesítő szolgáltatásának bezárása volt terítéken. Másrészt pedig nyilván egy webes szolgáltatás sikere (főként a Google-modellben) nagyban függ attól, hogy mennyi hirdetési bevételt képes termelni.

Úgyhogy joggal merül fel a kérdés, hogy miért ne zárnák be a Readert, hiszen ez az a Google-szolgáltatás, melyben egyetlen hirdetési felület sincsen. És egy olyan gazdasági környezetben, amiben manapság élünk, egy ilyen szolgáltatásnak nincs túl nagy jövője. Főként azért sem, mert a Reader még Google-mércével mérve is szigorúan a geekeknek szóló szolgáltatás. Ergo nem számíthat mindent elsöprő növekedésre.

Talán abban is igaza lehet Rubelnek, hogy ha nem is zárja be a Google a Readert, valószínűleg nagyobb átalakítások előtt áll a szolgáltatás. Valamiképpen be kell vezetniük a hirdetéseket. (Esetleg - teszem hozzá - mélyebben integrálni a mostanában elég jól teljesítő Gmail interfészébe.)

Kereken egy hét múlva jelenti majd a Google a negyedik negyedéves eredményeit. Valószínűleg ezt sokan izgatottabban várják, mint Obama beiktatási ceremóniáját.

A Reader-felhasználókat kicsit talán megnyugtatja, hogy Rubel postját követően a kérdésre, miszerint a Reader lesz-e a következő szolgáltatás, ami megy a levesbe, a Google programozásért felelős alelnöke, Jeff Huber a Twitteren úgy reagált, hogy "No. :-)"
 

Címkék: google google reader válság
2009.01.15. 12:48. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ehh, pedig most is a readerből jövök...
szintén readerből :) nagyon sajnálnám, ha eltűnne, ezt a google szolgáltatást használom a legtöbbet, pedig nem is vagyok geek...
szintén Readerből :) Nem fogják bezárni,mert jó.
Nehogymá ne tudjanak odatenni minden item végére egy egysoros fizetett linket, ami rímel a szövegre!

(Ha már: szintén onnan.)
hirlapom.hu-ról :D
Egyébként a readerben vannak jó ötletek, de néha amikor arra gondolok, hogy egy Google van mögötte akkor kicsit kevésnek érzem.
a reader bezarasaval pofonvagnak a legertekesebb early adopter/fanboy felhasznaloikat, ez kizart dolog. nem is kell kozvetlenul penzt csinalni belole, szerintem egy kategoriaba sorolhato a google doodlekkel, techtalkssal, meg aprilis 1. poenokkal - rafinalt pr huzas.
Én is readerezek , ha bezárják,találok mást...
Nekem most is (szinte) tokeletes. Amiota fent van better greader plugin es a neki koszonhetoen preview opcio egy tabon belul meg tudom nezni az osszes engem erdeklo sitetot.
A hirdetési felületet most kezdte el kialakítani ide a google. Azt hiszem körülbelül fél éve, de tuti hogy 2008ban vezették be az adsense for feeds-et, ami értelemszerűen a feed végére nyom egy sima google szalaghirdetést a cikkel kapcsolatban, még nem is zavaró sőt meg is néztem, mert már egy-két feedben meg is jelent.

(amúgy szintén reader ha valakinek még nem derült ki :) )
@shaman87: szerintem a feedburneres cuccra gondolsz.
Nehéz szívvel válnék meg tőle, de ha nem lesz, még mindig van offline a Liferea.
Ne ba***atok már fel kereken 2 db napja hagytam ott a Netvibes-t a Reader-ért !!!!! Megjegyzem előbbi teljesen bekattant, rosszul működő widgetek, lassúság (merthátugye mindent be kell tölteni) és összekevert lapfülek (!!!) Elég WTF-érzés volt és háromszori visszaalakítás utáni kuszaságot látva azt mondtam, hogy akkor már Reader.

Ami tökjó, mert Greasmonkey-val be lehet tolni Gmail felületbe. Az ember pedig boldog. :)
Szerintem nagyon egyszerűen tudnák növekedtetni, vagy mi. Csak össze kellene olvasztaniuk - végre - a levelezőjükkel. Szerintem nagyon sok olyan felhasználó van a Google Mail-nél, akik nem használják a Readert, de kis rábeszéléssel meggyőzhetőek lennének ezen állapot tarthatatlanságáról. Csak meg kell nekik mutatni működés közben, hogy NI!, így is lehet.
A bejegyzésben érdemes lett volna feltenned a kérdést az olvasóknak, hogy a megmaradás érdekében elfogadnák-e, hogy reklámok kerüljenek a Reader-be.

Akár úgy, hogy reklámcsík kerül az olvasó tetejére, akár úgy, hogy az itemek végére illeszt reklámot, vagy úgy, hogy reklám itemeket szúr bele a feed-ekbe.

Melyik reklámozási forma lenne az, ami még nem lenne zavaró a használatban?
Nem tudom mekkora költség fenntartani és mekkora fejleszteni. Mielőtt bezárnák, szerintem biztos, hogy előbb a fejlesztésből fognak visszavenni, hiszen a Reader már a mostani állapotában is bőven jól használható.

Az RSS meg még mindig nem terjedt el, ez igaz.
Én nemrég óta használom a Readert, de teljesen rákattantam, úgyhogy én is remélem, hogy megmarad.
szintén reader... és szerintem kár lenne összemosni gmail-el mert akkor már ott vannak a levelezőklienesek amiben eddig is lehetett használni az rss-t de ezután se kellenek mert nem összetartozó dolgok szvsz... feedek alatti hirdetések eddig is voltak(tudom nem google kivéve a feedburneres cuccok) csakhát ugye adblock...
+1

A GReader jó, és a feedes piac még robbanás előtt van, mivel a júzerek elég komoly része nem is tudja, hogy mi az a narancssárga ikon a címsorban...
@PozAko: az a baj, hogy vannak, akik bár tudják -mert kb. hittérítő módjára próbálom rábeszélni őket - sőt egy darabig használták, egyszerűen leszoknak róla, mármint a feedolvasásról.

lehet, hogy ezért soha nem is fog igazán elterjedni.
tevedes h a google reader hasznalatahoz tudni kell h mi az a feed. a feedfeliratkozasnal meg lehet adni az adott oldal sima url-jet is, a reader megkeresi a moge bujt feedet magatol.
@hírbehozó: aki nem tudja, hogy mi az a feed, az vajon mit keres a google reader feedfeliratkozáős oldalánál?
Párhuzamosan használok Netvibest/Readert.

Szerintem mindkettő szar, kb. öt éves szemléletet tükröznek. Jó feedolvasó (közepes se) nincsen, azaz csereszabatosak.

A hirdetések kihagyása biztos csak tévedés volt, remélhetőleg a feedekbe lesznek, külön itemként betéve, az lenne logikus, bár a gmailhez hasonó, felületen megjelenített sem teljesen elkézelhetetlen.
No ne feledkezzünk meg azon startupokkal amelyek pont a readerre támaszkodnak.
Na azokon lehet hirdetési felülete a google-nak dögivel.

igen, readerből :)
Sajnálnám, ha bezárnák.
Én is onnan :)
ki nem fingja le, ha reklámos lesz vagy megszűnik, majd kijönnek a geekek majd valamivel helyette, mert már úgyis tudják mi kell egy online rss readerbe...
"share-a" hh, ez kurvajó, azóta ezen röhögök :D
@hírbehozó: nem, nem a feedburnerre gondolok. Egy ideje használom az adsense-et és ez nem olyan rég jelent meg benne. Képet check! :)

img232.imageshack.us/img232/6071/adsensezt9.jpg
@shaman87: dehogynem. a feedburnert felvasarolta a google, es ez, amit latsz az adsense-ben maga a feedburner technologiaja.
@hírbehozó: oh, igazad van, csak valahogy kiment a fejemből ez a dolog :S lehet, hogy azért, mert korábban nem ismertem a feedburnert :) Bocs az akadékoskodásért :S
Konkrétan egyszersem használtam még a readert úgy, hogy ott böngésztem volna a feedek kozott.

Operában van alapból feedolvasó, nekem ez tokéletes. :D
én is Google Reader használok és szerintem nagyon jó. Maradjon!
Az internetes weboldal látogatásaim 90%-át GReaderen keresztül végzem. Ha bezárnák teljesen meg kellene változtatnom a szokásaim...akkor már inkább a reklám
a cikkbol tudtam meg hogy geek vok ;) hat ha bezarjak vagy reklamok lesznek enis belovok vmi operat/thunderbirdet(?) vagy hasonlot ;)