A Tesco átalakíthatja a magyar e-kereskedelmet

tescoonline.png

Na, én is megírom a két mondatomat a hírről, hogy a Tesco végre Magyarországon is elindította a webshopját. A kiskerlánc hatalmas választékából válogathatjuk össze a pakkot, amit ki is hoznak házhoz. 

A kulcs a Tesco kapcsán a választék (még akkor is, ha jelenleg csak töredéke a brit anyaszájténak) és az akciós termékek. A webshop ehhez hozza az online rendelés és vásárlás, valamint a házhozszállítás kényelmét. 

Annyira egyértelműek ezek az előnyök, hogy akinek ma mondtam a hírt, mind azt válaszolta, hogy biztosan ki fogja próbálni, és ha beválik, elbúcsúzik végre a hétvégi autós nagybevásárlós őrülettől. 

Nem tudom, hogy más országokban mennyire volt sikeres a Tesco megjelenése az e-kereskedelemben, de érzésre erős hatással lehet a magyar vásárlókra, hogy gyakorlatilag a tévé előtt ülve tudnak bevásárolni, és néhány száz forintért házhozszállíttatni az élelmet.

Merem remélni, hogy ezzel véget ért a pdf-ben publikált szórólapozások kora a kiskereskedelmi láncok életében. A Grobynak és a többieknek pedig sok erőt és kezdeményezőkészséget kívánunk. 

“To compete in the new area of retailing I believe that Tesco has to be more than a retail company,” Tesco's CEO said at a conference in Singapore today. “We have to become a technology company as well. That’s why, in 2013, we will invest three quarters of a billion U.S. dollars in technology, up threefold in three years.”

“Last year in the U.K., sales of physical books, movies and music fell by 25 percent,” Clarke said. “Internet versions grew by 150 percent.”

“Last year I called time on the old ‘space race’ -- I said that in the future, we wouldn’t simply grow by buying more real estate, but instead change the way we engage with our customers and embrace digital retailing,” he said.

A jövő.

update // Konrád írja, hogy a magyarországi internetes kiskereskedelmi forgalom 2011-ben az eNET mérése alapján 155 milliárd Ft volt. Ugyanezen évben a TESCO forgalma 705,2 milliárd Ft. A Dívány.hu pedig összehasonlította a konkurenseket.

És közben lebonyolítottam az első nagybevásárlást az online Tescóban. Minden nagyon flottul ment. Tetszik, hogy végre át tudom tekinteni például az összes tejterméket egyszerre, ár szerint rendezve. Ezt ugye sokkal fáradtságosabb megtenni magában az áruházban. Az akciós termékeknél érdemes figyelni, hogy melyik napig él az akciós ár. Már csak szombat délre volt kiszállítási időpont. Bankkártyával fizettem. Csak akkor vonják le a pénzt, ha megtörtént a kiszállítás. A szállítási költség 899 forint. Lemondani a rendelést a kiszállítást megelőző nap 23 óráig lehet. Kíváncsian várom. 

Címkék: tesco e-kereskedelem tesco.hu online tesco
2013.03.21. 17:58. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak halkan kérdem meg, aki ki akarja próbálni a Tesco-t, az miért nem használta eddig a Groby-t? Mi már párszor rendeltünk a Groby-tól és minden rendben volt, a kiszállító a 4. emeletre hozta fel az egész pakkot, többek között 3 karton ásványvizet is. És nincs lift, nekem már ezért megérte :)

Ettől függetlenül ha a Tesco olcsóbb lesz, akkor átpártolunk hozzá, amúgy úgyis a Tesco-ba szoktunk járni, mert az ember mindig addig halogatja a rendelést, hogy muszáj máshol vásárolnia, gyorsan. Mondjuk 1:1 arányban az online rendelés javára.
Tőlünk nincs messze a Tesco, de a tülekedést meg a sok embert utálom, szerintem nálunk is bepróbálós lesz a dolog.
Csomagolt cuccokra (liszt, cukor, stb.) jó lehet, de olyasminél, amit az ember szeret megnézni, mielőtt megveszi (hús, kenyér, zöldség, gyümölcs, stb.), nem szívesen bíznám másokra, hogy válogassanak helyettem.

A Tesco zöldségrészlegén pl. az akciós gyümölcsöknél gyakran válogatni kell, mert az akció/olcsóság miatt általában a minőség elég hullámzó. Kétséges, hogy a csomagoló emberek nagyon válogatnak majd pl. ebben az esetben, nem is lenne rá nagyon idejük valószínűleg.
@Vittore.: A válasz nem nehéz: Én 50 km-re ÉK-re, de még Pest megyében élek. A Groby 2500 Ft-ért szállítana ki. A Tesco kb 1.000 Ft, én én adhatom meg, mikor érjenek hozzám, amit a Groby-nál nem lehet. Ott 6.500 áru van, a Tesco-ban a hírek szerint 22.000, és ha bejön nekik, tuti bővülni fog. Árakat nem tudok összehasonlítani még, de a tippem az, hogy nem a Groby lesz az olcsóbb. Vagy nem..:)
a TESCO sem lehet tökéletes :)
előregisztráció nélkül is lehet regisztrálni - azonnal

r.tesco.hu/hu-HU/
@falomb:

Bármelyik kiszállított terméket visszaküldheted, lehúzzák a blokkról és nem kell kifizetni. De reméljük odafigyelnek arra, hogy szép árút hozzanak.
remélem bővítik majd a kiszállítók számát, mert ebben a formában elég gáz, hogy ha most megrendelem (Péntek 12:00) akkor leghamarabb Vasárnap reggelre van itt.

Nembeszélve arról, hogy így az akciók egy része kiesik, mivel a kiszállítás napján érvényes árat kell fizetni :)
@Vittore.: Valamiért a Groby nem elég ismert és persze nem olyan erős márka, mint a Tesco. Az egyiket az emberek 905-a ismeri, a másikat a 10%-a. A Groby-t az használja, aki online akar vásárolni a boltbajárás helyett, a Tesco pedig azokat fogja online váráslásra szoktatni, akik eddig a Tesco áruházakban vásároltak és ismerik a termékeket.
Őrült izgalmakat okoz a Tesco indulása.:)) Pedig csak magukkal csesznek ki a vásárlók, mert vagy az online kosárba, vagy a későbbiekben is sokkal nagyobb offline kosárba baépülnek az online vásárlás extra költségei.
Itt a konkurencia nagy lehetősége, hogy egy kicsit betegyen a Tesconak. Budapesten 2-3 hónapig minden Tesco kijáratot és parkoló autót megszórnék Tesco online szórólappal. Annál nagyobb kárt nem lehetne nekik okozni, minthogy a jelenlegi vásarlói közül érezhető mennyiséget (5-10%) átállítani offline üzemmódból onlinba.
A Tesco belépése tovább erősíti, hogy a tisztán e-kereskedelem egyre szűkül, és hogy az ennek nevezett technológia nem más, mint a hagyományos offline boltok egy értékesítési csatornája.
Tudja valaki, hogy a 2011 évi 155 mrd mögött milyan arányban vannak offline üzletek? 4-5 éven belül szerintem az arány legalább 80-90% lesz.
Két dologban azért még lehetne nagyot alakítani: a kártyás fizetés elterjesztésében és a logisztikában.
Azért van itt egy másik bökkenő is, amit nem fog az NFH se szó nélkül hagyni (reméljük):

"Kérjük, vegye figyelembe, hogy a honlapon szereplő termékek árai tájékoztató jellegű irányárak, így a bevásárlókosárban valamint a bevásárló listát megerősítő e-mail üzenetben szereplő árak a ténylegesen fizetendő áraktól kismértékben eltérhetnek."

Meg mi az, hogy nem lehet a terméket reg nélkül a kosárba tenni? Illetve a szállítási árról is csak már közben tudok tájékozódni. Ez sok minden, csak nem tisztességes.
Amúgy itt van egy részletesebb összehasonlítás is:
gaaltamas.blogspot.hu/2013/03/gigaszok-harca.html
@belsohang: ezt nem ertem, szerintem egysegnyi koltsegre lebontva olcsobb az online vasarlas a Tesconak, az egyetlen nagyobb koltseg a kiszallitas es azert kulon fizetned kell.

Nyugaton egyes uzlettipusokat teljesen elsoport az online kereskedelem. Raadasul az oriasoknak mint pl az Amazon vagy a Tesco, borzaszto "economy of scale"juk van, egyseruen lehetetlen veluk versenyezni egy kisebb bolttal.
@Flankerr: érdekes, engem nem engedett tegnap regisztrálni pesttől 15 km-re levő pestmegyei városban.
Sziasztok!

Életemben először vehettem át ilyen módszerrel élelmiszereket a mai napon. A megrendelt péksütik a legfrissebbek voltak. Állítom a boltban nem szoktam ilyen frisseket találni.
Az egyik megrendelt termék néhány napja elfogyott az üzletből, de azonos áron hoztak egy másik márkát. Kérdezték, hogy még így is kell-e, mert ha nem, akkor nem kell megvennem.
A két kiszállító nagyon rendes és kedves volt. Szétválogatva pakolták ki a termékeket, pl. attól függően, hogy a hűtőbe kell-e tenni, avagy tisztasági dolgok és a fürdőszobába.
A Groby a Tescohoz képest baromi drága és nincs ekkora választéka sem. A kiszállítási költségekről meg ne is beszéljünk.
Innentől kezdve mindig így fogom a nagy bevásárlásaimat lebonyolítani.:) Mindenkinek ajánlom akár csak kipróbálásra is..:)

Üdv.Barbi