Volt tegnap ez a Web 2.0 Symposium nevű rendezvény. Az egyik kerekasztal-beszélgetésben a három nagyon online médiaszereplő (Index, Origo, Sanoma) és a - nagy online hirdetőnek számító - Porsche Hungária képviselője beszélgetett arról, hogy milyen hatása van a gazdasági válságnak a magyar internetpiacra. A beszélgetés kicsengése az volt, hogy a válságot a nagyok túl fogják élni nagyobb megrázkódtatások nélkül. Szájtokat, szolgáltatásokat nem zárnak be, max "kisebb fícsöröket". A kicsit viszont komoly bajban lehetnek, hiszen a válság hullámai könnyedén felboríthatja csónakjaikat. A nagy óceánjárók viszont stabilak maradnak.
A kerekasztal-beszélgetésről a Kreatív Online írt cikket. A Blogter Kft. vezetője, Miskolczy Csaba pedig ma reggel "A mamutok kihalnak ugye? Avagy az internetes középmezőny megerősödése" címmel közölt egy meglehetősen terjengős nyílt levelet, melyben többek között az áll, hogy "megdöbbentő az ilyen strucc-politika nyíltszíni hangoztatása, pláne egy olyan friss médiaszektorban, amely számára a dinamizmus, progresszivitás lételem."
Miskolczy szerint "az alternatív médiatermékek, példuál Google bevételekből élő közepes site-ok erősödése a nézőközönség szórását, és a nézők elvonását jelenti más formátumok felé. Ezt a folyamatot erősíti a nemzetközi nagyportálok (pl. Youtube, Facebook) elszívó ereje is. Ez mind a triumvirátus [értsd: Index, Origo, Sanoma] hatókörében álló médiatermékektől történő olvasóelvonást eredményezheti. Utóbbi következménye pedig a korábbi években a zömében a triumvirátushoz befolyó hirdetési pénzek komoly újraelosztását fogja jelenteni." A Blogter vezetője tehát egy erősödő piaci középmezőnyt vizionál. A nagyok viszont éppen ellenkezőleg.
A helyzet nyilván nem fekete vagy fehér. A válság, főként a világválság pont olyan, mint az időjárás. Nehéz megjósolni, főként középtávon, hogy hogyan alakul, kire milyen hatással lesz. Egy biztos: az időjósok többsége borult időre számít. Már csak azt lenne jó tudni, hogy csupán szeles-esős lesz egy darabig, vagy esetleg nagyobb viharok is kialakulhatnak egyes tájegységek felett.
Amúgy a kerekasztal-beszélgetés számomra az derült ki, hogy az olyan nagy online hirdetők, mint amilyen a Porsche Hungária, arra számítanak, hogy a magyar online piac a közeljövőben valódi tömegmédiummá válik. Az azonban látható, hogy a válság okozta hullámveréseket nem mindenki éli meg ugyanúgy. Persze egy válságnak csak relatív nyertesei lehetnek. Ugyanakkor a relatív előny nagyon jól jöhet egy válság utáni új világban.
Kérdés, kik lesznek ezek a relatív nyertesek.
Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.03.04. 12:32:06
Az online média torta most még gyorsan növekszik! Most még mindenki a kicsik, a közepesek és a nagyok is könnyedén növekedhetnek.
Pár év múlva (ki tudja mikor), amikor már szinte csak egymástól vonnak majd el látogatót a site-ok, gyengülni fognak nagyok, és erősödni a közepesek, a kicsi meg kihalnak.
Ez az online média piac evolúciós útja, szerintem.
◄ViZion 2009.03.04. 13:08:05
◄ViZion 2009.03.04. 13:10:42
"Pár év múlva (ki tudja mikor), amikor már szinte csak egymástól vonnak majd el látogatót a site-ok, gyengülni fognak nagyok, és erősödni a közepesek, a kicsi meg kihalnak.
Ez az online média piac evolúciós útja, szerintem."
Nem pár év múlva, hanem 1-2 éven belül, és szerintem erősödni fognak a nagyok (meert komplexebb szolgáltatást tudnak nyújtani, és képesek fejleszteni, fejlődni), a közepesek egy része erősödik, a többi leszakad, és eltűnik.
Longhand · http://longhand.hu 2009.03.04. 13:28:50
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.03.04. 13:45:34
Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.03.04. 14:13:43
Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.03.04. 14:16:27
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.03.04. 14:56:18
De hat ebben semmi ujdonsag nincs, valsag nelkul is tudtuk, hogy a tuti nyugdijas allas az valami jo nagy multi megfeleloen kis cubicle-jehez kotodik inkabb, mint a kisebb agilis cegekhez :). A valsag jol meg fogja szorni a kis es kozepes cegeket a weben is. A kis cegek versenyelonye, vagyis hogy rugalmasabban alkalmazkodnak az uj igenyekhez, az ilyen szituban valoszinuleg kevesbe jatszik, hiszen pont a kereslet tunik el.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2009.03.04. 14:58:14
2. Engem a szimpóziumon meglepett az a teljes konzervnativitás és naivitás, amit ott tapasztaltam. A zoom.hu-s előadáson arról beszéltek, hogy érdemes nagy hírgyűjtő szájtokat csinálni, mert nem kell pénzt költeni az újságíróra, de elfelejtették mondani, hogy a tartalom jó mixelése, osztályozása ugyanolyan, ha nem összetettebb munka, mint az újságírás. Tennivaló van ott is, csak ezt még nem ismerték fel. (Arról most nem is beszélünk, hogy ennek a témának a nagy talánya az, hogy két, ugyanarról szóló cikkből hogyan tud valaki vagy valami egy olyan összefoglalót csinálni, hogy abban az az info is megjelenjen, ami az egyikből kimaradt, de a másikban megvan. Hogy a teljes tudáshoz ne kelljen öt, kb. ugyanolyan cikket ötször elolvasni, csak egyet.)
Tipikus: volt egy előadás, asszem Show me Your money címen, ahol az volt a fő érv, hogy a netet A kategóriás városiak fogyasztják, és nem a TV-be kell a zsét pumpálni, hanem a netbe. Azt elfelejtették megemlíteni, hogy pont Magyarországon van egy olyan gerontokrata elit, az 50-60 évesek, akik tele vannak zsével, de gépet még messziről sem láttak, és attól félek, nem is fognak. Baj az is, hogy ez van, de az is, hogy ezzel valaki, szakmabeli, ne legyen tisztában.
Nem tudtam eldönteni, hogy ez egy felvett kényszeroptimista attitűd, vagy valaki tényleg elhiszi, hogy ez az ország nem különbözik érdemben pl. Svédországtól, és mindent át lehet egy az egyben venni onnan.
◄ViZion 2009.03.04. 16:10:30
"az 50-60 évesek, akik tele vannak zsével, de gépet még messziről sem láttak, és attól félek, nem is fognak."
annyit tennék hozzá, hogy -relative- népszerű újságnál csodálkoznak a mérsékelt (ok, inkább minimális) online forgalmon... Nem hiszik el, h a 35-40+ korosztály másként néz a netre, és akkor sem ül gép elé, ha a cikk ott fejeződik be.
A cikkek nagyrésze főleg a 35+ korosztálynak szól, de sajnos ők adják a netezők kissebb %-át...
is 2009.03.04. 16:23:12
is 2009.03.04. 16:58:32
Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.03.04. 17:06:20
onlinemarketing.blog.hu/2009/03/04/
Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.03.04. 17:19:05
cli.gs/mamutok-kihalnak
wiener 2009.03.04. 23:21:06
a hirdetes alapu mukodes napjai meg vannak szamlalva