A Bónusz Brigád már belátta: natív alkalmazások helyett a mobilra optimalizálás a nyerő

Most küldte át a Bónusz Brigád vezetője, Kaprinay Zoli a sajtóközleményüket, mely arról szól, hogy az androidos és iOS-es alkalmazásuk mellett immár mobilra optimalizált verzióban is elérhető a szájtjuk (m.bonuszbrigad.hu).

A Bónusz Brigád által végzett kutatás kimutatta, hogy a felhasználók a gyorsaságot és a hagyományos oldalon található minden funkció elérését tartják a legfontosabbnak, amikor mobiloznak. Sem az iOS, sem az Android platformmal nem lehet elérni olyan sebességet és a funkciók teljes skálájának azonnali biztosítását mint a mobil oldallal.

Magyarán: a web appoktól nagyobb forgalmat, és ezzel nagyobb CPA-t is várnak, mint a natív mobilalkalmazásaiktól. 

A web appoknak számtalan előnye van a natív appokkal szemben. Évek óta írok erről. Többek közt ezen a blogon is. Persze van egy sor eset, amikor a natív alkalmazás egyszerűen jobb választás. Ha bonyolult, böngészőben nehezen megoldható funkciókat akarunk fejleszteni, mindig jobb út a natív app. És akkor is, ha olyan funkciókat kínálunk a felhasználóknak, melyek napi használatra szolgálnak. Például az időjárás-jelentés vagy tőzsdeindexek követése. 

Akik viszont alapvetően keresésekből élnek, azoknak kihagyhatatlan a mobilra optimalizált verzió. Az online termékünk (webszájtunk, webes szolgáltatásunk) egyszerűen csak így fog felkerülni a radarra. És mivel mobilon legalább annyira szeretünk információkat keresni, mint desktopon, nem mindegy, hogy tartalmaink megjelennek-e a mobilról google-ozó netezőnek. Vagy elrejtjük azokat egy appban. 

A Bónusz Brigád egy nagyon tisztességesen összetett web app-pal jelentkezik most. A teljes funkciókészletüket megvalósították mobilra optimalizáltan. Tehát konkrétan a vásárlást is lebonyolíthatjuk a mobiltelefonunk böngészőjében, nem csak a termékkínálatot tekinthetjük át. Részemről a dizájn is rendben van. Jól érzik, hogy kattintható (érinthető) felületekben kell gondolkodni ebben a műfajban. És nem kell félni attól, hogy hosszú, sokat scrollozós oldalakat építsünk. A lényeg, hogy a felhasználó minden oldalon tudja, hogy mi a teendő, és kényelmesen lehessen navigálni (kattintgatni) a szájton belül.

Nagyon okos megoldás egy e-commerce szájttól, hogy a láblécben egy hatalmas gombra nyomva egyből felhívhatjuk az ügyfélszolgálatot. Végülis egy telefonon fogyasztjuk a tartalmat. Ez a legegyszerűbb módja a problémák kezelésére. 

Én összességében kiemelkedően jónak gondolom a megvalósítást. Ritka az ennyire kompakt, végiggondolt, szakmailag is korrekt megvalósítás Magyarországon. 

Címkék: bónusz brigád bónusz brigád mobilon mobilra optimalizált oldalak
2013.07.08. 12:22. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyilván hazabeszélek, de a felvetett keresési kérdés bizony nem lényegtelen tényező.
én az auchan mobilra optimalizált site-jától vagyok hasra esve, egyszerűen zseniális a távolság szerinti rendezés. így kéne minden boltnak.