Itt az újgenerációs social network

A napokban kezdi meg szárnyait bontogatni egy új kapcsolatépítő szájt, Seattle-ből. A Blue Dot nem egy egyszerű klónja a már létező és sikeres social networköknek. A Microsoft és az Amazon.com egykori fejlesztői által készített szolgáltatás már egy kicsit tovább gondolja a közösségépítést.

Nem pusztán egy statikus ismerősbejelölgetős modellt álmondtak meg. Elképzelésük szerint a tartalommegosztás legalább olyan fontos kapcsolatépítő jelenség, mint a konkrét barátkozás, csevegés.



Az oldalon nem csak kapcsolati hálónkat építhetjük fel: a fő funkció a weben található tartalmak megosztása ismerőseinkkel. A Blue Dot használatához kapunk két toolbar gombot is: egyet, amivel linkeket tehetünk el, és egy másikat, amivel saját linkjeinket, mások linkjeit nézegethetjük.

Talán a legeredetibb ötlet, hogy a linkajánló ablakban nem csak az oldal témáját vagy kapcsolódó címkéket adhatunk meg, hanem egy kis ablakban megjelennek nekünk slideshow-szerűen az oldalon található képek, s ezekből kiválaszthatjuk, hogy melyiket akarjuk hozzákapcsolni az ajánlandó linkhez. Ez egyben arra is jó, hogy a linkajánlóknak "arca" lesz, így a Blue Doton böngészgetve nem egy linkfolyamot, hanem tagolt, képes linkekből álló tematikus oldalakat látunk.

Ezzel együtt az oldal jelenleg elég bugos, és a dot-szerkesztő buttont is nehéz megtalálni. Nyilván a következő napokban az első belépőkkel megindul az éles teszt (első bétaidőszak), és akkor javulnak a kisebb hibák. 
The core of our technology is based on the simple premise that contributing to the experiences of your network should be as simple as clicking a button. This action creates a bundle of data we call a Dotsm.  Behind the scenes, we use smart algorithms and software intelligence to contextualize these Dotssm, enrich them and monitor them for activity or changes in status. While this is a simple concept, it is enormously powerful when you view the results.
Lehet, hogy így leírva kicsit misztikusnak tűnik, de akik kipróbálják, azok könnyen és gyorsan megértik a szájt lgikáját: látszik, hogy nem csak a szépségre, de a használhatóságra is koncentráltak a fejlesztők. A Blue Dot üzleti modellje targetált hirdetésekkel, és Amazonos megállapodással van felturbózva.
Címkék: social network blue dot
2006.06.30. 13:24. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

namost nem azert, de ha jol ertem ezt a sitet, akkor ilyen mar van:

porkolt.com

najo, persze, alapvetoen mar minden van.