2 fontos fejlesztés a Google Readerben

Az egyik az Explore funkció, mely valójában két fícsört foglal magába. Az egyik a népszerű megosztásokat toplistázó Popular Items. A másik pedig a "Recommended sources", ami a gép által ajánlott hírforrásokat tartalmazza.

Az ennél is fontosabb fejlesztés a Hírtündér a "Sort by magic", mely egy adott feeden belül a júzer és a közösség aggregált aktivitásait figyelembe véve rendezi újra a feedelemeket, vagyis a híreket. A Google egyébként a "sort by magic" leválogatási logikát tette meg alapnak. Vagyis akik ma belépnek a Readerbe, már azokat a híreket látják a listaoldalak tetején, melyek saját és a közösség aktivitásai alapján ízlésüket a legjobban tükrözi.

Ezekkel a fejlesztésekkel pedig a Google Reader valódi ajánlórendszerrel bővült. Ez pedig üdítő változás egy olyan szolgáltatásban, amit a felhasználók nagymennyiségű hírtartalom fogyasztására használnak.

Mindkét fejlesztés nagyban elősegíti a Reader használhatóságát. Segítenek rendet vágni és áttekinthetőbbé tenni a hírfolyamot. Épp ideje lenne, ha a Google News beolvadjon végre a Readerbe.

Címkék: google google reader feed feedolvasó
2009.10.23. 14:31. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én besokalltam, amikor megláttam az explore-t. Mintha nem lenne elegendő az a párszáz feed, amire feliratkoztam, amelyek közül van, ami naponta 25x frissül, plusz még ezen kívül ott a twitter a wave a levelek és még egy ilyen irl-nek nevezett dolog is, há kinek van már erre ideje?
nagyon hasznos az explore sztem csak nem új fejlesztés hanem most ki lett pakolva arcba. elérhető volt eddig is, csak kellett egyet kattintani...
Ha lenne benne nyelvi szűrés, hogy pl. csak a top magyar nyelvű cikkeket mutassa, akkor azt nyújtaná, mint a Turulmeme, viszont minden magyar Google Reader userre működne, nem csak azokra, akik regisztráltak a turulmeme-n.

Érdekes módon a popular link végén van is nyelvazonosító, de amikor próbaképpen kicseréltem hu-ra, akkor látszólag nem történt semmi:

www.google.com/reader/view/#stream/pop%2Ftopic%2Ftop%2Flanguage%2Fen
Engem az zavar a readerben, hogy mappa rendszerben jeleníti meg a tageket. Azon lehetne mit alakítani.
Mappák helyett inkább taglekéréseket lehetne oda oldalra rakni (lényegében egy előre beállított keresés), az kicsit közelebb állna a tagek koncepciójához és több lehetőséget is rejt magában.

Persze ettől függetlenül én is használom. Az a kezdőlapom.
Á!
Így már értem, hirtelen fura volt, amikor ma beléptem a Readerbe. Aztán ugyanott értesültem is.:)
Ezzel a kis apró +1 fícsörrel végre használható lett a Reader.

Használj Magic-et, ha a trendet akarod ismerni.

De használd a Sort by Newest-et, ha friss.

Szerintem Ószám. Már be is álítottam mindenhova.
@r_62204: jav.: "De használd a Sort by Newest-et, ha friss." .. akarsz lenni.

Áá, mért nincs Edit lehetőség Hsz-ekben? :) Tom lehetetlent kérnék. :)