Szájt redizájn és hirdetési elképzelések 2012

Az elmúlt hónapokban egy körben megújítottuk a HVG tematikus szájtjait. Egységes layoutot kaptak. Szakítottunk azzal a nézettel, hogy kis szájtoknak is portálosan kéne viselkedniük. Sokkal inkább a friss tartalmakra helyeztük a hangsúlyt.

Próbáltunk vizuálisan érdekesebb, felhasználói élményében dinamikusabb, jobb tartalomajánlási logikákkal fűszerezett layoutot összehozni.

Nem mellékesen tettünk egy nagy kísérletet HTML5/CSS3 irányban. Hogy minél több tapasztalatunk és adatunk legyen arról, hogy az új felfogásban buildelt szájtoknál mik az erősségek, gyengeségek. Miről fog szólni a web jövőre (és talán azután is)...

A megújult szájtok között van az Ecoline.hu, a Techline.hu, az Eduline.hu, a Life-style.hu, az Automenedzser.hu, az Ingatlanmenedzser.hu és a Hírszerző.

Oldalprojektként pedig hamarosan megújul az Adózóna.hu is, mely egyben a fizetős szolgáltatásaink egy új fajtájának főpróbája is lesz.

A szájtok az új desktop webes layout mellett friss mobil és táblagépes nézetet is kapnak. A mobilverziók már élesek. Hamarosan pedig a táblagépekre is gatyába rázzuk ezeket a szájtokat.

A tartalmak hatékonyabb és szebb prezentálása mellett az is cél volt, hogy egy picit érdekesebb hirdetési megoldásokat mutassunk a hirdetőknek. Először még a hvg.hu táblagépre optimalizált verziójának tervezésekor tettünk bele az oldalakba egy giganagy, 640 pixel széles hirdetési felületet. És ugyanezt átörökítettük a fent említett tematikus szájtokra is. Sőt, a jobb hasábban egy, a korábbinál sokkal hatékonyabb és észrevehetőbb billboard-megjelenítést is bemutattunk.

Tegnap olvastam a Médiapiacon a Halál a CT-re? című írást. Amiről meg eszembe jutott Ingrid és a CEMP régebbi írásai ugyanerről a témáról. Alapvetően egyetértek azzal a szemlélettel, hogy a display hirdetés nem ct-kampányok futtatására való. Nem ér átkattintás alapon mérni egy alapvetően imidzskampányról szóló hirdetés teljesítményét.

Ugyanakkor számomra az is világos, hogy a széles körben használt méretek és formátumok sokkal kevésbé hatékonyak imidzskampányok futtatására. Ha imidzskampány, akkor merjünk bátran visszanyúlni a printes 1/1 hirdetésekhez. Mi pont ezt is tettük, amikor a hirdetőknek címlapon, rovatoldalakon, cikkoldalakon 600x450 pixeles, lepedő méretű hirdetést ajánlunk. Ráadásul azt is forszírozzuk, hogy ezek a hatalmas display hirdetések csak állóképek (jpg, png), vagy egyszer, röviden animálódó hirdetések legyenek.

Azt gondolom, hogy minél nagyobb egy grafikus hirdetés mérete, annál fontosabb a minősége. A hirdetésnek soha nem lehet az a célja, hogy elrettentse az olvasót a tartalomfogyasztástól. Sokkal inkább az a funkciója, hogy termékeket, márkákat kommunikáljon az olvasó-fogyasztó felé. A vásárlásra ösztönzés mellett persze bevételi forrása is a hirdetés a médiaszájtoknak. A tartalom és a hirdetés együttélése pedig akkor optimális, ha szép, figyelmefelkeltő, de nem agresszív kreatívok jelennek meg a médiafelületeken.

Egy-egy rossz, irritáló kampány nem csak az adott brand megítélésére hat ki, hanem a médiafelületre, és a többi, ott hirdető termékre is. Az Adblock használatának népszerűsítéséről nem beszélve.

Rengeteg jó tapasztalatunk van az elmúlt hetekből. A Volvo például egy nagyon szép hirdetést futtatott az oldalainkon. Valamint külön kiemelném például az Opel hirdetését, melyet asszem a Kirowski hozott nekünk, és egy igen előremutató és pofás hirdetést sikerült összehozni az Autómenedzser.hu-ra. A hirdetés 600x450 pixel nagyságban jelent meg, és úgy működött, hogy amikor az olvasó görgetett az oldalon, a hirdetés egyszer animálódott egyet, majd sima printes, képhirdetésként mutatta magát.

A Volvo kreatívja pedig egy kicsit az újabb animgif kultúrát visszahozva a következő volt: egy végtelenített villámlós esős háttér előtt látható maga a Volvo autó, és röviden a cég ajánlata. Szintén nagyon nívós és minőségi online kreatívról beszélünk.

A fenti példákkal csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy még ilyen nehéz pénzügyi évek idején is lehetséges előrelépni hirdetési és szájtfejlesztési fronton. Nem csak gyűlölni kell tudni a piac azon részét, mely nyomott árakkal, olcsó ct-kkel operál. Hanem tenni is azért, hogy jobbat, minőségibbet, érdekesebbet, hatékonyabbat állítsunk elő, mint korábban.

Nem betiltani kell a ct-t, hanem valódi alternatívákat nyújtani.

Ha azt képviseljük, hogy a display imidzskampányokra való, akkor adjuk is meg a hirdetőnek azokat a formmátumokat és lehetőségeket, melyek segítségével valóban hatékony és feltűnő kampányokat tud kommunikálni fogyasztói felé. Ugyanitt pedig tegyük világossá az ügynökség és a hirdető felé, hogy mi az a minőség, amit minimum el kell érnie minden olyan kreatívnak, mely nagyban, színesben, hatékonyan fogja hordozni az adott rekálmüzenetet. Ne feledjük, tartalom nélkül nincs hirdetés. És hirdetés nélkül sincs tartalom. Ha mindkét oldalon a valódi hatékonyságra és valódi minőségre törekszünk, abból nagyon rossz dolgok nem sűlhetnek ki.

Ráadásul az IAB-s rising stars hirdetések is velünk vannak. És rossz duma, hogy túl drága és túl nehézkes ilyen méretekben és lehetőségekben gondolkodni.

Webfejlesztés oldalon ma már a technikai lehetőségek tényleg impozánsak. Ha következetesen törekszünk az igényességre és a hatékonyságra, akkor annak meg kell, hogy legyen az eredménye.

Az biztos, hogy én jövőre is azon leszek, hogy valamivel jobb és szebb legyen magyar weboldalakat használni, s azokon hirdetni. Ne adj isten, pénzt költeni.

Címkék: online média hírszerző hvg redizájn techline eduline life style.hu display hirdetések autómenedzser ingatlanmenedzser hírszerző design ecoline ct kampány imidzskampány
2011.11.12. 14:19. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

épp nemrég néztem a techline-t. az volt a furcsa, h mobilon (bb 9860 saját böngészője) kilóg a tartalom és még scoll jobbra ill zoom- opció sincs. sehol máshol nem tapasztaltam ilyet. nem mélyedtem bele, csak így gyors megosztom, egyébként tetszik.
Amatőr szemlélőként mondanám, hogy noha szépek a megújult szájtok, ám az olvashatóságuk eléggé gyatrának tűnik. Talán nem vagyok ezzel egyedül, de engem zavarnak a túl szellős és túl hosszú sorok, kényelmetlennek érzem az olvasásukat.
Megpróbálok finoman fogalmazni, mivel tudom, hogy ez egyéni izés kérdése, de az elkészült dizájnok messze alulmúlták a várakozásaimat :( Lehet, hogy technikailag ott van, de kellemetlen ránézni.
Nagyon jól sikerültek ezek a redizájnok, tényleg grat.

De azért kliensoldali fejlesztésben még van mit fejlődni (modernizr már egy jó lépés, de azért a minified verzió mindig jobb egy production rendszerben).

Bár mindig öröm ilyet látni, hogy ekkora oldalak próbálnak irányt mutatni a többieknek.
Üdv! Én régóta olvasója vagyok a blognak, illetve minden nap olvasom a techline.hu-t. Összességében szép dolog az újítás, azonban csatlakoznék a fentiekhez, miszerint tényleg nagyon nehezen kezelhető az új design.
Első körben a menü elrejtése nagyon rossz döntés volt, aztán az oldal lassúsága, a túl sok és zavaró reklám, melyek a cikkeket is szétszabdalják. Az auto oldalbetöltés szerintem nagyon rossz megoldás, hiszen hordozható pc-k esetében nagyon lassítja az oldalt, helyette inkább ajaxos lapozást kellett volna alkalmazni, így a látogató nagyobbat is tudna lépni.
Összességében az az érzésem, hogy a reklámokra tevődött át a hangsúly, nem pedig a tartalomra. Ezt tovább erősíti, hogy pár cikk csak hivatkozás egy másik oldalra, bár pozitív hogy jóval sűrűbben jelenik meg új. Összességében örülök, hogy újít a HVG.
Üdv!
a) Én ekkora felületen interaktiv reklámot raknék ki, amivel ott helyben lehet további infokat megtudni.

b) Nálatok nem tudom, de Indexen rendszeresen elkövetik a kedves hirdetők, hogy hiába mobil oldalon van a hirdetés, az az oldal amire mutat az már nem mobilra optimalizált!
Szia! Köszönjük a szép szavakat a VOLVO kampányt illetően! Kis kiegészítés: a kampány a Laboratory Digital és a Laboratory Ideas közös munkája volt. :)