HTC Desire: az early early adopter vallomása

Én pénteken reggel 10 órakor fogom átvenni a készüléket. De jóbarátom, az Index korábbi fejlesztői agya, a Gawker Media jelenlegi kódmágusa, Pozsi már megvette Dezirét. Vele cseteltem az imént...

HH: na milyen?
pozsika: szuper
egyelore nem tudom hova nyuljak
HH: en holnap reggel 10-kor jarulok az urnakhoz...
pozsika: most eppen kepeket nezegetunk a leaval [pozsi lánya]
amiket tok automatan behuzott a hanna [pozsi párja] profiljahoz a facebookrol
HH: mi az elso benyomas?
pozsika: elkepesztoen osszetett
mindenhol tovabb lehet menni tobb iranyba
barhova kattintok
en meg szeretem ezeket bejarni
de tul nagy a fa
szoval egyelore remenytelen modszeresen felderiteni a kepessegeket
meghat nekem ez az elso okostelefon
nem csak az elso android
de asszem ma nem nagyon alszom
HH: :)
pozsika: a kijelzo gyonyoru
nincsenek pixelek gyakorlatilag
HH: szerelem?
pozsika: igazabol en mar elotte is
de egyelore az interneten rendelt koreai feleseg pont olyan mint a kepeken volt
HH: :)
pozsika: amikor eloszor bekapcsolod
van egy ilyen setup varazslo szeru
megadsz userneveket jelszavakat wifi jelszot
aztan azon veszed eszre magad hogy ott van minden kontaktod
HH: mi az elmeny? okostelefon vagy szamitogep?
pozsika: eszembe se jutott hogy telefon lenne amig el nem kezdett csorogni
van egy prominens Phone gomb rajta egyebkent
ennek ellenere nem tunt fel
persze szelektiv a latasom, azokat a dolgokat keresem amik nem trivialisak mint egy hivas
HH: elegedett vasarlo vagy? mire fogod hasznalni?
pozsika: kozben kiprobaltam a "Phone" gombot :)
Nyilvan ekkora befektetessel az ember nehezen oldana meg hogy ne legyen elegedett
a valodi elegedettseg majd nehany nap alatt lesz/nem lesz
de ketlem hogy nagyot lehetne csalodni
HH: miert nem iphone lett a valasztas?
pozsika: az sosem volt lehetoseg
nem akarnam elismetelni a szokasos iphone-nal szemben felhozott erveket
zartsag, kontroll az appok felett
szoval az iphone nem merult fel soha
HH: es a tobbi kozul miert pont Dezire?
pozsika: amikor a hero-t bejelentettek akkor kezdtem egyaltalan akarni egy okostelefont
aztan amire odaig jutottam volna
bejelentettek az 1ghz-s snapdragont
akkor arra gondoltam hogy kivarom azt
az azzal szerelt elso androidot
aztan jott a nexus one es kicsit elijesztett hogy mennyire nerdokre szabott felulettel reklamozzak
erre gondolok
szoval megint nem vettem
es amikor jott a desire es sok szepet hallottam akkor arra gondoltam hogy ha igy folytatom sose lesz okostelefonom es egy nokia 6303-at fognak mellem temetni
tehat nem fogok tovabb varni hanem ezt megveszem
aztan jottek a review-k es egeszen megkonyebbultem hogy nem egy rossz valasztas mellett koteleztem el magamat fejben
ezt jo bo lere eresztettem :)

HH: es mire fogod hasznalni? munkaban segit? vagy csak a kommunikacioban?
pozsika: Lehet kulon profilokat beallitani attol fuggoen hogy mit csinalsz
szoval kulonbozo kornyezetekben is hasznossa szeretnem tenni.
a netes jelenletemen is javitani fog, nem harom havonta lesz egy status updatem
es persze kocsmazashoz is idealis 4sq-rel maps-szel

Címkék: mobil android htc desire
2010.04.09. 00:25. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Részletes beszámolót kérünk holnap.
Illetve írhatnál róla majd ~1 héttel később is, hogy az első sokk után mennyire jött be, mert én is gondolkodom egyen, és érdekelne a véleményed. Köff
Én a Legenddel vagyok Hajszálpontosan Ugyanígy. Bugok, hiányosságok persze vannak, de a szerelem töretlen, és az első beállítgatós kontaktfless neked is hasonló élmény lesz ;)
Ez az igazi Szabad Huszonegyedik Század

Szőke Kapitány:
vimeo.com/10132688
én is így voltam tavaly a Heroval és nálam sem merült fel az iPhone alternatívaként, egyébként teljesen más okból: 1. hazai környezetben a T függőség, 2. ár/érték. 3. Meg a vállalhatatlan Apple üzletpolitika miatt elvből.
Az érdekes, hogy több évés winmob használat után tértem át, azaz volt "okostelefon" tapasztalt.. (visszagondolva a winmob inkább buta nehézkes valami, mintsem okostelefon).
Nem vagyok/voltam sem Linux elutasító, sem Windows párti. De meg kell jegyeznem, hogy az Android az első felhasználóbarát Linux. Ez a tendencia pedig nagyon fontos és reménykeltő.
Ha lenne netbookra "Android" áttérnék kérdés nélkül, mert netbookra jó lenne.
Még egy dolog az iPad kapcsán. Napokban tanítom számítógép használatra az édesapám, aki 70-hez közelít, neki a Windows rohadt bonyolult, de egy andoroidos Netbook, netán A(ndroid)pad milyen jó lenne? Amin minden fent van és egy gombbal be tudja kapcsolni, persze tudom vannak erre megoldások (félig kész), de egy kész kütyű az kellene és ne legyen rajta alma... (lesz is efelől nincs kétségem)
kedvenc idézetem: "eszembe se jutott hogy telefon lenne amig el nem kezdett csorogni" - ez sokmindent elmond ;)

már nagyon várom a sajátomat, de egyelőre a pénzgyűjtés stádiumban vagyok :( persze ha valaki támogatna egy közepesen nagy összeggel, azt szívesen megemlítem az első tesztben :D:D:D
Hát az ui az pont ugyanaz mint a legendé elvileg, és az tényleg teljesen jó :)
És minden, szó szerint minden van free app-ba
akarok egyet sénisénis! :'(
felesleges ragozni, elég annyi: jó ez a Deziré _basszameg_ :D
@EdBoyWW: Milyen hiányosságokat találtál mert én nem futottam bele semmi problémába
Fél napja használom, mocskosulrohadtul jó. Nyilván nekem is kell pár nap, amíg jobban kitesztelem, átlátom, megszokom, és addig még előjöhetnek problémák - de így elsőre abszolút jó választásnak látszik.
Pár napja lehet kapni a Vodánál Motorola Milestone-t. Nem előfizetéssel is csak 119e. Szóval olcsóbb mint a Desire és van benne qwerty billentyűzet.

Van valakinek elképzelése, hogy melyiket érdemes inkább megvenni?
@f74: hát prociba elég nagy a külömbség, 550mhz <-> desire 1000mhz és főként desire amoled!
Kíváncsi leszek, meddig nem lesz post a webisztánon a telefon miatt. ;) Amúgy néztem a rewivet youtube-on ( www.youtube.com/watch?v=vU7Ht9HhABI ), első google ads ami feljött a videó alatt: "Desire kellene?" :)
@butcher511: Köszi! Mindkettő elég nyomós érv.
@capo|sfu: Lél nem is néztem hogy lehet kijelölni szöveget a beépített browserbe, most a videóba láttam meg. Legenden is ugyan ez teljesen fasza :D
4 hónapja van Milestone-om.

Elég nagy a képernyője, de ha bármit is kéne gépelnem inkább szétcsúsztatom, még ha kellemetlen is, mert az utcán vagy járművön olyan "vagizós" feelingje van. Félreértés ne essék, jó a képernyőn való böködés, ugyanolyan mint iphone-on. Nem sokkal vastagabb mint egy szokványos nagy-képernyős okostelefon, árban is kellemes. Azt sem szabad elfelejteni, jelenleg a Milestone még az egyetlen Androidos telefon a magyar piacon aminek hardveres bill-je van, de minden pénzt megér annak aki sokat sms-ezik, chatel (IM), vagy netezik - márpedig aki Androidot vesz az vszínű sokszor használja ezen funkciókat.

Le nem cserélném csak sima érintőképernyős készülékre.
Amit fontos még megjegyeznem: a milestone procija húzható ha a készülék rootolt és stabilan fut 1200mhz(!)-en is. A kérdés az, hogy minek, mert alap 550mhz-es rezgésen is folyamatos és stabil a programok elérése. Egyszerűen felesleges túlhúzni mert csak többet zabál és mindennapos (net, sms, email) használatban nem érezhető a különbség, max játékoknál illetve egyéb nagyobb forrást igénylő programoknál (grafikai, fényképezős) érezhető gyorsabb betöltődés és gyorsabb kódolás.
@butcher511:
Sense problémák nálam:
- Multitaszking kicsit necces, még taskmanager appal is oda kell olykor figyelni
- 1-2 Facebook kontaktot az egyik widget (People) használatánál valamilyen okból társította a Favorites G Bookmarks groupommal, és azokat az istennek se lehet kiműteni onnan. Aki erre tud megoldást az szóljon!
- Nincs equalizer, szar a füles :)
( - Nincs rendes, igazi, önálló htc sense-es fekete Facebook widget (Twitter van külön, ez nincs, csak a Friend connect) bár ez annyira nem baj)

Ezzel együtt IMÁDOM a készüléket. 600 mhz qualcomm mindenre elég, a Desire-be bele se merek gondolni, hogy milyen lehet.
@BRaMo: Szuper!!!! Akkor a proci mégsem számít. Játszani nem szoktam, viszont sokat csetezek és levelezek úgyhogy a fizikai billentyűzet miatt mégiscsak a Milestone lesz a jobb nekem.

És mivel a Milestone az egyik legnépszerűbb Androidos telefon Amerikában, tuti nem fogják elhanyagolni az update-eket sem.
@EdBoyWW: Aha hát eq lehet nincs, zenét én soha nem hallgatok rajta :D

Viszont people-be nem volt ilyen gondom, de azt mikor felrakod a widget-et rákérdez hogy mit társítson nem lehet véletlen rosszra böktél?

Multitaskal ugyancsak nem volt gondom, én szedtem le os monitort direkt próbálgattam, és 0-ra kilővi az alvó task-okat, nem találkoztam még olyannal amibe nem volt szépen lekezelve. De ha gond lenne akkor is ahogy írtad ott az appkiller widget rákell bőkni az megöli ha fut esetleg valami a háttérbe :)

Friend connect-be feltudod venni facebook-ot is, és az fekete, az nemjó? És legalább egyhelyen van mindkettő sztem tökjó.

És ja énis imádom, asszony meg még jobban mindig elveszi és nem adja vissza :D
Nagyon jó teló a Milestone. A Nexust nálam egyértelműen veri. A desire-t még nem próbáltam csak fogdostam.
Nem tudjátok, Budapesten MA hol lehet Desire-t kapni? Nem előrendelni, hanem elhozni?
@BRaMo: meglepően gyorsan kezdem megszokni a billentyűzetet Desire-n, szerintem jó lesz ez. Meg vannak mindenféle alternatív billentyűzetek is a Marketen, majd lehet, tesztelek olyat is.

@Asszem: Speedshopból hoztam el tegnap, mondjuk én előrendeltem, telefonálj oda, hogy van-e.
őrület, 2010-ben visszajutottunk oda, hogy újra számít, hogy az aktuális top kütyüdben milyen proci van!

valójában kurvára mindegy mi van benne, az a lényeg, hogy amire használnád illetve amire a gyártó engedi hogy használd, azt jól tudja, nem?

ne kelljen _várni_ semmire amit tud, ha meg várni kéne, akkor meg ne is tudja, mert abból csak idegeskedés lesz.

ebből a szempontból természetesen a 3G iPhone-ommal sem vagyok elégedett.

de persze Gergő izgatott, ezt megértem :)
Egyetértek. Itt van előttem egy Gs, egy Milestone és egy Nexus One. Nem igazán érződik az erőfölény, sőt. Szóval ezt tényleg hanyagolni kéne. Annyit hozzátennék viszont, hogy a gs és a Milestone azt a minimumot képviseli, amellyel egy eszköz nyugodt szívvel ajánlható. Ez alatt már kompromisszumos a dolog lásd iphone 3g. Ott kezd majd gáz lenni, amikor kijönnek az "olcsó" androidos telók gondolom lényegesen gyengébb teljesítménnyel.
"megadsz userneveket jelszavakat wifi jelszot
aztan azon veszed eszre magad hogy ott van minden kontaktod"

Sikerült akkor a mobilme-hez hasonló élményt csinálni az androidnak is némi lemaradással. Tökjó, hogy ilyen van. Gratula, jó használatot!
Oké, hogy sokat nyomkodtam, de 7:30-kor húztam le a töltőről és 13:30-kor újra rá kellett raknom, mert 20% alá esett a töltöttségi szint. :) Amúgy ultragyors és elképesztő a kijelzője.
Ezt mar desirerol irom, elsore furcsa, melegszik nagyon.
@Asszem: Tényleg melegszik, ráadásul látszólag random, de a gépelés nagyon kényelmes, én is arról írok.
Milyen mobil-előfizetést célszerű használni egy ilyen készülékhez?
@LeeFH: Internet előfizetésre gondolsz? Szerintem 1 GB kell hozzá, ha szeretnéd kihasználni minden funkcióját.
Előfizu: nekem 200mb (Pannon, nem reklám, ez van, és kész) elég. Amúgy korlátlan, csak lassít 200 után, de nem zavaró módon.

Várom a beszámolót. Egyébként nincs rá sövénynyíró alkalmazás, úgy tudom. Na és. Nem hiányzik senkinek.
@Bandroid: Motorosborotva van, remekül működik, csak nem nyír valami jól :D
Beszereztem egy desiret. Lenyügözött. őű! :-)
Hat nekem meg eleg furi ez az androidos rendszer, nem olyan egyertelmu, pl hogy miert nincs semmin exit gomb, kulon appot kellett letolteni ahhoz hogy be tudjam zarni az alkalmaxasokat, persze lejet hogy meg en vok bena de ez igy elsore elegge wtf feeling
A sim kartyat meg bele sem merem rakni, felek hogy bezabalna a szaz megas keretemet
@Asszem: ja az elején furcsa aztán megszokod gyorsan. Nem kell bezárogatni a dolgokat. Csak lépj vissza a fôoldalra (házikó) aztán hagyd úgy vagy csinálj valami mást. A gép meg eldönti hogy mit meddig kell a háttérben nyitva tartani.
@ricco: Ez aggaszt leginkább engem. Biztosan tudja ő azt, hogy én mit akarok bezárni, vagy a háttérben futtatni?
@Babarum: Elvileg úgyan az történik mint bármi más oprendszernél, ha végtelen számú alkalmazást nyitsz meg előbb utobb behal.
Én kipróbáltam hogy mindent elindítottam amit leszetem, kb 50 app lehetett, és os viewerrel néztem a futó processeket és semmi lassulás nem volt. Az appokban le van kezelve az inaktív állapot, és minimális procit és memóriát esznek. Vagy úgy mondom hogy nem találkoztam olyan appal ami zabálta volna tovább a dolgokat.
Engem egy dolog aggaszt: ebben a telefonban gyakorlatilag minden adatom benne van, ha ellopják, ezer helyen kell jelszót változtassak, amíg nem késő.

Tudtok olyan appot ajánlani, amivel mondjuk SMS-ben lehet lockolni a telefont? Vagy végszükség esetén wipe-olni?
@butcher511: én utálom, ha nyitva vannak az alkalmazások

amúgy ez a képernyő felbontásban nem tud többet, mint a többi jó képernyő, csak a fele ilyen felbontású iPhone képernyő után lehet ennyire lenyűgöző

szinte mindegyik jobb HTC-n ez van
@GYUSZI BACSI:
ez elég hülye érv hogy "utálom". Miért utálod? Nem lesz tőle lassabb, de ha annyira zavar be is zárhatod :D

Illetve, ilyen felbontásban nem nagyon van más ami amoled kijelző