Feltörték a Twitter munkatársainak inboxait

Egy francia hekker azt állítja, hogy sikeresen betört a Twitter néhány alkalmazottjának inboxába. A meglesett levelezésekből az derül ki, hogy a Twitter üzletpolitikája végtelenül egyszerű: létrehoznak egy Twitter-accountot egy celeb nevében, amit elkezdenek követni a netezők tömegei, celebpletykákra éhesen. Ezt követően megkeresik a celebet azzal, hogy "nézd már, milyen népszerű lettél a Twitteren, úgyhogy a te érdeked is, hogy használd a szájtot, ha el akarod érni a rajongóidat".

Annyi bizonyos, hogy a Twitter arra játszik, hogy a kockázati tőkebefektetéseiből minél nagyobb médiafigyelmet és felhasználói bázist építsen. Ebből pedig az is következhetik, hogy eladásra játszanak. A potenciális felvásárló szemében ugyanis a szolgáltatás sokkal értékesebb lesz, ha azt látják, hogy a felhasználóbázis dinamikusan nő, és a Twitteren keresztül elérhetők az igazán nagy pénzt termelő celebek, termékek, szolgáltatások és azok rajongói.

A fenti elméletet az is alátámasztani látszik, hogy a Twitter mindezidáig komolyan nem próbált meg hirdetési rendszert integrálni. Látható, hogy nem kis pénzekből akarják visszaszedni a befektetett dollármilliókat, hanem mindent vivő webes szolgáltatássá akarnak válni (ahogyan az a MySpace-nek, Blogger.com-nak vagy a Facebooknak korábban sikerült), hogy horribilis áron tudják eladni egy jó pillanatban a Twittert.

Btw, a hekkersztori valószínűleg igaz.

Címkék: üzlet pletyka twitter
2009.07.16. 12:56. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abszolút hihető, (már azelőtt is) de főként akkor, amikor bemutatta az ms az e3-on az xbox twitterezőjét, tudtam, hogy itt nagy eladás lesz előbb-utóbb. bármi is történt az inboxokkal, abban biztos vagyok, hogy el fogják adni (ki nem adná el?)
Nem hangzik lehetetlennek és nem is egy brutális módszer. Ha egy celeb meg mégsem használná, gondolom törlik az acc-ot.
Én azok közé tartozok, akik utálják a twittert... úgyhogy nekem ez örömhír. Sosem hittem el, hogy a sok celeb valóban twitterezik. A leghihetetlenebb számomra Barack Obama volt. Valahogy nem bírtam elképzelni az USA elnökét, hogy ott űl a gép előtt, és csiripel :) max Obama alkalmazott csicskásai. Nagy valószínűséggel minden celeb így csinálja.
@vonoxhun: maximálisan egyetértek. A twitter egyébként is egy időtrabló baromság, egy kísérlet arra, hogy a semmiből valamit csináljunk... de leginkább a tulajdonosok csináljanak a semmiből pénzt...
@kinga_21: Imádom az ilyen hozzászólásokat; látod a lényeget, de mégsem érted "a tulajdonosok csináljanak a semmiből pénzt..." Ők csinálják jól, ha ez igaz a befektetésük előbb-utóbb búsásan megtérül _és_ez_a_lényeg.
@kinga_21: a twitter valóban időrabó hülyeség, ha saját maga csiripel az ember, vagy a celebek fantasztikus okosságait olvassa, viszont valós idejű keresésre kifejezetten hasznos, ha meg akarom nézni, hogy másoknál is az történik-e, ami nálam.

Pl. legutóbb a blog.hu-s feedek váratlanul elkezdtek újra olvasottak lenni a reader-ben, és egy 5 másodperces twitter kereséssel megyőződtem arról, hogy mások is tapasztalják a jelenséget.

Én sem használnék csiripet, de szerencsére vannak olyanok, akik életbevágóan fontosnak tartják, hogy megosszák az életük lenyűgöző történéseit, és ez a fentiekhez hasonló esetkben jól jön.
Én simán elhiszem, hogy ez a cél, és hogy ezzel a módszerrel akarják hízlalni a twittert. Azzal, hogy lényegében a twitteren nincs hirdetési felület, vagyis (egyelőre) nem használják ki erre, valószínű, hogy az eladásából akarnak pénzt szerezni. Bár szerintem a twitter pár meghatározott dologra (legfrissebb infok beszerzése, mikroblogolás) igenis jobb, mint más médium, azért akkora nagy kasza nem lesz belőle, mint amilyen a facebook, vagy a blogger.
nem értem mi ezzel az üzletpolitikával a gond? működik nem? ha hoax, ha nem, igaz.

és csak az tudja utálni a twittert, aki nem ismeri, aki hallgat buta emberekere, aki nem értékeli az információáramlást, aki nincs tisztában az internet adta lehetőségekkel, aki béla, john doe, vagy egyéb alkategóriás tudatlan.

a twitter egy hatalmas lehetőség, mindenki úgy használja ahogy jólesik. ez pont olyan mint a valóság, ha hülyékkel vagy körülvéve, akkor utálod az embereket, és te is hülye vagy.

ébresztő! ez itt a cybertér, erről írtam pár gondolatot.. azaz magyarázatot egyik blogomban a google wave kapcsán: programtutorial.icode4beer.com/2009/06/google-wave-kommunikacio-virtualis.html

amugy egy halom twitter accountom van, és rengeteg hasznos információval lettem gazdagabb. én vágyom a tudást.. ti?
jajmar a kinga csak remekul reklamozza az oldalat :)
Mondjuk gondoltam, hogy a legtöbb sztárnak, akiknek sokszor aludni sincs idejük, pont Twiterre csesznék el a pár szabad pillanatukat is, miko én, akinek egész nap más dolga nem volna sem használom...

Eddig is sejtettem, hogy a legtöbb sztár a Twiterren kamu - mint mindenhol máshol.