Jézusom, fizetős lesz a Facebook???

Elképesztő népszerűségnek örvendenek azok a facebookos csoportok, melyek tagjainak az a célja, hogy demonstráljanak a Facebook fizetőssé tétele ellen. Hogy mi?? Fizetős lesz a Facebook???

Hát minden valószínűség szerint. Máskülönben minek csatlakozott volna több mint 22 ezer magyar a "NEM, NEM FOGOK HAVI 1190 FT-OT FIZETNI A FACEBOOKÉRT 2010. AUGUSZTUS 27-TŐL" nevű csoporthoz? 

Honnan veszik magyar polgártársaink, hogy fizetős lesz a Facebook? A legviccesebb az egészben, hogy a csoport oldalán egyetlen forrás szerepel, és ez pedig a Snopes legendavadász oldala, ahol egy hatalmas "FALSE" minősítés áll a híresztelés mellett. Vagyis kacsának minősíti a híresztelést. (Amúgy hivatkoznak is a Facebook egyik vezetőjének áprilisi nyilatkozatára, mely szerint a Facebook továbbra sem tervezi a fizetős tagság bevezetését.) Mint ahogy az Urbanlegends.hu is.

Ebből már sejthető, hogy a magyar facebookos csoport létrehozója csak bolondozik a hiszékenyekkel. Tegyük hozzá, elég nagy sikerrel.

Nem ismerős nekünk valahonnan ez az egész? Dehogynem!

Az iWiW berobbanásának időszakában lett országos hisztéria abból, hogy fizetős lesz a szolgáltatás használata. Hiába írta meg minden hírszájt, hogy kacsa az egész, a városi legenda évekig tartotta magát. Sőt, mikor az iWiW Klubok esetében lehetett prémium tagságot is venni, sokan beigazolódva látták korábbi megérzésüket: "ugye én megmondtam, hogy fizetős lesz az iWiW!!!".

Láthatjuk tehát, hogy a közműként funkcionáló ingyenes webes szolgáltatások esetében mindig jól működik az ilyen városi legendák terjesztése. Biztos vagyok benne, hogy ugyanilyen sikeres tudna lenni egy olyan hoax is, mely azt vetítené előre, hogy napi 10 keresés felett fizetni kell majd a Google keresőjének használatáért.

Amúgy - teszem hozzá - egyáltalán nem lenne ördögtől való, ha a Facebook is bevezetne prémium tagságot. Ugyan miért ne kaphatna több funkciót, személyreszabhatóságot, vagy például extra tárhelyet a képeinek az, aki hajlandó fizetni ezért? 

A Flickr vagy a Vimeo is bevezette a prémium tagságot. Aki nagyobb tárhelyet, gyorsabb fájlfeltöltést szeretne, az havi díjat fizet. Mi ezzel a baj? Semmi. Sőt! Nagyon is helyes és támogatandó modell.

Akik most attól rettegnek, hogy mi lesz velük, ha a Facebook fizetős lesz, valószínűleg nem rettegnek annyira, amikor virtuális ajándékokért, virtuális játékokért rendszeresen fizetnek a Facebookon. Elképesztő bevételei vannak a népszerű facebookos játékok fejlesztőinek. Az emberek önként és dalolva fizetnek 32x32 pixeles ikonokért. Milliószámra! Ugyanők viszont rettegnek attól, ha fizetős lenne a Facebook? Eh.

De hát éppen ők fizetnek az (ingyenes) Facebookért - azzal, hogy virtuális baszokat vásárolnak éjjel-nappal!

Minden épeszű ember számára világos, hogy egy 400 milliós felhasználótáborral rendelkező szolgáltatás alaphasználatát soha nem fogják fizetőssé tenni. Ennél sokkal kisebb, és pénzügyileg ingatagabb szájtok sem teszik meg ezt. Nem hülyék. Viszont a prémium tagság bevezetésén minden sikeres ingyenes webes szolgáltatásnak el kell gondolkodnia.

Címkék: hoax facebook fizetős
2010.05.12. 12:28. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fizetős lesz a Google??!!??
Nekem ez a kedvenc részem a csoportban:
"A tervet már maga Lady Gaga is bírálta..."
az ilyen csoportokba belépett ostoba taplók tartják életben évtizedekig a rácz vivien-féle körleveleket is.
Nekem meg ez a kedvencem:
"Csatlakozz te is, hogy ezzel minősítsd magadat..." :D
Az FBI-t és Bill Gatest viszont hiányolom a figyelmeztetők felsorolásából, talán őket helyettesítette Lady Gaga?
az maradt ki h egyenesen az FBI szamlajara kell majd fizetni...
na basszus ezért a mondatért már megérte :-)

"napi 10 keresés felett fizetni kell majd a Google keresőjének használatáért" by webisztan.blog.hu
Lady Gaga biztosan ismeri Mark Zuckerberget, ő súgta ezt neki az egyik koncerten...
ja és utólagos engedelmeddel, igen :-) már ki is küldtem az idézetet (természetesen forrásmegjelöléssel) ahogy azt kell, bulvárosan!!!
Én már Kongó említésénél felröhögtem, de aki az utolsó mondat elolvasása után mégis csatlakozik, ne csodálkozzon, ha egyszer nigériai bankárok keresik majd fel.
És azt tudtátok, hogy a "hiszékeny" szó még csak benne sincs a szótárban? :/
Jézusom, vírusmarketing egy posztnak!!! :)
kiváncsi vagyok, hányan röpülnek ide a gyalázatosan bulvár rémhíremre :D
és azt hallottátok, hogy... http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#!/group.php?gid=125542980795981&v=info&ref=mf
A Facebook MÁR fizetős. Aki van olyan hülye, hogy regisztráljon, az lesz olyan hülye, hogy elkezdjen alkalmazásokkal játszani, aki pedig van olyan hülye, hogy alkalmazásokkal játsszon, az előbb-utóbb fizetni is fog, hogy ződpénze legyen a farmvölgyben.
Én csatlakoztam. Egészen pontosan azért, mert egy angol nyelvű csopotal is találkoztam, ami pont erről a témáról szólt. Egyébként meg, inkább leszek hiszékeny, mint hogy TÉNYLEG fizetnem kelljen a facebookért. Értitek, ha választhatnátok, ti is a jelenlegi adókulcsot támogatnátok, ha valaki azt mondaná, sőt sokan mondanák azt, hogy ha nem szavznak X-en arra, akkor adóemelés lesz. Hiába kacsa az egész.
Hehe, szóval van már magyar változata is?
egyébként rövidtávon megérné nekik fizetőssé tenni. gondolkodj egy üzletember fejével. ja, és ÉN nem fiizettem farmvillért sose. a +farmville pénz, meg az alapszolgátatás között van némi különbség alapból is. a zyngának és a facebooknak semmi köze egymáshoz.
gyönyörűséges hír. Reggel láttam az üzenőfalamon, hogy egy ismerős csatlakozott ehhez a bizonyos csoporthoz, megnéztem, mi a lótrágya ez, de emlékeim szerint akkor még csak 19-20 ezer tag volt. no comment :)
Annyira hülyék tudnak lenni egyesek... Még jó, hogy nincs benne az, hogy küld tovább minél több embernek :-)
ez a sok barom, aki csatlakozott és ott vinnyog agyatlanul, kapásból törölhetné is magát és a fb máris egy szebb hely lenne.
jók ezek a csoportok, kiderül, melyik ismerős mennyit ér ahhoz képest, amennyire tartja magát :)
mellesleg: ha fizetni kéne, de a szolgáltatás is javulna azzal párhuzamosan, jönne valami extra, nem vonyítanék, kifizetném, ha fontos, hogy használhassam. valószínű az üzleti szintű hatékonyságán rontana az oldanak, hiszen szűkülne az elérhető felhasználói kör, viszont másfelől ez egyfajta minőségi szűrést is jelentene. ez az én véleményem, pont
Remelem az iwiw ingyenes marad, kar a facebookert, en szerettem, de fizetni nem fogok erte.
de miért ne lépnék be, teljesen egyetértek a címével, tényleg nem fogok fizetni érte sem akkortól sem későbbtől
csatlakoztam a csoporthoz, de csak azért, hogy fikázhassam az "okosokat" :D

mellesleg sírok a röhögéstől az ottani kommenteken...
Ugyanez volt az iwiw-nél is. Úgy tűnik, lassan a hülyék is kezdenek átszivárogni. :D
"napi 10 keresés felett fizetni kell majd a Google keresőjének használatáért"

Kizárt nem fizetnék a GOOGLÉRT. :D
nem olvastam végig, de komolyan fizetős lesz a Goooogle? mi van ha a cégnél ahol dolgozom már kereshetek előtte az én gépemen, akkor én aznap már nem is kereshetek ingyen? Ez elég igazságtalannak tűnik, vagy regisztrálnom kell? Nem fogok regisztrálni az tuti, az én adataimmal csak ne éljenek vissza...
C:
@pécsisrác: azert lehet h megis megerte volna elolvasni a postot.
@hírbehozó: irónia volt ám,de akkor még dolgozok rajta (-;
ja, és megnéztem a csopotot, a bejegyzések arról szólnak, hogy ők nem fizetnének. az nem esett le, kedves hh, hogy NEM azért csatlakoztak ennyien, mert 100%-ra bevették, hanem azért, mert nem FIZETNÉNEK egy rohadt forintot sem.
Jézusom, hát tényleg igaz! És még a Google is. Ki hitte volna?! Megyek is twittergombot nyomogatni.
Csak, hogy igazán jó legyen a napotok: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=121826634507744
mar 31ezren vannak
Mindenkinek, aki nem akar 1.190-et fizetni a Facebook használatáért: SIKERÜLT SZEREZNEM egy csoportos kedvezményt, de csak akkor él, ha rajtam keresztül fizettek, így csak 690-et kell fizetni havonta! A számlaszámom: 10900011-00000007-2...

én ezt írtam az üzenőfalra (:

kiváncsi vagyok, hányan szólnak, hogy nem látják az utolsó 7 számot

majd megírom, hogy valszeg a Facebook letiltotta, ebből is látszik, hogy igaz ...
Világ marhái egyesüljetek! \o/
Kicsit elvagyok szomorodva azt hittem, hogy a fizetős iwiwről átmegyek a facebookra de már az is pénzbe lesz? Nem marad semmi ingyen?

Itt jegyezném meg hogy a ning hálózatok viszont tényleg fizetősek lesznek.
pedig nem is lenne rossz, ha mindenkinek fizetne az oldalon elb- toltott ido aranyaban...
Atya ég! 539 Like??? Ez szerintem új magyar rekord (nem mintha ezt bárhol számon tartanák).

Csak egy bulváros cím kellett és kaptál annyi Likeot mint egy Mashable bejegyzés :)
"Nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés" De úgy látszik valamiért Magyarországot elég erős kerítés védi, mert a hülyék nem szökdösnek ki, csak szaporodnak.
Ha egyszer regelek "fércbukra" az max azért lesz, hogy kémkedjek rajta (mint egyébként sok cég) :D
mar 43 ezer tagja van a csoportnak ::D:D
de ez az oldal hungaryvsfacebook.tumblr.com/
ahahah oriasi :D:D:D
Én azt hallottam, hogy kötelező lesz facebook. Annak kell fizetni, aki nincs rajta.
nekem az jutott eszembe egyből mikor még néhány újság is lehozta hogy valószínűleg fizetős lesz a Microsoft féle IM rendszer...
@madstunt: és ez az emlék még 99ből van :D
ez a facebook csoport egy hatalmas IQ teszt. a 22+ tagja pedig jól megbukott rajta. még jó, hogy az eredmény nyilvános
Vigyázz, ne mondd ki ( akarom írni, ne írd ki ) hogy fizetős lesz a Google mert még valami hülye holnap ezzel fogja tömni az emberek fejét.
Én örülnék azért, ha ingyenes tagsággal limitálva lenne a napi hülyeségek bepostolásának lehetősége. Vannak akik 10 percenként higítják az információáramlást azza, hogy éppen mit hallgatnak, stb...