Öt napja Sztahanov írt róla, hogy futótűzként terjedt végig a weben: a Web 2.0 gonosz kiötlője gonosz módon be akarja jegyezni védjegynek. A trademark-lufi pillanatok alatt telt meg héliummal: mindenki beleszívott, aki csak a közelében járt. A szopránhangú kakofóniába csak maga O'Reilly nem szólt bele, ugyanis éppen a csendes és barátságos Powell-tónál nyaralt családjával.
Ma azonban megjelentetett a Radaron egy hosszabb bejegyzést, melyben részletesen elmagyarázza, mi és hogyan is van ezzel a védjegy dologgal. Nincs semmi meglepő a kilométeres postban: rávilágít arra, hogy minden fontosabb szakmai konferencia levédeti a nevét. Amúgy pedig nem is ő, hanem a Web 2.0 konferencia társrendezője, a CMP Media adta be a kérelmet.
Ma azonban megjelentetett a Radaron egy hosszabb bejegyzést, melyben részletesen elmagyarázza, mi és hogyan is van ezzel a védjegy dologgal. Nincs semmi meglepő a kilométeres postban: rávilágít arra, hogy minden fontosabb szakmai konferencia levédeti a nevét. Amúgy pedig nem is ő, hanem a Web 2.0 konferencia társrendezője, a CMP Media adta be a kérelmet.
"Just to be clear, neither CMP or O'Reilly is claiming the right to all use of the term Web 2.0, as some of the posters assert. We just want to keep other conference companies from putting on events that trade on the name and concept that we created. And don't tell me it's not possible to have a Web 2.0-related conference without using Web 2.0 in the name! Microsoft's Mix 06, Google's Zeitgeist, the Ajax Experience -- these are all web 2.0-related conferences that don't use the name."O'Reilly hisz a védjegyekben, mint mindenki, aki létrehozott már olyan terméket (jelen esetben egy konferenciasorozatot), melyet már koppintani, lemásolni is érdemes. (Adódik ugye néhány friss párhuzam.) A "Web 2.0" mint mém, persze tovább él szabadon. Szóval így.
Címkék: trademark
Szólj hozzá!
2006.05.31. 13:45. írta:
hírbehozó