A magyarok és az aukciós szájtok...

Múltkor a Kutatócentrum, most pedig a Gemius tette közzé a magyarok online vásárlási szokásaival kapcsolatos felmérését. Nagyon nem is részletezném. Nagyjából ugyanazok a megállapítások: egyre többen és egyre gyakrabban vásárolnak a magyarok is a neten.

A két felmérés érdekessége, hogy a Hírek Média tulajdonában álló Kutatócentrum az árösszehasonlító szájtokra helyezte felmérésében a hangsúlyt, és a (szintén a Hírek Média tulajdonában álló) Depo.hu-t szólaltatják meg:

"A vevők gyakran éppen azért választják az internetes vásárlást, mert online rendkívül könnyű összehasonlítani az árakat. Egyes termékcsoportok esetében a forgalmazók egymást túllicitálva igyekeznek jobb áron kínálni a terméket, hogy a lehető legtöbb vevőt tudják „becsalogatni” a saját áruházukba. Ez viszont azt is eredményezi, hogy az online áruházak legtöbbször sikerrel veszik fel a versenyt a nagyobb hagyományos kereskedésekkel" - mondta Szabari László, Magyarország első árösszehasonlító oldalának, a Depo.hu-nak üzletág igazgatója.

A Gemius viszont a CEMP-es szájtokon szondázott, és az aukciós oldalakra helyezi a hangsúlyt a közleményében. Náluk a sajtóközlemény hivatalos megszólalója amúgy a CEMP-es Bookline:

Sándor Gabriella, a Bookline marketing igazgatója az eredménnyel kapcsolatban a következőket nyilatkozta: „Tudatos marketing stratégia eredménye az, hogy a webáruházak között elsőként említenek meg bennünket a fogyasztók. A Bookline.hu felhasználói között egyedülállóan magas a márkahűség is, mert kiemelt figyelemmel reagálunk a fogyasztói visszajelzésekre. Ennek köszönhető, hogy 2010-ben nő a vidéki átvevő helyeink száma, hogy a törzsvásárlóinknak egyedülállóan magas kedvezményeket biztosítunk, hogy innovatív szolgáltatásokkal tesszük még könnyebbé, gyorsabbá és kellemesebbé a vásárlást. Folyamatos odafigyelésünket mind a szakma, mind a közönség díjazta, 2009-ben mi voltunk az év könyv és internetes kereskedője.” 

Eh.

Mindkét felmérés az árérzékenységet emeli ki, mint döntő online vásárlási szempontot. Csak két külön szegmenst (aukciós szájtok, árösszehasonlító szájtok) emelnek ki.

A Gemius felmérése szerint amúgy az aukciós oldalak ismertségi sorrendje a következő: Vatera (64%), Teszvesz (35%), eBay (35%). "Az online üzletek közül a Bookline (15%), az Extreme Digital (7%) és az Amazon (6%) jut először az emberek eszébe."

Jó lenne egy olyan kutatócég is, mely egyszerre mutatja az árösszehasonlító szájtok és az aukciós szájtok ismertségét, népszerűségét és felhasználótáborát.

Címkék: stat ebay kutatás vásárlás üzlet magyar amazon aukció vatera bookline edigital teszvesz
2010.01.26. 11:16. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

És ím hova vezet az olcsóság:
vecseilaszlo.blog.hu/2009/08/28/bookline_hu_internetes_kereskedelmi_nyrt_feleves_jelentes_2009_i_felev

Ha megnézzük az előző éves eredményeket akkor azok is hasonlóak, habár ahogy látom a veszteség csökken azért.... de
őőő még a postaköltséggel együtt is olcsóbb mintha bemennék a boltba? Ez azért nem mindegy...

Mellesleg ez egy könyvnél még oké, de ruhát cipőt netről soha, ha szar a méret, akkor baromi sok bonyadalom, meg hogy egyáltalán visszacserélik-e

Ráadásul ha élőben nem tetszik, az eléggé ciki...
mondjuk aki depot, meg az árgépet, meg az ilyeneket használja,ott egészen biztosan nem találja meg a legolcsóbb alternatívát.

a bookline valóban jó azért, mert találtak egy jó egyensúlyt a virtuális és a valódi bolt előnyeinek ötvözésében
off: tavaly rendeltem bookline-on egy könyvet személyes átvétellel. a jelzett időpontban odamentem, mondtam ki vagyok és mit akarok, erre oda akart adni egy tök más könyvet. ezért a könyvért szerveztem át az egész napomat. mondtam neki, hogy akkor szállítsák ki házhoz ingyen, nem azt nem lehet. ez a magyarországi hozzáállás...
2004-óta e-bayezek, 2007-óta vaterázok. Elég jók a tapasztalataim. Szinte minden esetben olcsóbban tudok valamit megvenni, mint boltban. Pláne, gyűjtőknek aranybánya lehet, arról nem is beszélve, ha már nem kell valami, ott el lehet passzolni majdnem mindent...
Ssajnos a magyar piacon jelen lévő észvesztő rérzékenység öli meg az egész piacot. Lehetetlen minőségi termékeket eladni itt.
Én nem tudtam még semmit sem eladni a vaterán. Valszeg olyat árulok ami az égvilágon senkit nem érdekel.

másféle vásárlási mód: Egy ismerős mutatta az oldalt. Egy aukciós oldal, de itt a legnagyobb ajánlat mindig viszi az árut (akármennyi is). Csak az oldal tulajdonosa kínál árut. Az benne a csavar, hogy minden egyes licit 100,-Ft-ba kerül.

Szerintetek mennyire életképes?
Az aukció egy lyukas kotont nem ér. Amit megveszek - látom hogy milyen, látom hogy tényleg az, ami, látom hogy működik -.
én eddig csak fix áras cuccokat vettem az ilyen oldalakon
@trabant 601: Na, erre egyszer én is áldoztam 20.000 Ft-ot hogy hááát ez biztos eszméletlen könnyű... No, az egészet úgy ahogy van bebuktam..

Elvileg ezeken az oldalakon licit robotok kattintgatnak, hogy véletlenül se tudj nyerni, aztán vannak ellenvélemények, hogy vannak akik itt gazdagodtak nekem.

Nekem személyesen tapasztalatom az volt, hogy néha kattintottam és nem fogadta el a rendszer, mert időt lépett túl... holott volt még 2mo hátra.

És olyan is volt, hogy 4mp környékéről egyszercsak kiírta, hogy xy nyert...

Az Aukcionátor.hu ilyen oldal volt, azóta megszűnt... ha ilyet akarsz csináltatni valakivel, akkor mint tanácsadó azt mondom, hogy inkább add oda nekem a pénzt amit rá szánnál, azzal kevesebbet buksz :)
De legalább egy valaki jól jár :P
@Ernő (WebSEO): Dehogy akarok! Nem az én világom.
Akkor azt mondod, hogy nem lesz hosszú életű.
@gphilip:
"Ssajnos a magyar piacon jelen lévő észvesztő rérzékenység öli meg az egész piacot. Lehetetlen minőségi termékeket eladni itt."

Igen, és ez így is marad. Az emberek elszegényednek, ráadásul a plazmatv hitel mellett már tényleg minden fillért be kell osztani.
@trabant 601: Én személy szerint lebeszélnélek róla! Ha valamilyen fejlesztést szeretnél csinálni, akkor amiken érdemes gondolkodni, akkor fejlesztess inkább Facebook-ra vagy Android/iPhone telefonokra.
@Ernő (WebSEO): Sajnos írtunk már mi is ilyet... Nem lehet nyerni, csak akkor ha a termék ára már elért annyi valós licitet, hogy megérje ténylegesen eladni (a termék ára azonban így is áron alul marad). A legnagyobb szemétség, megtévesztésre alapul és nem 1 ilyet betiltottak már itthon is.
@Ernő (WebSEO): Nagy butaságot mondasz, mert hatalmas lóvét lehet ilyennel szakítani, csak embereket versz át, hogy a "pénzedhez" jussál.
Király volt végigolvasni a hozzászólásokat. Persze azt egyáltalán nem értem, hogy valaki minek rendel a neten valamit, ha aztán személyesen veszi át. Ma már szinte mindenhol 2-3 liter benzin áráért kiszállítanak mindent. Ez a mennyiség pedig 20-30 km-re elég.