Elsősorban a 18-25 éves magyar nők kedvence a Facebook

Jó egy év telt el a nagy Facebook svindli óta, és az akkori közel húszezres magyar Facebook-közösségből mostanra több mint 66 ezres lett. Persze ez az adat csak a Hungary network tagjait mutatja, úgyhogy nézzünk is egy relevánsabb statisztikát...

Az AllFacebook demográfiai statisztikája szerint idén januárra 93 ezer fölé emelkedett az aktív magyar felhasználók száma:

Vagyis közel 30 ezer magyar nem tagja a Hungary networknek. Az ábra másik érdekessége, hogy jóval több a nő, mint a férfi felhasználó. Úgyhogy most nézzük is meg ezt a két csoportot korosztályok szerint:

Jól látható az ábrából, hogy a nők közül elsősorban a 18-25 évesek látogatják a szájtot. A férfiaknál szintén ez a korcsoport vezet, és itt nagyobb arányban képviselteti magát a 26-34 éves korosztály is.

A mért 93 ezres aktív magyar felhasználói táborból tehát 53 ezer nő, s közülük kb. 30 ezren 18-25 év közöttiek. Egyszerűbben szólva: minden harmadik magyar facebookos 18-25 év közötti nő. Vagyis a magyar hirdetőnek ezt a korosztályt érdemes a leginkább becéloznia a Facebook targetált hirdetési rendszerében.

A Szonda/Gemius mérése szerint tavaly ilyenkor még csupán 60 ezer körüli magyar látogató volt havonta a Facebookon. Mostanra viszont már 133 ezer, legalábbis a Gemius novemberi statja szerint (thx, fruzs). A Google Trends szerint egy év alatt megkétszereződött a Magyarországról érkező napi egyedi látogatószám.

Vagyis mindhárom mérés nagyjából ugyanazt a tendenciát és számokat mutatja: egy év alatt körülbelül a duplájára nőtt, így mára körülbelül százezres a Facebook magyar közössége.

Címkék: stat magyar social network facebook
2009.01.22. 11:49. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Facebook-nak akkor van az esélye leginkább áttörésre nálunk, ha odamegy egy user, és a Google-hez hasonlóan alapból egy magyar bejelentkező oldallal találja magát szembe, illetve odabent sem lát angol feliratokat.

Aki nem tud angolul, arra riasztóan hatnak az érthetetlen üzenetek.

Nem vagyok Facebook-on, ezért nem tudom, hogy a fordítás már elérte ezt a szintet, hogy az alapfunkciók mind egy szálig le vannnak fordítva?
teljesen elvezheto mar a facebook ... s nemsokara leiratkozom minden mas ilyen oldalrol, s a facebook lesz az egyetlen nyero. torlom magam az iwiw rol is :D
Az Iwiw már 1,5 éve csak haldoklik, tele van hibákkal, logikus volt a Facebook térhódítása (a magyar közösség felé is)
@hírbehozó: Szuper. Akkor lehet, hogy indítani kellene egy kampányt, hogy minden mostani facebook-os hívja meg minél több ismerősét.

Persze erre lehetne mondani, hogy inkább támogassuk a magyar fejlesztést (iwiw), mint a külföldit, még akkor is, ha a magyar nem olyan jó.

Kb. úgy, ahogy másban is sokat propagalják manapság, hogy magyar terméket vegyünk külföldi helyett.
LOL hogy haldokolna már az Iwiw? Gyakorlatilag az összes magyar internetező regisztrálva van, most jönnek az alkalmazások, nagyon sokan használják minden nap.

Iwiwet sokkal többet használom, mivel ott vannak fent az ismerőseim.

Egyébként hasznos volt a cikk, pont ilyen statisztikát kerestem.

@agyvihar: en azert az iwiw miniappokat nem becsulnem le. meg az 1M+ aktiv juzert sem.
Arra leszek kíváncsi, hogy mikor áll elő valaki olyannal, hogy az adataimat megadom egy backend szolgáltatónak (amilyenből több is lehet), és után beállítom ott, hogy milyen frontend szolgáltatóknak engedélyezem a hozzáférést.

A backend szolgáltató tárol minden alap adatot (contact adatok, minden), és én ezeket az adatokat bármelyik frontenden használhatom.

Pl. engedélyezem, hogy a facebook és az iwiw kiolvashatja az adataimat (de nem tárolhatja, legfeljebb, amíg engedélyzem), és után bármelyik socialnet-et használhatom szocializálódásra, amelyiket engedélyeztem.

Ez főleg a usernek lenne jó persze, hogy nem kellene adatokat megadni, ismerősöket felvenni minden új helyen, míg a szolgáltatók inkább arra hajtanak, hogy csak náluk legyünk.
Ezt úgy hívják, hogy FaceBook connect:)
@agyvihar: Pedig a magyar termékek igenis a leggyakrabban ütik a silány minőségű importot. Gondolj bele, hogy miből lehet az a krumpli vagy hagyma, ha a világ másik végén megtermelik, idehozzák, és még olcsóbb is. A jó minőségű áruinkat meg így nem lehet eladni, viszik külföldre, érdekes, hogy nekik megfelel.

A másik dolog pedig, hogy nem csak azért célszerű magyar terméket venni, mert az jobb, hanem mert ezzel támogatod a magyar gazdaságot, rajta keresztül pedig a saját jövődet építed (vagy legalább nem rombolod).

Bocs az OFF-ért.
@hitvantanyitto.blog.hu: hátja, amióta nincs Subba szív iwiw, nincs értelme :)
@agyvihar:
én szeretem a magyar termékeket, de szart azért nem fogok fogyasztani, mert magyar. Az iwiw méretéhez képest iszonyú siralmas állapotban van.
@nagy1: bocs az iwiw használásával a deutsche telekomot támogatod. A facebooknak csak egy hátránya van, hogy nagyon silány a keresője. Teljesen megdöbbentem rajta, hogy funkcionalitásában az iwiw gazdagabb, igaz úgy kerreg, mint aki azonnali halálára készül. Én nem sajnálom az iwiw-et ha rossz, akkor minek életben tartani. Kb. szerintem egyébként az lesz a sorsa, mint a freemailnek a gmail mellett. Fogják használni, de az új felhasználók már a facebookra fognak áramlani
@nagy1: "Pedig a magyar termékek igenis a leggyakrabban ütik a silány minőségű importot"

Nem erről az esetről volt szó, hanem arról, amikor egy magyar termék valamivel gyengébb, mint a külföldi vetélytárs, és valaki mégis azt veszi abból a megfontolásból, hogy azzal a hazai termelőnek juttat pénzt, és így közvetve a vásárló is jól jár, mert a pénz az országban marad.

Ezt a fajta hozzáállást alkalmaztam a facebook-iwiw használatra. Nem biztos, hogy találó, mert mint mások is írták, az iwiw tulajdonosa sem magyar (deutsche telekom?).
"A Facebook-nak akkor van az esélye leginkább áttörésre nálunk, ha odamegy egy user, és a Google-hez hasonlóan alapból egy magyar bejelentkező oldallal találja magát szembe, illetve odabent sem lát angol feliratokat."

Ez már megvalósult.
@agyvihar:
így van a pénz Németországba áramlik, vagyis ha igazán konkrét akarok lenni a világ összes országába (így kicsit Magyarországra is), ahol Deutsche Telekom részvényesek csücsülnek. Bár, ha jól tudom a német állam a többségi tulajdonos. Az iwiw a t-comé, a t-com meg a deutsche-é, persze részben vannak magyar telekom részvényesek is, de azok meg lehet, hogy valami arab sejkek. Szóval itt előjön ez a magyar termék, magyar haza. A legtöbbször magyar terméknek titulált dolog profitja nem magyar kézbe megy. Legfeljebb magyar állásokat támogatsz, de azon meg elgondolkoznék, hogy az iwiw pár programozón és marketingesen kívül hány hazafinak adott állást:)
hirdetek jó ideje a facebookon, tragédia: a view az egekben, a CT inszignifikánsan alacsony; a google meg hozza a stabil 8-10%-ot. nem tudom miből fog a facebook hosszú távon megélni, de hirdetésből biztos nem.
Szerintem a tendenciák:
Az iwiw látogatottsága félévente 10-20%-al csökken, a facebooké félévente 50-70%-al nő.

Én kb 100 ismerősömet szoktattam le iwiw-ről, törölték is magukat. Megértették, hogy ott nincs módjuk védeni a személyes adataikat (pl én nem szeretném, hogy a távoli rokonok nézegessék az ismerőseim listáját. A facebookon be tudom állítani, az iwiwen nem. Zavart. Töröltem magam.)
LEGYEN FACEBOOK KAMPÁNY!

én utálom a wiwt...
facebook: magyar is van, szép, okos, egy csomó mindent tud amit ez a hu termék nem.

játszok egy flases játékot és kiírja az adatlapomra egy gomb nyomással

youtobon nézett video is megjelenhet,

Címlista alapú ismerőskeresés

már most vannak alkalmazások

beépített chat

és ez most csak ami eszembe jut

@Rung András: a bevétel 20%-a a tulajdonosé profit címén. a 80%-a a dolgozók bére, az infrastruktúra költségei, az adók. ezt a 80%-ot az iwiwnél itthon költöd, magyar origo-sok kapnak belőle fizetést, magyar áramszolgáltató kapja a díjat (ennek 80%-a is magyar munkás bére), magyar hardveres bolt kapja a lovét a gépek kisker árréséből, magyar bútorcég szerez bevételt irodabútórból, Magyarország kapja utána az adót. a Facebooknál a 80% is az USA-ba megy.

amit te lekicsinyelsz, az a 80%, amit felnagyítasz, az a 20%. a Facebook kampány szegényíti Mo-t.

a poszthoz: magyarán a fiatalok, akik először regisztrálnak, mert lemaradtak az iwiw-ről 4 éve, azok már mennek Facebookra (is?).
@is:
nem hiszem,hogy az iwiw olyan sok családnak tenne kenyeret az asztalra, viszont miatta több millió felhasználó kap csökkent értékű szolgáltatást.

Másrészt a protekcionizmus megvitatása messzire vezet. Én úgy gondolom, hogy babusgatni messze a nyugati sztenderdtől elmaradó, jelentős fejlődést felmutatni képtelen vállalkozásokat nem célszerű. Rossz példát mutat, az az üzenete, hogy elég, ha magyar vagy, nem kell jót csinálnod mi támogatunk. Én úgy gondolom, ha valami csak kicsit rosszabb, vagy színvonalban ugyanolyan, mint a külföldi, akkor szép dolog a magyar favorizálni, de megvan ennek is a határa. Másrészt sosem tudhatod pontosan mi is az igazán magyar, hova megy a pénz. Ha megtudnád, hogy mondjuk az iwiw-et már 2 éve indiai programozó fejlesztik, akkor inkább a facebook lenne a jó?
na ez kész...

off
személy szerint én nem ösztönöznék senkit arra, hogy rosszabb terméket állítson elő, mert majd megveszik, hogy úgyis magyar(aki neadjisten úgy gondolja, hogy ez a jólétünket növeli, annak ajánlom azt a nagy piros krugman könyvet, amit magyarul is lehet kapni)

on
bár a faceobboknak van magyar fordítása, nekem pl egy magyar ismerősöm sem használja.. és én os kifejezetten szeretek úgy nyelvet tanulni, hogy mindent külföldire állítgatok, épp ezért nem is értettem, hogy miért ír mostantól a fb magyarul levelet(miközben a kezelőfelületet hagytam angolnak)