Hamarosan kipipálja a bétateszt szakaszt az egyik legígéretesebbnek tartott magyar startup. Mint tudjátok, a Prezi.com a nemrégiben kapott 160 ezer dolláros induló tőkével indul neki a világ meghódításának.
Mielőtt belekezdenének a srácok a pénzégetésbe és a nemzetközi piac, valamint a PowerPoint bedarálásába, bulit szerveznek április 9-én, este 7 órától, itt. Mindössze 160 ember fér be a Triplába, úgyhogy aki mindenképpen szeretne ott lenni, az ezt az oldalt figyelje. A partyn a Prezi.com komplett nyolc fős legénysége jelen lesz. Úgyhogy lehet faggatni a fejlesztőket, projektvezetőt a technológiáról, megvalósításról, üzleti elképzelésekről, jövőképről, PowerPointról, álláslehetőségekről.
A prezisektől kaptunk 3 jegyet, amit most jól ki is sorsolunk. A feladat: küldjétek el mailben (webisztan at gmail) vagy kommentezzétek be az általatok legérdekesebbnek, legötletesebbnek, stb tartott (nem csak prezicomos) prezentációt. Szóval ha láttatok bármilyen prezit mostanában, ami felkeltette a figyelmeteket, dobjátok át, és nyerjetek jegyet. Beküldési határidő: április 2-a, csütörtök.
~web1 (törölt) 2009.03.31. 12:11:07
ezzel együtt a gondolatok rendezésére egyénnek a papír, ceruza, társaságnak a tábla, toll még mindig jóval hatékonyabbnak tűnik, mint ez a prezi.
és amikor összeállt a kép, akkor abból egy szigorú, szikár dokumentumot kell készíteni, a vázlat a prezentáció. ez messze messze hatékonyabb, mint a hókuszpók.
ez a prezi például arra jó, hogy egy család megtervezze, és később bemutassa a nyaralást, vagy ilyesmi. és akkor lazán összeállítanak egy tervet. meg persze a hülyebölcsészeknek, akik ott tolonganak majd a partin. a márketingesek nyilván imádják ezt. de különben cégeknek nem való.
a prezi igazi piaca szerintem a(z amerikai) háztartás. biztos ilyen filmeket csinálnék, hogy nesze állítsd össze mi mennyibe kerül, hogyan tervezed meg a szabadságodat, milyen ágas bogas a családod, szóval a tipikus amerikai háztartásra kell lőni szerintem. én mondom buga józsi.
tiborq 2009.03.31. 12:11:30
~web1 (törölt) 2009.03.31. 12:18:07
az előadás szólt is valamiről, volt benne saját kútfő, vagy összeollóztál valamit, amit százan ezerszer elmondtak már, és azzal akartál kitűnni a tömegből, hogy a te bemutatódban több volt (a lineáris) transzformáció.
a komoly prezentációkat whiteboardon készítik elő, és közönséges szövegszerkesztővel írják meg. nem kell hozzá hókuszpók.
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.03.31. 12:18:52
És a gondolatok tárolására esetleg?
Van egy óriási felület, amire felvehetsz koncepciókat, összegyűjtött infókat, linkeket, grafikákat, és az egész olyan, mint egy óriási rajzlap. Egy helyen van minden, és éppen azzal a részlettel foglalkozol, amin éppen dolgozni akarsz.
Erre már manapság is sokan használnak mindmap eszközöket, pl. a freemind-ot.
Nem tudom a prezi mennyire lenne alkalmas erre. A minimum az valami keresési lehetőség lenne, hogy a kívánt részlethez ne csak scrollozással juthassak el, hanem egy kulcsszót beírva egyből lehessek a rajzlapon.
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.03.31. 12:20:30
kisbetus 2009.03.31. 12:25:18
az igazi előadásokat egyébként is barlang falára írják bölényvérrel
tiborq 2009.03.31. 12:34:07
Kicsit Bob · http://anyamnak.blog.hu/ 2009.03.31. 12:35:21
Dick Hardt - Identity 2.0: www.identity20.com/media/ETECH_2006/
Doug Zongker: Chicken
www.youtube.com/watch?v=yL_-1d9OSdk
~web1 (törölt) 2009.03.31. 12:35:29
és amikor tudod, vagy tudjuk, hogy mivel van kapcsolatban, mi miután következik, látjuk a szerkezetet, akkor abból csinálni kell egy lineáris dokumentumot, amit majd függőlegesen végigolvas valaki, vagy egy előadáson a vázlatot vízszintesen végignézik azt. nem kell ehhez semmiféle mindmapping szoftver. szerintem.
viszont egy családnak baromi jó, ha egy utazást kell megtervezni, akkor ott nem egy stratégiai célt kell elérni, hanem mondjuk egy vidámparkot, de azt is kell tervezni, azt is be lehet bemutatni, hogy is jutunk el oda. erre jó a prezi. szerintem.
de ha márketinges lennék, mint kádár jános, akkor azt mondanám: erre is.
KoBa(k) · http://kobak.netpok.hu 2009.03.31. 12:44:25
~web1 (törölt) 2009.03.31. 13:06:15
szerintem ha egy előadás sikeres, akkor prezi nélkül is az. mire jó, hogy a tartalom össze vissza pörög, forog?
szerintem két dolog keveredik itt. az egyik, hogy előkészítési fázisban a gondolatok összevisszák, és ahhoz kell valami mindmapping eszköz. és szerintem ehhez a hagyományos eszközök tökéletesek. akár még egy írásvetítő is, ha mondjuk a főnök felülről irányít, vagy a tábla a legjobb a csapatmunkához. bárki kimehet, rajzolhat, törölhet, stb.
szerintem előadást akkor érdemes tartani, amikor a koncepciók nyíltak, egyenesek, világosak. a preziben pont az a becsapós, hogy arra sarkall, hogy összevissza preziket csinálj, mert az milyen kúl.
---
viszont a nyaralás a prezi nélkül szerintem elképzelhetetlen. ha a gyerek azt mondja, apa menjünk fel arra a hegyre, akkor felmegyünk. és berajzoljuk a prezibe, hogy felmentünk. és nagyon klasz lesz majd ezt megmutatni a nagyinak. szerintem ez ilyesmire jó.
de ezt csak azért mondom, mert szurkolok kicsenes srácoknak.
fraki 2009.03.31. 13:43:27
Mi ez a szar? Gát György-féle kisvukos amatörizmus. Semmit nem lehet érteni a pixeles videón, csak összevissza forgatnak két képet. Információtartalma pedig 0.
tomi888 2009.03.31. 13:49:01
A PowerPoint professzionális és standard.
Lehet, hogy egy-két alkalmazással lehet szép hatásokat elérni, de a PowerPoint összetettségének és használhatóságának egyik próbálkozás sem fog soha a nyomába érni.
Ettől függetlenül jó a Prezi.com, lehet vele pár poén prezentációt csinálni. Ennyi.
fraki 2009.03.31. 13:58:27
E téren a powerpoint a microsoft tipikus betegségét mutatja, ízléstelen. Felhasználófüggő persze, de nem véletlen, hogy powerpoint alól szinte kizárólag ízléstelen animációk kerülnek ki. Fölösleges egy szoftverbe ízléstelen, nem elég kifinomult átmenet-effektusokat beletenni, vagy csinálják meg, dolgozzák ki szépre az effektust.
Most próbálgatom a keynote-ot, ígéretesnek tűnik a videók alapján.
morpet1 2009.03.31. 14:14:13
1. A fejben már kész a mondanivaló és a mutatnivaló (ha nincs, akkor ötletelni jó a mindmapping, vagy ha nem egy központi elem van, hanem bonyolultabb összefüggések, marad a rajzlap).
2. A bemutató feltétlen igényli, hogy lássuk a mondanivaló közötti összefüggéseket, eltávolodhassunk az éppen tárgyalt témától, vagy ráközelíthessünk valamire. Ha a mondanivaló fóliaszerű, soros, és egy navbarral követhető, akkor tökéletesen elégséges a PowerPoint.
Itt van egy példa: prezi.com/14968/ -ez csak egy teszt előadás igazából, bár ténylegesen elhangzott, és határeset, mert 1-2 közbenső diával, ami az összefüggéseket mutatja, simán (egyszerűbben) összerakható lett volna PowerPointban.
Akik pedig fent gondolatok rendezésére vagy pl. utazással kapcsolatos tervezésre használnának valamit, de a mindmanager szoftvereket rugalmatlannak találják, azoknak ajánlható a The Brain ez kifejezetten erre való, van benne keresés stb.
tomi888 2009.03.31. 14:36:39
Aki meg mégis egy villogó-forgó-mozgó...stb prezit szeretne, annak hajrá, kipróbálhatja az alternatív megoldásokat is.
oneil1st 2009.03.31. 14:58:41
KoBa(k) · http://kobak.netpok.hu 2009.03.31. 16:02:14
Amelyik előadásnál erre nincs szükség, ott persze nincs semmi értelme lineáris slide-okat készíteni Preziben Power Point helyett.
fromdtod 2009.03.31. 16:22:42
Számomra nagyon jó meglepetés votl a prezi.com, és örömmel és "irigységgel" töltött el, hogy vannak akik ki tudnak lépni az eddigi kereteink közül.
ÉS szerintem a számítógépeknél a leglassabban fejlődő terület a beviteli eszköz. Oké a billentyűzetet nem biztos, hog egyhamar fel fogjuk váltani, de hogy itt lenne az ideje már valami komoly, jól működő "ceruza papír kiváltásra", az tuti. Ebben egyetértek web1-gyel. De hogy ez a prezi csak egy kép felrakosgató eszköz lenne... hát ez butaság. Szerintem nem használtad eléggé.
vicziani · http://jtechlog.hu 2009.03.31. 16:54:44
Tudom, hogy a hallgatóságot leginkább az előadásmódoddal kéne megfogni, de az előadásod szerves része a prezentációs is, melyre odafigyel a hallgatóság. Valamint fontos az esztétikum is, szerencsére az emberek egy részének van szépérzéke is, ezért alakultak ki olyan, mások számára biztos haszontalannak tűnő fogalmak, mint divat, design, stb.
Én is használtam a prezit (prezi.com/18016/), és arra jó volt, hogy jobban átgondoljam a mondanivalómat, annak struktúráját (PPT-be már agyatlanul szórom a diákat :). Ezen kívül míg el nem terjed, ezzel lehet kitűnni, beszélnek róla, megmarad, és már ezzel is elérte célját.
Én is voltam egy konferencián, ahol az egyik előadást egy designer vénával megáldott srác tartotta, gyönyörű slide-okkal, és nagyon megmaradt bennem, a tartalom is.
~web1 (törölt) 2009.03.31. 16:56:46
nem a hierarchikus előadást védem, hanem a lineárist. a prezi szerint ez meg van haladva, szerintem meg nincsen.
a jó előadás szerintem lista. van egy feje, meg egy hosszú farka. iyen állatfajta.
igazad van, haladhat egy előadás előre mélységben. fókuszálhat egy jellemzőre. és akkor haladunk egy csőben befelé.
ha valaki szeret elkalandozni, akkor én szeretek. de ez egy előadásban nem túl jó szerintem. szerintem a prezi munkára nem való.
viszont arra teljesen jó, hogy apa bemutatja a gyerekeknek, hogy így foguk kalandtúrázni. és össze vissza fogunk. nem valamilyen absztrakt logika mentén.
de itt a nézők gyerekek. akik ülnek, és nem verik egymást fejbe a párnával, és ennek érdekében az ember beveti a sok affin transzformációt. és a végén azt mondják, hogy ugye apa azt is megnézzük, vagy de apa, azt már láttuk. szerintem erre jó.
vagy azt mondják, anya olvasd fel azt a részt. és akkor anya felolvassa. esti meséhez. ha a a cselekmény több szálon halad, akkor a gyerekek kiválaszthatják a nekik éppen kedveset. attól függően, hogy elalvás előtt éppen milyen lelki világuk. és ebben segíti anyát a prezi.
de üzleti célra a slide-ok szerintem pont jók. de persze aki akar, használjon prezit.
vicziani · http://jtechlog.hu 2009.03.31. 16:57:41
~web1 (törölt) 2009.03.31. 17:25:58
egy előadásban bonyi összefüggéseket nem kell bemutatni.
a legegyszerűbb szerkezet a (1) lista, az egy totális rendezés. ennél általánosabb a (2) hiearchia, vagy fa, amikor az info csak részben van elrendezve. a legáltalánosabb (3) a gráf, ahol nagy a rendetlenség. gráfból is van (3a) síkba rajzolható, meg (3b) síkba nem rajzolható, ami káosz.
na most a jó előadás szerintem a lista, és nem a hierachia, és pláne nem általános gráf.
~web1 (törölt) 2009.03.31. 17:36:16
engem érdekel az adatbányászat, de szerintem ez az előadás bonyi. bizonyítja, hogy értesz a témához, de ha mondjuk a cél, hogy rábírj valakit, hogy vegyen meg egy olap eszközt, vagy használjon egy nyílt forráskódú izét, amit te majd pénzért jól megtámogatsz, mert ebben látod a jövőt, a supportban, akkor ehhez elég egy slide sorozat.
de nem akarom én ezt bebeszélni nektek. meg nem ér meg ennyi kommentet.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.03.31. 17:40:44
KoBa(k) · http://kobak.netpok.hu 2009.03.31. 18:27:18
~web1 (törölt) 2009.03.31. 18:54:00
szerintem meg pont attól.
~web1 (törölt) 2009.03.31. 19:57:55
attól függ, mit kért ezért a telekom. ha a teljes céget, akkor tényleg vicces.
mert a fejlesztők alkotókból alkalmazottak lesznek, és ilyenkor belassul minden. onnnantól kezdve szocialista vállalat, mert mindenki alkalmazott. a termék sikere azon múlik, mennyit költesz reklámra, mert azt már nem fejleszteni senki.
ismerve a telekomot mint céget, gondolom ezt a helyzetet idézték elő. megvették az egészet tokkal vonóval.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.03.31. 20:39:20
phanatic · http://szilveszterfarkas.com/ 2009.03.31. 21:10:53
a telekom azt a bizonyos összeget induláshoz adta a cégnek, 0% tulajdonrésze van abban. a sajttájon is elhangzott, hogy a mostani publikus üzem beindulása egyben azt is jelenti, hogy a telekom "elengedi a kezünket", és mostantól saját magát kell fenntartania a vállalkozásnak.
~web1 (törölt) 2009.03.31. 21:29:03
Sz0k0z (törölt) 2009.03.31. 21:52:04
Viszont egy prezentációhoz, nem csak az M$ Office (Stb.) kell, hanem egy 3D-s gondolat leíró, szerkesztő is.
(Nem írok Progi neveket, mert véletlenül felvásárolják!)
Hozzászóló 2009.03.31. 21:55:14
phanatic · http://szilveszterfarkas.com/ 2009.03.31. 21:56:04
~web1 (törölt) 2009.03.31. 22:05:26
36M = 0%. erre varrjál gombot.
ez az ami az oecd országok közül csak magyarországon lehetséges.
~web1 (törölt) 2009.03.31. 22:19:25
ezt hívják ajándéknak. nekem tök mindegy amúgy. csak szerintem a 36M = 0% és a 36M = 100% ugyanúgy hülyeség. mindkét fél számára. de oké.
vicziani · http://jtechlog.hu 2009.04.01. 09:46:11
webmasfel 2009.04.01. 10:54:52
Sokkal inkább a navigációra, ami segíti, hogy az előadás alatt többször is láthassa a néző a teljes tartalmat, illetve a kérdések megválaszolásakor jön nagyon jól (a PowerPoint hiába támogatja így-úgy a navigációt, biztosan nem lehet olyan rugalmasan belekeresni és áttekinteni, mint a Prezivel.)
~web1 (törölt) 2009.04.01. 11:44:05
tomi888 2009.04.01. 18:41:50
Kicsit több változó van annál, hogy csak így osztani lehessen az észt:)
~web1 (törölt) 2009.04.02. 02:50:02
ha a hallgatóság gyereksereg, szerintem akkor jó a prezi. mondjuk a téma a habsburgok. és akkor az a történet egy ágas-bogas valami. vannak az uralkodó család, ahol fontos ugye a származás, ez eleve egy fa struktúra, ami még kiegészül különféle egyéb kapcsolatokkal. egy általános gráf írja le a sztorit. és ha gyerekeknek ad elő a történelem tanár, akkor erre a prezi tökéletes. feleltetéshez például. erre való szerintem. non profit célokra.
ha egy történész ír egy könyvet a habsburgok lotharingiai házról, akkor az ő az uralkodóházból valamilyen szempont alapján kiválaszt egy ágat, és ezt a brancsot mutatja be egy sajátos aspektusból. és erről szól a könyve. egy tudományos igénnyel, profi módon elkészített munkának nagyon egyszerű a szerkezete. és max. 10 slideban, max. 10 perc alatt kell bemutatnia a könyvet, mert ennyi figyelem jut neki. és e mögött 10 perc mögött persze van 10 év munka. de ott a mondanivaló lesz az érdekes, és az nagyon is el lesz rendezve.
de egy szóval sem mondom, hogy csak így lehessen osztani észt. hanem csak azt: ha a hallgatóság gyerekekből áll, akkor szerintem a prezi szuper jó, különben meg nem jó.
de egyezzünk meg abban, hogy nem értünk egyet.