Resolutionary: kikhez szól az Apple az új iPad bejelentésével?

new ipad 3Az iPhone 2007-es megjelenésével megfigyelhető volt, hogy az early adopterek után mindig érkezett egy második hullám, egy sokkal nagyobb fogyasztói bázis, mely nem az Apple bejelentés napján akarta birtokolni az új Apple-terméket, hanem előbb megbizonyosodott arról, hogy valóban nincs jobb választás a piacon (mindegy, hogy így van-e vagy sem), és akkor kezdett el új Apple-termék bevásárlásában gondolkodni, amikor már látta, hogy mások is kiadnak erre ennyi pénzt, másoknak is bejön, és mindenki erről beszél. Szimbólum.

Az iPhone 4 és az iPad 2 esetében az Apple tényleg olyan szintre vitte mindkét termékét, amit kár lett volna ezt a két típust nagyon gyorsan hátrahagyni. Angelday Józsi mondta a mai élő kommentárjában, hogy neki bizony első generációs iPadje van, és egy iPhone 4-e. Vagyis egyik terméktípusból sem birtokolja a frissebb változatot. Nincs ezzel egyedül. 

Az Apple-t viszont marketing érvek vezetik, amikor nem akarja kiábrándítani a leszakadó, lassabban adoptáló fogyasztóit. 2011-ben rengeteg emberrel sikerült megvetetniük végre az iPad-et. Egészen pontosan az iPad 2-t. Ha a mai napon azt üzenik nekik, hogy az ő vásárlási döntésük mára idejét múlt, akkor egyre nehezebben fogják tudni értékesíteni az újabb termékverziókat, és egyre növelik a kiábrándult felhasználóik táborát. Így viszont nehéz lesz jó eladási adatokat elérni a soron következő termékekkel. 

Rövidebben szólva az egyéves termékciklus ezeknél az eszközöknél túlságosan rövid. Így az Apple most is ahhoz a taktikához folyamodott, mint az iPhone 4S esetében: olyan előnyöket ad a legújabb terméktípushoz, ami valóban csak az értő közönség számára fontosak. Ugyanakkor a második hullámos fogyasztói közönség számára nem elég fontosak ahhoz, hogy ne az olcsóbbat (eggyel régebbi verziót) válasszák. 

A mai bejelentésen is külön megemlítették, hogy az iPad 2 árát lejjebb viszik. És az új termékverziót nem is nevezték el sehogy sem. Egyszerűen új iPadnek hívják. Viszont az iPad 2 is új iPad - az első generációshoz képest. Így amikor összetalálkozik majd a második és harmadik generációs iPaddel rendelkező felhasználó, előbbiben nem lesz az a rossz érzés, hogy mennyire át lett baszva, amikor decemberben végre valahára rászánta magát, hogy vegyen magának egy laptop áráért egy iPadet. 

Az Apple az early adoptereknek készíti a termékeit, de nem csak belőlük akar meggazdagodni. Mindig ügyelnek arra, hogy az early adopterek szofisztikáltabb ízlését is kiszolgálják, de a második hullámban érkezőket se veszítsék el. Ezért nem fognak lemondani arról, hogy egy-egy termékükből egy gyorsan megjelenő oké és egy később érkező advanced verziót is kihozzanak időről időre. 

Most arról nem beszélve, hogy az alkalmazásfejlesztői közösségnek is adoptálnia kell az újabb és újabb fícsöröket. A felbontás változását, a hardveres változásokat, a finomodó funkciókat és lehetőségeket. Velük sem lehet évente új eszközöket vetetni, újrafejlesztetni az appjaikat. 

Mondok egy jó ellenpéldát: amikor 2010 tavaszán kijött a HTC Desire, akkor jobb telefon volt a korabeli iPhone-nál (3GS), és az egy évvel később piacra dobott HTC Sensation igazi csalódás volt. Nem ígért semmit ez a telefon. Nem volt jó továbblépést a Desire-höz vagy a Desire HD-hoz képest. Mégcsak azt sem lehetett rá jó szívvel mondani, hogy egyértelműen jobb választás lett volna az elődjeinél. Aztán gyorsan kapcsolt a HTC, és nemsokkal később piacra dobott egy módosított XE verziót, de ezzel fáziskésésbe kerültek. Viszont megjelent a Samsung Galaxy II. A lényeg, hogy a HTC rosszul választotta meg a fejlesztés versus piaci bevezetés ciklust. Pedig nagyon jól indítottak az Android piacon 2010-ben.

A mai prezentációt Tim Cook azzal zárta, hogy 2012-ben nagy dolgok fognak történni náluk. Az utolsó mondatával tehát megint elhúzta a mézes madzagot az early adopterek előtt. "Most kicsiszoltuk a cuccot. De legközelebb végre megint oda fogunk baszni, ugye tudjátok" - sugallta. 

Címkék: apple ipad apple ipad 3gen
2012.03.07. 20:56. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A cikk végén lévő mondanivalóra reagálnék hogy: "app fejlesztői közösségnek is adoptálnia kell az újabb és újabb fícsöröket. A felbontás változását, a hardveres változásokat"

Ez nem hiszem hogy nagy probléma, androidon az eltérő arányú felbontásokra se gond optimalizálni, ipadnál meg ugye pont kétszerese lett minden, az arány megmaradt. Magyarul a meglévő háttéranyagokból (psd stb) kétszeres méretű texturákat legyártani nem sok munka.
A többi hardware-es különbség meg gyakorlatilag 0 plusz munka mivel opengl úgyis elfed mindent, api kétlem hogy változna ez miatt. Szóval pofon egyszerű az átállás - szerintem.

A többivel egyetértek, vettem volna egy kettest decemberben most elég morcos lennék.
@butcher__: Valahol ez egy tök buta felfogás, hogy a decemberi iPad 2, ami tegnap még "csúcskategóriás" volt ma már vacak, mert megjelent egy jobb/újabb/könnyebb/nehezebb. Idáig is megtaláltam rajta a számomra szórakoztató tartalmakat, nem fog most sem változni ezen semmi. Ha nem lett volna ma semmi bejelentés akkor nem is éreznél így, használnád és örülnél neki.

Nekem attól nem rosszabb, ha a szomszéd vesz egy drágább autót! ;)
Azért a PSD-ből nem lesz csak úgy hip-hopp kétszeres felbontású textúra. Grafikailag újra kell azért tervezni a dolgokat. Plusz a több helyet is ki lehet jobban használni ezentúl. Webfejlesztői szempontból már nem kell iPad verzión gondolkozni ezentúl, nincs is ekkora szélességű weboldal még egyáltalán.
Szerintem a 'nagy durranás', amit az apple jól érez, hogy végre rájöttek, hogy a támogatás mellett a piacon is kell tartani a 'régi' típusokat is, az eddigi 'tegnap még volt iPad1, de holnap már kidobjuk az összeset, nehogy elvegye a 2-től a vásárlókat' elv joggal bosszantja az Apple-t szerető, de a használtpiactól óckodó embereket, akik nem szánnának annyit egy tabletre.
Mondjuk még így is kétszer annyi az iPad2, mint az idén kijövő hasonló képességű androidos társai, szóval az idén én már fordulatot várok a tabletpiacon.
Decemberben vettem iPad2-őt :) - de legalább akcióban. Nem érzem magam most frusztráltnak.
Viszont majdnem vettem pár hete Apple TV-t, főleg az Airplay miatt, akkor nagyon precíz üzenet volt, hogy az egyik APR elkezdte kiszórni őket. Így most lehet 1080p-sem (hiába, nehéz az élet enélkül: olykor rettenetes visszaolvasni, amit leírok).