Gmail Priority Inbox: miért jön be nekem?

Nos, végre nekem is lett Priority Inbox-om, és egy nap használat után már azt is tudom, hogy nekem nagyon nagy szükségem volt egy ilyen megoldásra. Miért? 

Elsősorban azért, mert bár nagyon aktívan használom a levélcsillagozás funkciót, gyakran elfelejtem megnézni a Starred (csillagozott emailek) oldalt. A Priority Inbox-szal viszont mindig szem előtt vannak a csillagozott levelek. Sőt, még valamire rászoktat ez a felület: ha elolvastam egy csillagozott levelet, vagyis végeztem vele, akkor leveszem róla a csillagot. Ezt korábban sosem tettem meg. (Mindig rajta maradtak a leveleken a csillagok, és amikor próbáltam visszakeresni fontos leveleket, bonyolultabb volt megtalálni azokat, amelyek aktuálisak még.)


A tisztán tartott inbox
 

A másik fontos rendezőelv, amit használok a Gmailben, hogy azokat a leveleket "mark as unread"-elem, amiket később akarok elolvasni, visszatérni rá. Lévén a Priority Inbox együtt tudja kezelni a fontos és olvasatlan leveleket, ezen a téren is kaptam támogatást. Ha egy fontos emailbe belekattintottam, és utána nem nyomom vissza "mark as unread"-re, akkor eltűnik a listából. Vagyis: már nem olyan fontos az adott levél. Ráér elolvasni majd valamikor később.

Végül a harmadik fontos dolog, hogy az "Important and Unread" blokkot hamar ki tudom üríteni, úgyhogy megvan az elégedettség-érzésem, hogy végeztem a fontos emailekkel. Korábban ugye sosem állt elő ez a helyzet, hiszen a Gmailem mindig tele volt olvasatlan, megcsillagozott levelekkel. Csak gyűltek, gyűltek, sosem tudtam a végére érni. Most sem tudok. Viszont mivel a fontos levelek külön szekciókban jelennek meg (Gmailben Gmail), azokkal elég könnyen tudok végezni.

Ugyancsak ide tartozik, hogy mindhárom blokknál (Important and unread, Starred, Everything else) beállítható, hogy mennyi emailt tartalmazzon maximum. Nagyszerűen tudom priorizálni, hogy milyen típusú emailből mennyit akarok látni. Vagyis mennyire fontos az adott blokk számomra.

Amúgy a Priority Inboxra a Google adott ki saját shortcutot is. A szokásos j-vel és k-val tudunk ugrálni a levelek között, és x-szel jelöljük ki a leveleket. Majd pedig (és ez az újdonság) a + vagy a - karakterek megnyomásával tudjuk fontosnak vagy nem fontosnak jelölni az adott emaileket. Nice.

Summa summarum, nekem már egy nap használat után is produktivitásnövelő a Priority Inbox. Áttekinthetőbbnek, kezelhetőbbnek érzem az egészet. Nyilván azoknak lehet hasonló élménye, akik viszonylag sok és sokféle levelet (bacn, sajtóközlemények, blogkommentek, szakmai levelek, munkalevelek, privát levelek, stb) kezelnek a Gmailjükben, és amúgy aktívan labeleznek, filtereznek, de nem tudták vagy akarták eddig tisztán tartani az inboxukat.

(Az persze egy másik kérdés, hogy az olyan funkciók, mint a Priority Inbox, vajon mikor kerülnek bele a Gmail mobilalkalmazásaiba. Mint már többször írtam róla, a mobilappokkal ez az egyik legnagyobb probléma. Tudniillik, hogy sokszor nagyon le vannak maradva verziókövetsben, funkciókban, az eredeti webszolgáltatáshoz képest.)

Címkék: gmail usability email produktivitás priority inbox
2010.09.03. 12:27. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én a kezdetektől hiányoltam az olvasatlan leveket külön csoportosítását. Most megkaptam, örö é bódottá
szerintem a cimkézés sokkal királyabb, de aki azt nem használta, annak ez is jól jöhet.
@mcs: egyetértek, én se értem ezt a hypeot. Normálisan cimkézett levelek, beállított filterekkel nem lehet elakadni a munkában.
Ha minden adminisztráció 100%-osan működne, akkor már rég nirvana lenne. Ez pont a fent felsorolt 3 indoknak segítség és nem több.

Emiatt fogom én is használni!
Aki naponta 20-30 levelet kap, annak mindenképp hasznos (és ebbe beletartozik az a rengeteg átlagjúzer akiknek hírlevelek és egyebek tömítik az inboxot) de aki nem kap 4-8 levélnél többet egy nap (és/vagy jól filterezik, címkézik) annak ez bloat.
Én több gmail-es címről forwardoltatom egy központi címre a leveleimet, ezért az egy extra slot-ot arra használom, hogy az egyik forwardolt accountomra érkező levelek egy helyre gyűjtve látszódjanak az inboxban.

Kicsit sajnálom is, hogy csak négy hely van, szerintem jobb lenne, ha a felhasználó dönthetné el, hány kategóriát akar.

Ha lehetne, akkor nekem kb. 5-7 között mozogna ez, de kategóriánként csak max 5 levéllel (itt is jó lenne, ha én adhatnám meg, hogy 1-50 között hányat akarok látni).

Amit gyorsan kikapcsoltam, az az Important ÉS UNREAD. Én szeretem látni az important, de read leveleket is, hogy ne kelljen keresgélnem őket, ha válaszolni akarok rájuk.

A csillagozós résszel maximálian egyetértek, én is kiürítettem a több éve megcsillagozott leveleimet, most csak egy csillag van.

Kérdés, hogy érdemes-e meghagyni ezután a Superstarst, vagy maradjak az egy csillagnál.

Valszeg meghagyom, de én is rászokok arra, hogy a csillagot levegyem arról, amire már nem szükséges raknom.

Összességében azt hiszem ismét nagyot fejlődött a Gmail.
@poisonborz: szerintem még akkor is hasznos, de való igaz, elsőre szokatlanul zsúfoltnak tűnik az inbox, plusz az állandóan változó méret miatt kíváncsi vagyok, hogy fogja tudni megtanulni a szem, hogy hol kell keresni a tartalmat.

De most is imádom látni, ahogy jönnek a bacn-ök, és látom is őket az everything else-ben, mégsem zavarnak :-)
ha lehetne olyan sorrendet csinálni (felülről lefelé), hogy unread, important, többi, csillagozott, akkor tényleg király lenne, így még nem biztos, hogy marad.
Egyébként a priority inbox funkciók nagyrészét, illetve kicsit többet és kicsit kevesebbet meg lehet csinálni a már elég régóta elérhető multiple inboxes lab bigyóval is.
Valójában ezek a funkciók kicsit másképp de már rég megtalálhatóak a gmailben. Labsban kell bekapcsolni a multiple inboxes-t, és ott volt lehetőségünk a filtereket külön csoportba szedi. Gondolom a becsillagozott mailekkel is ezt csinálja. Nem tudom mert nem használom.
Pontosan, a multiple inbox jórészt ugyanezt tudja már rég. Sőt, bármilyen keresési feltételt meg lehet adni neki, tehát bizonyos szempontból okosabb is.
Akkor neked bejön a Taskforce is. Hasonlóan bánik az eddig bujkáló (elfelejtett)Teendők-kel. Szeme elé teszi ráadásul együttműködésre is képes a többiekkel.(nem NENYI).
Itt lehet elkövetni: taskforceapp.com/user_session/new
Eddig egy bajom van vele. A Googletől érkező leveleket nem tudtam még betanítani, hogy ne a fontosak közé érkezzenek. Oké, hogy érdekelnek pl. a chromium app megoldások, de sok jön belőlük. Éppen a leiratkozást tervezgettem, mikor bejelentették, hogy jön a szelektíveskedés, gondoltam ez majd helyre teszi a problémámat. Há' eddig ez nem jött össze. Azért adok még neki egy esélyt. Max egy hét erejéig.

Egyébként egyelőre visszaszoktatott a rendszer a címkék használatára és rá a csillagozásra. Na és igen...az a megelégedettség...:)...mint a Readerem DailyNewz része mikor minden olvasott:)
jade tényleg! szerintetek be lehet-e majd tanítani, h a google codeot ne fontosként kezelje, mikor pl a figyelőtől érkeznek a html5 címkével felruházott mailek.
??
nekem csak az a bajom vele, hogy azokat a csillagos leveleket, amik filterezve es archivalva erkeznek, azokat nem porgeti be a cimlapra (csak az inboxosokat)
persze, ertem en a logikajat, csak nem tetszik.
@mukinyúl: van egy olyan opció a beállításoknál, hogy "Override filters - Include important messages in the inbox that may have been filtered out.
", neked pont ez kell.
Nálam a funkció épp hogy rontotta a hatékonyságot - sokkal gyorsabban átlátom az inboxomat ha egy helyen gyűlnek, filterek alapján automatikusan címkéződnek a mailek, csak végig kell pörgetni és első ránézésre megmondom, mi a fontos és mi nem. Szóval a priority inbox viszonylag hamar kukába repült nálam.
az utóbbi napokban én is ismerkedtem vele, de vhogy a filter+címke kombó jobban bejön.
@molnarm: koszi, ezt nem lattam. bar az egyeb csillagozott levelek most sem jelentek meg, de biztos jo valamire :)