Az okostelefonok átalakítják a vásárlási szokásokat

Az iphone-os és az androidos telefontulajdonosok majdnem fele úgy vásárol, hogy a boltokban megtekintett termékekre (azok leltári számára) ott helyben rákeres a neten. Vagyis bár helyben kipróbálja az adott terméket, de a zsebében lapuló készülékkel nézi meg, hogy hol a legolcsóbb az a terméktípus.

A Compete felmérése szerint az iPhone júzerek 41 százaléka, az androidosoknak pedig 43 százaléka vásárol így. Ez az újfajta vásárlási szokás pedig lépésre kellene, hogy kényszerítse a kiskereskedőket.

A kiskereskedők nagy része valószínűleg nincs tisztában ezzel a változással. Mindeközben az árösszehasonlító szájtok, illetve a nagy online shopok egyre nagyobb százalékban csábítják el az okostelefonnal rendelkező, általában fizetőképes fogyasztói csoportot.

A kiskereskedőknek tehát lassan el kellene gondolkodniuk azon, hogy online jelenlétükkel nem akarnak-e valamit kezdeni. Itt elsősorban nem is csak a SEO-ra és a nagy partnerhálózatokra gondolok, hanem arra is, hogy legyen valamiféle átfogó online stratégiájuk, mellyel képesek online is elérni a potenciális fogyasztókat a hordozható, webes eszközök terjedésének korában.

Címkék: mobil vásárlás üzlet iphone kereskedelem android
2010.01.07. 17:23. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem pedig arra kéne a kiskereskedőknek felkészülniük, hogy a mindenképpen megmaradó árhátrányukat hogyan tudják kompenzálni, mondjuk a kiszolgálás minőségével, kapcsolt szolgáltatásokkal, vagy egyéb ügyfélmegtartó praktikákkal. :)
Jó kis ellentmondás, árut megnézni, kipróbálni drágán fenntartható boltban lehet, olcsón megvásárolni pedig online. Ha az előbbi tönkremegy akkor meg sehol sem lehet majd élőben megnézni.
@dezo javaslatára +1 like
szerintem itt aki androidos vagy iphone-os az leszarja. :D

fillérbaszók mindig lesznek mindenhol. most komolyan, elmennél 5 Ft-ért egy másik boltba tejfölért?

mert azt ne mond, hogy tech cuccokból még van sarki bolt. :D csak a nyomi vásárol lcd tv-t úgy, hogy bemegy a tv boltba és előtte nem nézi meg a neten.

ez a cikk egy nagy marhaság. ennyire nem volt mit írni? :D
"De jó dolgokat csinálni és azt vállalni is, na az nem nagyon ment 2009-ben."

Koszonjuk szepen kedves szavaidat.
duplán kopiztad be az írásodat.
öööö... Miért is lett kétszer posztolva ugyanaz, más cím alatt?
nyilván két cikket írt, vagy akart írni, csak az egyik helyett is a másikat kopizta be.
Internal server errorokat is dob a bloghu, sztem összekeveredett az adatbázis. Én még olvastam az eredeti cikket.

Egyébként az eredeti felvetés érdekes, a fejlett nyugaton hogy csinálják a geekek? Van barcode leolvasó proggi Androidra, és abból hámozzák ki a terméket?
@KGyST: sőt, iphone-ra is van, nem is egy. Olyan is, ami automatikusan rákeres a neten a vonalkódra (inigma reader pl).

Én egyébként meg azt csináltam, hogy a hiperben fotóztam screenshotokat az árcédulákról, és aztán kerestem rá otthon a neten, melyik lesz a jó.
"Az iphone-os és az androidos telefontulajdonosok..."

Ennyire divat utálni továbbra is az ms-t, hogy a wm felhasználók meg sincsenek említve? :)
@renz:
Nem, csak nem nagyon látszik a wm jövője.A következő (talán 7-es?) nagyverzió megjelenését most tették át jövőre, pedig masszívan veszti a részesedést. Nem ők diktálják az iramot.
De működik ez egyáltalán nem online vásárlásál? Leginkább a google.com/products az adatok forrása? Mert ugyan megmutatja a terméket forgalmazó áruházlánc boltjait, de a boltonkénti aktuális készlet ismerete nélkül nagy csalódás lesz ebből.
Százforintos költséggel megnézem, hogy hol tudok öt forintot spórolni. De komolyra fordítva a szót: a világ tényleg erre halad, és így vagy úgy, de a hazai kiskereskedőknek is fel kell készülniük erre.