Nagy Twitter Kérdőív: ki tart halat?

A múltkor arra kértünk benneteket, hogy töltsétek ki a kérdőívünket, hogy legyen valamiféle képünk a magyar twitterező közösségről. Nos, nem létező lapzártánkig 431-en töltötték ki a formot. A döntő többség (94%) twitterezik is, úgyhogy nézzük, mit mondanak...

1. Mire használod a Twittert?

Olvasgatom, amiket a többiek írnak   109 25%
Irogatom, ami velem történik   22 5%
Mindkettőre   300 70%

 

2. Hány embert követsz? 

1-10   146 34%
11-20   72 17%
20-31   64 15%
31-   149 35%

 

3. Hol használod a Twittert?
twitter.com   299 71%
turulcsirip.hu   95 23%
mobil kliensen   97 23%
asztali kliensen   150 36%
Other   65 15%

 

4. Mi a legnagyobb hiányossága a Twitternek?

  • felhasználó karbantartás és a direkt üzenetek kezelése nehézkes
  • érdektelenség
  • Nem küld pénzt
  • nehéz a szűrésnincse' nekije
  • az előzmények ha nincsenek meg, akkor nem értelmes
  • Az, ami a Plurkben megvan - beszélgetések kialakulása az egyes plörkök alatt
  • normális kliens :)
  • rendszerezhetőség
  • Igazából nincs. Arra tökéletes, ami a célja a cuccnak.
  • visszakeresés iszonyatosképet/videót nem lehet embeddelni, a space is karakternek számítódik (persze az, de mégis jobb lenne, ha nem számítana)
  • a reply-nál nem látni melyik üzenetre válaszolnak
  • Még nem tudom, csak pár napja használom.
  • nem bírja az #ékezetes tageket :)...

 

5. Mik a kedvenc témáid?
Pletykák (pl: "láttam az előbb Kelemen Annát a buszon")   103 27%
Érdektelen történések (pl: "kávézom")   151 40%
Általános hírek (pl: "ma esik pécsen")   181 47%
Üzleti hírek (pl: ami érinti a munkádat)   224 59%
Other   104 27%

 

6. Fontos számodra, hogy olyan emberek is fent legyenek a Twitteren, akiket a való életben is ismersz? (Itt a válaszok zöme "igen" volt.)
  • Nem feltétlenül, de mindenképp pozitív, ha ismerek személyesen is embereket.
  • Szerintem igen, bár ismerőseim többsége nem twitterezik. Csak egy-kettő.
  • Igen, de forditva is igaz. Ha talalkozok olyan emberekkel akiket a twitteren ismertem meg.
  • Természetesen, első sorban a való életben élem az életem. A twitter csak egy eszköz az otthoni kapcsolattartásra és infó szerzésre.
 
 
7. Hány éves vagy?
0-15   6 1%
16-18   17 4%
19-22   91 21%
23-24   68 16%
25-30   127 29%
31-40   111 26%
41-50   8 2%
51-   3 1%

 

8. Nemed?

  68 16%
férfi   363 84%

 

9. Sorolj fel pár hírességet, akiknek szívesen olvasnád a twitjeit!

  • Győzike :)
  • kelemen anna bazz
  • nem érdekelnek az ilyen hírességek
  • Bruce Willis, Jim Ross, Lukács Laci
  • penelope cruz
  • HH
  • zach braff, jeff probst, brad pitt
  • nonemár mindet olvasom :)
  • David Lachapelle, Steve Jobs, David Finchernincs
  • Nem szeretem a celebeket.
  • HH
  • Ákos :)
  • Terry Pratchett
  • Hajnal Tamás, Gera Zoltán, Huszti Szabolcs, Priskin Tamás, Rajczi Péter, Tisza Tibor,
  • Phelps (olvasom is), sok-sok Barcelona-játékos. Ilyesmi :)
  • pl. a Showder klubos arcokjack white, greg mankiew
  • James Marsters, Madonna, Green Day (tagonként vagy egyszerre :) ), Iron Maiden (szintén), Sarah Michelle Gellar-leginkább hazai szakmabeli...

 

10. Milyen piacon dolgozol?
IT   177 41%
Online marketing/pr/sales stb   44 10%
Online média   57 13%
Offline (újságtól a tévéig) média   19 4%
Other   134 31%

 

11. Írsz blogot?
ja   212 49%
Dehogy   69 16%
Néha-néha   99 23%
Ha a Twitter az blog, akkor igen.   51 12%

 

12. Követed HH-t a Twitteren?
Igen   318 74%
Nem   105 24%
Fogalmam nincs   8 2%

 

13. Miről olvasnál szívesen HH-tól?
Értelmetlen hülyeségekről   135 31%
Online/IT-szakmabeli pletykákról, hírekről   323 75%
Szöveg helyett inkább élő online közvetítésekből lehetne több   63 15%
Inkább írja meg, hogy mennyi az idő, aztán jónapot.   42 10%
Other   52 12%

 

13+1. Ki tart halat?

A válasz itt olvasható.

Címkék: stat magyar twitter ntv2009
2009.05.14. 15:59. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az utolsó kérdésre kb 5 másodperc alatt rá lehetett keresni és ezt meg is tették sokan szerintem :)

jó volt a kérdőív összeállítva, egyszerű, haladós.
@[imi]: a BECSULETES emberekre nagyon szamitok azert :) legkozelebb kicserelgetem a neveket, es akkor majd lehet guglizni a csaloknak :)
@hírbehozó: sajnos (??) ugye az van, hogy a google gondolkodik helyettünk és ezt használjuk is :)
@[imi]: jo, akkor ugy mondom: ti meg legalabb gugliztatok egyet. na de random nevekkel mit segitett volna a gugli?
én nem kerestem rá, és jól válaszoltam. imádom az ilyen rejtvényeket, a kedvenc fajtám. :)
csináltam ekcelbe táblázatot, és kitöltöttem.
Arról nincs adat, hogy hány % lett helyes megoldás?
Az nagy döbbenet, hogy ennyivel több a férfi. Pedig általában én nem így látom. Lehet azért, mert amiről ti írtok azok inkább férfiaknak való.
szinte pont ilyen eredményre számítottam, büszke vagyok magamra :)
@hírbehozó: úgy természetesen semmit de tudjuk jól ,hogy guglizással is sokat lehet tanulni!
én is excelben csináltam, de elég sokáig tartott mert elsőre elbasztam
@Natacsi: Bizony, több nő kellene. Akkor talán én is használnám. :D
a rejtvény kurvajó volt, eszembe se jutott, h guglizzak :)

Ugye csak azért, mert 31 % azt kéri, hogy írj értelmetlen hülyeségekről, még nem fogsz nekiállni értelmetlen hülyeségeket irkálni twitteren... Ha mindenképp írnod kell vmiről, dobj be inkább rejtvényeket, amilyen az utolsó kérdés volt...
Arra kíváncsi lennék azért, h ha már így alakultak az ivararányok a 431 kitöltő között, akkor úgy általában az adott nemhez tartozás hogy korrelál a követők számával? valahogy úgy vettem észre h ebben a nagyjából még kockaközegben eléggé buknak a női avatarokra...
nem használtam a rejtvénynél a guglit, de táblázatot muszáj volt, amúgy anélkül meg tudta valaki oldani? arra kíváncsi lennék :P ilyen feladatok jöhetnek még.
én nem nagyon értem ezt a twitterezés dolgot... azért ez már kicsit sok, nem? ti mit esztek ezen?
senki nem írta, hogy a Veronica Belmontot követné (:

csak úgy mellesleg megnéztem, hányan követik

megkapaszkodni ...

548.655 follower
Vettem a bátorságot, hogy ezek közül párat adatbázisból és nem megkérdezés alapján megnézzek:

Hány embert követsz?
1-10 - 65%
10-20 - 12%
20-30 - 7%
31+ - 15%

Hol használod a csiripet:
Turulcsiripen - 16%
csak spamre - 6%
spamre is - 9%
(a többit nem tudom... a spam itt az, ahol nem te, hanem valami automata szolgáltatás küld be csiripet: pl. befűzött rss, blip.fm stb.)

hh-t a magyar twitterezők 13% követi (angeldayt 12%, Doranskyt 11%...)
És ha már itt van hhék kis twitterversenye nézzük a magyar twitterezők közül kit követnek a legtöbben (százalékban):
+---------------+---------+
| hh | 12.7747 |
| angelday | 11.8994 |
| doransky | 11.4153 |
| ba78 | 11.2663 |
| eszpee | 5.9218 |
| rabbitblog | 5.7356 |
| kelt | 5.5493 |
| longhand | 5.4749 |
| b_konrad | 5.4004 |
| tothbenedek | 5.4004 |
| setalosas | 4.9907 |
| dw1 | 4.8976 |
| google | 4.2831 |
| ujpeter | 4.2831 |
| humaninsect | 4.2458 |
| sorozatjunkie | 4.1713 |
+---------------+---------+

(Ezúton gratulálok a Google-nek, aki az egyetlen nem magyarként felkerült a listára. A Twitterverseny igazi nyertese amúgy a sorozatjunkie, ami 2-3 hét alatt felküzdötte fel magát a toplistára, úgy hogy egy csomóan követték. Ugyancsak rekordidő alatt teljesített UP. A többiek általában régi motorosok, több mint egy éve nyomják.)
@Tóth Benedek: Ahogy látom, csak a magyar nyelven csiriplőket vetted ide. Abból (is) gondolom, hogy az általam létrehozott kamu-regisztráció is ideférne egyébként. Most éppen 536 követője van. Bár nem magyarul írkáltam, de tuti itthonról. :)
Én nem "használom" a Twittert,de ha már van egy kérdőív magyarul, akkor jó lenne, ha nem az angol other szó lenne használva, hanem a magyar más.....

Ezenkívül szerintem egész jó a kérdőív,de még mindig nem sok értelmét látom a Twitternek:-)
ezt muszáj megkérdeznem
hh, ez szándékos trükk vagy csak véletlen? :)

kristalyszovetseg.hu/a-nagy-twitter-verseny-egyik-jopofa-trukkje/