Gemius/IAB: a Google a legnépszerűbb a magyarok körében

Ha már így belemelegedtünk a statisztikákba, ma küldték el a Gemius és az IAB közösen készített felmérését a közép-kelet-európai online piacok 2009-es helyzetéről. Ebből most csak a magyar résszel foglalkozunk.

Ezek voltak a legnépszerűbb webszájtok Magyarországon tavaly:

A dokumentum szerint az nem meglepő, hogy a Google a magyar piacot is dominálja. Az már sokkal inkább magyar jelenség, hogy egy helyi közösségi szájt (az iWiW) a második helyezett, ráadásul elég jó elérési átlaggal (71%) és oldalletöltési számokkal. Legalább ilyen meglepő régiós összehasonlításban a Startlap kiemelkedő sikere, főként a magyar netezők elérése terén.

A táblázatból jól leolvasható az is, hogy a videótartalmak területén is a Google, vagyis a YouTube a mindent vivő szolgáltatás a magyarok körében. A hírportálok közül viszont csak az Origo képviselteti magát a top 10-ben. A CEMP szájtjai közül pedig csak a Blog.hu tudott fellépni az élmezőnybe. Ez azt jelenti, hogy a Blog.hu ma már több magyar netezőt ér el, mint az Index.

Az összefoglaló szerint az "Index.hu az év elején mindössze 35 százalékos elérésre volt képes, amivel nem sikerült bekerülnie a top 10 magyar szájt közé." Ugyanakkor, mint a következő táblázatból is ki fog derülni, az Indexen több időt töltenek az olvasók, mint a konkurens Origo oldalain. Azzal együtt is, hogy az Index elérése 10 százalékkal rosszabb, mint az Origóé.

A doksi szerint ugyanakkor "a tavalyi évhez képest mindössze egy helyi piaci szereplő, az Index.hu tudta mérhetően növelni népszerűségét. A többi portál vesztett az eléréséből, közülük a legnagyobb vesztes az MSN, mely az átlagnál is nagyobb ütemben veszít népszerűségéből." (Persze már csak az a kérdés, hogy akkor vajon tavaly mennyi lehetett az Index elérése, ha a mostanival sincsenek a top 10-ben.)

A közösségi szájtok piacán nincsenek nagy izgalmak egyelőre. A Gemius 2009-es adatai szerint így fest az ábra: 

Jól látható, hogy a Facebook egyelőre nem tudott bekerülni a top 5-be Magyarországon. Várhatóan ugyanakkor ez idén, azaz 2010-ben változni fog. A Gemius szerint "az egyik legjelentősebb vonása a magyar online közösségépítésnek, hogy az olyan globális brandek, mint a hi5, a MySpace vagy a Facebook nem tudják legyőzni a helyi szereplőket. A külföldiek közül a legnépszerűbb a hi5, mely mindössze az ötödik helyezett a maga 18 százalékos elérésével. Különös módon a MySpace és a Facebook még kevésbé népszerűek - ők a hatodik és a nyolcadik helyre szorulnak, mindketten átlagosan kevesebb, mint 10 százalékos eléréssel."

Mondom, a helyzet folyamatosan változik. aki idén nem lép előre, nem erősödik, nem nyit új irányokba, nem kísérletezik, az hamar a leszakadók között találhatja magát.

A teljes dokumentum regisztrációt követően innen tölthető le.

Full Disclosure: A szerző annak a Virgo Systemsnek a tanácsadója, mely többek közt az Origo Zrt. tulajdonában lévő iWiW-et is üzemelteti, fejleszti, valamint az iWiW mellett a Facebookra is fejleszt kisalkalmazásokat.

Címkék: média google iwiw index stat origo blog.hu magyar myvip piac facebook startlap
2010.02.09. 17:02. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem tom a facebook valahogy nekem nem tetszik. Nem áll kézre.
Aki az iwiwen nincs fent, az már sikeres ember nem lehet!
A doksi adatai 2009 januáriak(!) a gemus oldalán elérhető már 2009 novemberiek is a TOP10-re: www.audience.gemius.hu/
msn.com? IE6 alapértelmezett kezdőlap? muhaha
Ezek csalnak. A Wikipédiát kispórolták :)
ez nekem nagyon furcsa, van vki akinek van hazai hi5-os ismerőse? nekem ez vhogy sántit... ennyire erős lenne?
Nálunk pl. kiszűri a proxy az ilyen analitikai oldalakat. Másnál is? Nem hiteles.
hm, 2009 novemberben HotDog.hu 2. social-network potal.