A webkettes konferencia most érkezett el az úgynevezett leülő szakaszba. Előbb a vállalati blogokról hallhattunk kissé hosszú előadást.
Egyre többen nézik az órájukat. Vajon miért? Nem tudom, fáradt vagyok.Most meg Doransky (blogter), Papp László (freeblog), Konrad, Schneider Henrik (tanácsadó) ülnek egy asztalnál. Na nézzük, hol a pénz a blogoszférában.
Doransky: AdSense működik, és a hálózatba tömörülő bloggerek is tudnak pénzt keresni. A közös felület nagy látogatottságot jelent, és így jobban értékesíthető.
Papp: a blogok egyfajta okos fórumként viselkednek, fontos a közösségteremtő erő.
Doransky: a blogternél a támogatási rendszer működik: blogokat szponzorálnak meg cégek. Ez működőképes modellnek tűnik.
Amíg a vita parttalan mederben folyik, felvetünk néhány kérdést, amire nem kaptunk választ, pedig pedzegették: miért nem jött el Gyurcsány Ferenc, miért nem blogol a Fidesz, Para-Kovács hogyan viselkedne egy magfizika-konferencián, miért nincsenek itt a celebbloggerek? És miért szabadultak el a lufik a Matáv-székházban? Ki iszik még aszpartámos kólalájtot?Most épp arról van szó, hogy mi történik, ha egy blogra hirdetést teszünk ki önkéntesen. Na vajon, mi? A tanácsadó közben megkapta a kérdést, hogy hogyan szerezzünk pénzt a blogunkból. Schneider hosszú körmondatokban indul neki a válasznak. Aztán oda lyukad ki, hogy a blog arra jó, hogy hírnevet szerezzünk magunknak.
Közben felmerült a beszélgetők között, hogy melyik magyar blogból lehetne pénzt kinyerni. A sikeres (nagy látogatottságú) blogok a beszélgetők szerint a Szánalmas.hu és a Gyurcsány-blog és Tomcat. Ne keressük a közös halmazt.
Hamarosan jön Vágó István és a Wikipedia, úgyhogy már nem nagyon tudunk figyelni a blogmarketing-brainstormingra. Pedig biztos érdekes. Most például valami kutatásról van szó. De minden mondat úgy kezdődik, hogy "kollektív", úgyhogy nem vesszük komolyan. Vágó, Vágó!A "cms-rendszerek strukturális szervező erejéről" beszél Doransky. A sarokban valaki bólogat.
És most egy érdekesebb téma: hányan olvasnak ma blogokat? Nem tudjuk meg. Annyit megtudunk, hogy a blogter és a freeblog is több tízezres egyedi látogatóval rendelkezik naponta. Ezt a két rivális szolgáltató arca elég nyomatékosan hangsúlyozza. Lehet, hogy ez üzletileg jelent valamit? Irány a kávé és a rokfortkrémes szendvics.
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.05.29. 16:33:45
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.29. 17:14:46
doransky · http://doransky.hu 2006.05.29. 17:18:53