Targetált hirdetések az iWiW-en

Haladva a korral az iWiW is leváltja a poros bannereket - legalább részben - úgynevezett targetált hirdetésekre. Majd kiderül, hogyan debütál a magyar netezők előtt ez a hirdetési rendszer. Leáldozóban a nem tipikus fogyasztóknak...
A változások közé tartozik, hogy a legismertebb weboldalak esetében már megszokott módon az iwiw-en is jobb eséllyel látsz olyan reklámokat, amelyek akár még érdekelhetnek is. Ez azt jelenti, hogy pl. lányként babaruháról vagy szemránckrémről, fiúként gördeszkáról vagy hificuccról nagyobb valószínűséggel kaphatsz hirdetést, mint fordítva, viszont semmiképpen nem jelenti azt, hogy adataid bárkinek - hirdetőnek vagy bármilyen harmadik félnek - kiadnánk (amit egyébként az új adatkezelési szabályzatunk a kifejezett hozzájárulásodhoz köt).
Címkék: social network
2006.07.11. 18:21. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez azért furcsa, mert eddig is lehetett így hirdetni, nálam több olyan konkrét ajánlat van, ami targetált. Íme: "A hirdetesek targetalasanal figyelembe veheto a felhasznalo eletkora, lakhelye, kapcsolatainak szama, neme, csaladi allapota. A listaarakhoz kepest a targetalas 25% felarral erheto el."
Ez már megint egy PR szagú iWiW hátszélanyag.
Mert amúgy ez miért hír?
Egy social-network site esetén alap, hogy targetálhatóak legyenek a hirdetések. Ebből is látszik, hogy az üzleti stratégiát, mint vödröt most tolják alá a tehénnek. Csak alá is férjen...
Magyarországon a hirdető egyrészt nem tudja, hogy lehetséges targetáltan is hirdetni (hozzá van szoktatva hogy villogó bannereket gyártson/gyártasson), másrészt egy egyszerű hírszájt (meg a többi web1) nem is alkalmas arra, hogy kiszolgáljon ilyen igényeket. (Kíváncsi vagyok, mit szól majd a hirdető, ha a csilivili bannere helyett beajánlanak majd egy AdSense-stílusú szöveges targetált hirdetést.) A változás persze be fog következni: és értelemszerűen kezdődjön ez a webkettes szolgáltatásoknál.
bazmeg, babaruha, hülye férfisoviniszta barom állatok, engem a hificuccok érdekelnek, ha meglátok egy buzi babaruhát, többet rá se megyek a wiwre...
Igen, erre írtam némi iróniával, hogy "leáldozóban a nem tipikus fogyasztóknak..."