A legújabb reklámszemétdomb a Facebookon: az Események

A Facebookon régebben egyszerű volt szpemelni a felhasználókat. Nem volt más dolga a hirdetőnek vagy az ügynökségnek, mint valami hangzatos névvel kinyomni valami FB-alkalmazást, majd azon keresztül folyamatosan szórhatták kéretlen értesítésekkel a felhasználókat. A Facebook aztán elkezdte erősebben korlátozni az alkalmazások értesítésküldési képességét és azok megjelenését a felhasználói profiloldalakon.

A hirdetők és ügynökségeik persze mindig megtalálják a szemetelésre alkalmas újabb és újabb módszereket. Ebben a témában sosincs hiány kreativitásból. Az új csatorna, amin keresztül számolatlanul lehet terjeszteni a kéretlen reklámokat, az az Events (Események) funkció.

Ugye a módszer ismerős: a hirdető eseményként viszi fel legújabb akcióját. Például: "Nyert Fantasztikus dezodort, és hívd meg barátaidat is!". Majd jön pár szerencsétlen felhasználó, feliratkozik az "eseményre", és meghívja ismerőseit is. Ezzel még nincs is semmi baj. Mindenki annyi szemetet enged be a saját virtuális magánterületére, amennyit csak akar.


Események, amire ismerőseim meghívtak, ám én sosem mondtam, hogy érdekelnek...

Csakhogy a Facebook automatikusan megjeleníti ezeket az eseményeket azok számára, akiket valamelyik ismerősük meghívott az adott eseményre (lásd a fenti ábrán). Vagyis az én eseménylistámon úgy fognak megjelenni ezek az eseménynek álcázott kéretlen reklámok mintha én kifejezetten engedélyt adtam volna rá.

Régebben arra használtam a Facebook Events-et, hogy az onnan exportált url-t betettem a Google Calendarba, vagyis minden engem és ismerőseimet érdeklő, Facebookon meghirdetett eseményről ingyen sms-t küldött a GCal. Ez egy nagyon klassz, kényelmes, személyes programajánló volt.

Aztán jöttek ezek a szerencsétlen cégek, és most naponta kapom a "nyerj ezt, nyerj azt" jellegű "eseményekről" az értesítést a Facebookos oldalamra és a telefonomra is.


... és ugyanezek az "események" automatikusan beszivárognak a GCal-omba is.

Úgyhogy a mai nappal úgy döntöttem, hogy kiszedem a Facebook Events-et a Google Calendarból. A Facebookon pedig már úgyis kialakult a bannervakság az "eseményekkel" kapcsolatban. Pedig egy nagyon jól megírt, nagyon hasznos funkciója volt ez a Facebooknak. Kár, hogy a szpemelés melegágyává változtatták egyes cégek és ügynökségek. (Róluk egyébként elkezdtem összeírni magamnak egy feketelistát is. Hogy tudjam, kitől és mit ne vásároljak a jövőben.)

Remélem, egyszer a Facebook is észreveszi ezt, és módosítják az Events funkciót úgy, hogy a meghívott emberek ne kapják meg automatikusan az esemény értesítőjét. Addig is marad a bosszankodás és a tehetetlenség. Na meg a report...

Címkék: spam reklám magyar facebook events
2010.08.06. 13:13. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konkret event linkre katt, alul
Remove from My Events, esetleg Report Event.
@pnc: igen, csakhogy eventeket csak egyenkent lehet eltavolitani. es belefaradtam abba h naponta takaritsam a szemetet.
az a feketelista engem is erdekelne, lehetne mondjuk nyilvanos nyugodtan.
Ami roszabb, hogy alapból a facebookos android app is zaklat ezekkel a reklám baromságokkal...
Én kikapcsoltam a Blackberry Facebook appjában a naptár szinkronizációt is, amikor egy szombat délelőtt, éjszakai műszak után arra keltem, hogy picsog a telefon, hogy dezodort nyertem...Kurva anyjukat...
Egyetértek @pnc: hozzászólásával. Jelenteni kell, én is mindig azt teszem.

csimre.zzl.org/20100806140135126.png
Az a gyűlöletes, hogy hiába kattintok a Remove from My Events-re, nekem nem tűnnek el ezek a szarok. Én rontok el valamit?

És úgy érzem, hiába reportoljuk ezeket a szemét spameket, ha 20-30000 ember mégis követi, akkor sz.arik a fészbuk a fejünkre. :(
Az is szörnyű, hogy egyesek még örülnek is ezeknek a szaroknak, mert jajj de jó Tunéziai utat nyerhetek...áááh
@hírbehozó: Majd ne felejtsd el időnként közzétenni azt a fekete listát! :)
a feketelista tényleg nem rossz ötlet, de ettől nem hiszem, hogy kevesebb esemény-szemét fog potyogni a Facebook-ról a nyakunkba :\

A Facebook fejlesztők számára kéne feldobni a labdát, hogy tegyenek valamit.
kicsit offtopic, de valahol kapcsolódik:

"A Facebook aztán elkezdte erősebben korlátozni az alkalmazások értesítésküldési képességét és azok megjelenését a felhasználói profiloldalakon."

Mi most 5. napja azzal küzdünk, hogy ne legyen annyi jogosultsága az alkalmazásunknak, mert bár mi csak a falra szeretnénk irni (stream), minden üzenet, amit eljuttatunk a felhasználókhoz, egyből status üzenetté válik, pedig ez korábban szinte lehetetlen volt.

Ha esetleg valakinek van ötlete, hogy tudunk a falra írni úgy, hogy az ne kerüljön statuszba, az volna oly drága, hogy segít nekünk?

köszönöm!

ontopic:
1. report kötelezően azonnal
2. a feketelistát meg tessék közzétenni, hogy hozzáírható legyen, ha gondolod rakjuk mellé a gombot, hogy kinek mi a tapasztalata az adott céggel és akkor még rangsorolni is lehet.
A legszomorúbb az egészben az, hogy ha rányomsz hogy "attanding" automatikusan elküldi a meghívót az összes ismerősödnek. Nem maguktól hívják meg az emberek az ismerőseiket, ezért van mindegyiknél 20000 meghívott.

Én is automatikusan reportolom ezeket egyébként, és tegnap már engem fenyegetett a Facebook hogy letilt ha sokat reportolok...
A feketelista közzététele valóban érdekes/hasznos lehet.
Mi nem hagytuk annyiban, elküldtük a Facebooknak (hálistennek van kapcs. hozzájuk) ezeket az evnet linkeket és eddig mindet - kb. 10-12 eventet - ki is irtották az oldalról 1-2 órán belül az összes játékossal, ajándékkal stb együtt. (Megneznem az ügynökségek megbízóinak arcát.) Megköszönöm tehát ha a posztomra válaszként idekopizzátok az event linkeket, mostmár kb. garantálni tudjuk a leírtásukat. Egyébként a Facebook csőrét is elkezte piszkálni a dolog (úgy tűnik, hogy egy Hungarikummal van dolgunk) és hathatós, általános ellenszert igértek ("We are working on finding a scalable way to take them all down."). Meglátjuk. Addig is azoknak a "kollégáknak", akik azon fáradoznak, hogy egy igazi magyaros mutyifacebookot csináljanak ezekkel az eventekkel csak annyit üzenünk, hogy felesleges pénzt és időt ölni valami olyanba, amit úgyis leírtatunk ha megtaláljuk, vagy azok megtalálnak minket.
Iwiwesedik a facebook és ez nagyon nem jó. Hiába, ez történik általában ha valami felkapott lesz és boldog-boldogtalan használja.
ez lenne az SMO? gratulálok
@hiragana: a magyarrol annyit erdemes tudni, hogy a Del-Afrikaban, a johannesburgi gettora kidolgozott utcai telefonokat (a kilencvenes evekbeli kekekrol beszelek), amiket atombombaval sem lehetett kifosztani, a magyar megis ki tudta. ha nem megy erovel, majd megy esszel (a penzvisszaado ajtajat zartak el kis pocokkel). legyunk buszkek ra, mert az elet egy igazi hungarikum Magyarorszagon. nincs meg egy ilyen nep a Foldon.
@is: én erre nem vagyok ilyen büszke basszus. Ma ezt az üzenetet kaptuk a Facebookos kapcsolatunktól:

"I think this is specific to Hungary I’m trying to pull out the resources to monitor that."

Nesze nektek országimázs.
Talán ha lenne - bár nem néztem utánna - egy reklám és spam ellenes facebook-csoport, napi frissítéssel...
Létrehoztam egy csoportot "Ne Basztass, Nem Akarok Nyerni!" címmel, mert már nem bírtam ez szó nélkül hagyni. Itt a link aki gondolja csatlakozzon...
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=112901518766736&ref=ts