Ha 30-as vagyok, az a legnagyobb baaaaj

Hogyan kommunikál ügyfeleivel a T-mobile, ha egyszer összeomlik a mobilhálózatuk? A kérdésre ma reggel, a Nagy T-offline idején tudtuk meg a választ: az MTI-n keresztül és... Twitteren.

Szerintem ez egyrészt jó dolog, másrészt viszont nagyon aggasztó, hogy egy rengeteg embert érintő hálózati problémáról csak nagyon lassan és homályosan csepegnek az információk. Az ügyfél ilyenkor nyilván azt szeretné leginkább tudni, hogy meddig fog tartani az egész. Egyáltalán nem mindegy, hogy ha valakinek az üzleti célra használt mobilszáma elérhetetlen egy egész délelőttön át.

Az innen-onnan kapott hírek szerint a csütörtök éjszakai szoftverkorrekciós munka csúszott félre, sőt, az is felmerült, hogy esetleg napokig elhúzódhat a rebootolás. Az ügyfelek elviekben számíthatnak kártérítésre.

a T-Mobile üzletszabályzata szerint a négy órán túlnyúló hálózati kimaradások esetén a szolgáltató kötbért köteles fizetni az érintett előfizetőknek. Azt azonban az NHH szakembere sem tudta megmondani, hogy a mostani részleges kimaradás után kaphatnak-e kártérítést a mobilszolgáltató ügyfelei.

Amúgy a twitteres T-mobile kommunikációra felkapaszkodott a konkurens Vodafone is egy twit erejéig: 

Ok, csörögjetek ránk! ;) RT @tmobilehungary A hálózati problémával kapcsolatban lesz hivatalos tájékoztatás. Türelmeteket kérjük! Vodafone_HU

És talán ez is volt az egyetlen vicces momentuma a 30-asok fekete péntekének.

Címkék: mobil magyar t mobile fail
2009.12.04. 12:07. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Egyáltalán nem mindegy, hogy ha valakinek az üzleti célra..."

..vagy egyáltalán nem mindegy, ha valaki csak mobilon tudna segítséget hívni.
Bár.., valóban az üzleti cél erősebb érv.
Vajon a tartós T-offline is demográfiai csúcsot eredményez, mint a nagyobb áramkimaradások szoktak?
@pollner: nem, telefonállás helyett most sokan dolgozni fognak :D

vagy hát dugnak az irodában...
@nick rivers: segélyhívás megy, ahhoz nem szükséges azonosítás, stb (sim kártya nélkül is megy ugye).
az is érdekes hogy mindezidáig a weboldalukon sem jelent meg semmi... mer ugye ki vásárolna akkor... :)
ja, szerintem senki nem mer hivatalos tájékoztatást kiadni mert nem tudják mi van és nem akarnak hülyeséget mondani...remélhetőleg tanulnak ebből az esetből és csinálnak majd egy ilyen sablon dumát és kommunikációt, amit azonnal be tudnak vetni, ha gáz van.
ja egyébként már van hivatalos tájékoztató twitteren is.

twitter.com/tmobilehungary/status/6334694257
"nagyon aggasztó, hogy egy rengeteg embert érintő hálózati problémáról csak nagyon lassan és homályosan csepegnek az információk"

Mégis mit szeretnél olvasni? Bug riportokat, vagy logfile-oket?
Gondolom elsőre ők sem tudták, hogy pontosan mi a gond. Mégis mit nyilatkozzanak?

Szerintem nagyságrenddel nagyobb gond, hogy mennek egyből az álhírek csupa marhaságról...
TRÉ mobil... muhaha...
"hanyas vagy Te szemét...?"

Azért levonhatják a tanulságot: kell egy UNDO feliratú nagy piros gomb, ha elQrják az ápdétot :)
@Ppix:

Pontosan tudják mi a baj.
Csak nem kötik a userek orrára.
ez azért még mindig visz mindent ma :D jelentés twitterről

bruzsy: hatalmas :-D RT @forgoimi T-mobile breakdown - Vodafone attacks via Adwords kepkezelo.com/images/zs1cpjsqubatbpeyj2w6.jpg
Amikor a német T-Mobile hálózat omlott össze pár órára, akkor az összes rádióban bemondták a hírek között.
Kolléganőmhöz ma érkezett meg a nevezetes e-mail arról a külföldi számról, ami csörgeti a mobilt, és ha visszahívod ("kár, hogy letedd..."), egekig érő számlát csinál. Lehalt a T, erre ő közölte, hogy ő biztosan tudja, hogy ez az oka, mert már az ő férjét is hívta ez a külföldi szám. (Amúgy ők pannonosok...)

:D
Ez a blogbejegyzés arra jó, hogy kattintást hozzon Neked. Amúgy meg túl van lihegve a téma.
Csak én látom a Belga idézetet?
Én a 10 perces "kártérítésen" dühöngök már egy ideje.

Ha T-s az ember, ha kívülálló, ez azért pofátlan.

Ráadásul ki tudja kinek mennyi pénzébe került úgy igazán...
@it_guru: ja, abszolut igaz. bar nekem errol az jutott eszembe, hogy mi van ha ledoglik a busz, baleset miatt beall a korut, es ezert nem ersz be a munkahelyedre. az is vis major, vagy az sem?
mondjuk azt jol megmutatja egy ilyen leallas, hogy mennyire fugg a mindennapi elet gordulekeny vitele a mobilhalozattol.
Vajon a következő pár hétben többet fognak eladni a két SIM kártyás (üzleti célú) mobiltelefonokból?
@charlie:
nem is segélyhívást írtam, ugye :-)
@nick rivers: "segítséget hívni." nekem eléggé segélyhívásnak tűnik.
Biztos bennem van a hiba, de majdnem egész nap telefonáltam jobbra-balra, 30-asról 30-asra, ezek szerint engem véletlenül nem érintett a dolog.

Viszont ahogy elnézem, dögre gyűlni jó, meg jellemző a földön fekszik, belerúgok még egyet hozzáállás is.

Elkúrták, ez van, előfordul, nem vagyok oda a téért, de ez túl van lihegve.
@Dagenham: 3G hálózatok működtek, lehet ezért nem vetted észre a hibát.