Idehaza még csak szűk körben terjed, de a tengerentúlon már hatalmasat tarolt a Pinterest a semmiből jött havi 11 milliós havi oldalletöltésével. Sikerességének nem feltétlenül az az oka, hogy valami újat sikerült feltalálniuk a közösségi média területen. De erről majd egy kicsit később.
Miről szól a Pinterest? A Gizmodo fogalmazta meg a legpontosabban: a Pinterest nem más, mint a nőknek szóló Tumblr. Hogyan kell ezt érteni? A Pinterest keretsztorija, hogy virtuális faliújságokat készítünk azokról a képekről, melyeket szépnek és jónak gondolunk a világban. (Dizájnban egyébként a Path nyomdokain halad a szájt.)
Ha valaki szereti például az építészetet, a Pinteresten megnyitja az építészettel foglalkozó faliújságját, és oda gyűjtögeti a szép házakról, kellemes enteriőrökről, dizájnos bútorokról szóló fotókat.
A Pinterest tehát a júzerről eltolja a hangsúlyt a júzer ízlésére. Egészen pontosan: a vizuális ízlésére. Nekem amúgy szimpatikus ez a hangsúlyeltolás. Ez az ígérete a Stellarnak is, csak ott továbbra is inkább egy szűk blognetworkben történik mindez.
Épp az ízlés meg a fotók viszik el a tartalmat a divat, a dizájn, öltözködés, az ételek és épületek felé, ami pedig nagyobb százalékban vonzza a fiatal nőket, mint a redditelő geekeket.
A Google Ad Plannerből származó adatok szerint a 4 millió regisztrált júzer közül másfél millióan be is lépnek napi szinten a Pinterestre, ahol több, mint 14 percet töltenek. A felhasználók 80 százaléka nő. Harmaduk a 25-34 közötti korosztály tagja. Az amerikai Pinterest felhasználók többsége a Középnyugaton él, és nem a parti nagyvárosokban.
Na de térjünk rá a lényegre: hogyan lett a Pinterestnek néhány hónap alatt több millió aktív felhasználója? A trükk egyszerű: a Pinterestre regisztrálók Facebook accounttal lépnek be a szolgáltatásba, és a virtuális faliújságokra felkerülő friss tartalmakat a Facebook app automatikusan meg is osztja az ismerősökkel.
Az agresszív facebookos taktikának meg is lett az eredménye.
A Pinterest titokban eluralta a Facebook timeline-omat
Persze a legagresszívebb Facebook-kampány sem ér sokat, ha a becsalogatott júzerek nem kattannak rá a szolgáltatásra.
A Pinterest titka szerintem egyszerű: a netezők többségének se ideje se kedve bookmarkolgatni a klassz weboldalakat, blogokat, szájtokat. Nem használnak bookmarkoló alkalmazást és feedolvasót sem. Ők csak egy szájtot szeretnének, ahol megtalálják a menő, cuki, ciki, érdekes, szép, vicces dolgokat.
A szempont a Pinterest esetében az esztétikumon van. Szép tárgyakat, szép képeket, kellemes fotókat, ízléses ruhákat, káprázatos tájképeket pedig mindenki szeret nézegetni. Például két facebookozás között. Csak úgy, levezetésképpen. Na akkor kell a pinterest.com-ot megkattintani. Vagy a Redditet. Vagy a Tumblrt. Vagy a MetaFiltert.
A Pinterestben szerintem az a legvagányabb, hogy hosszú idő óta ez az első közösségi szájt, amit nem a szilícium-völgybeli geekek emeltek a magasba, hanem a kertvárosi nők. Az internet kezd felnőni.
kulcsarb 2012.01.25. 19:38:46
például az egyszervolt.hu -nak is havi 7.6 millió oldalletöltése van, mégsem mondanám magunkat a facebook konkurenciájának
sgergely · http://twitter.com/sgergely 2012.01.25. 19:45:15
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2012.01.25. 19:46:24
devDavid · http://blog.hu 2012.01.26. 10:54:37
Figyelünk,
kisPocok